Ik heb een alpinist met een 6r35 uurwerk erin. Nu merk ik dat die steeds meer gaat achterlopen en zou graag het uurwerk voor een stukje afstelling/onderhoud willen doen. Iemand enig idee waar ik terecht kan voor een normale prijs?
hmm had ik nog niet meteen aan gedacht, heb hem vorig jaar maart gekocht bij bouman, ben eerste eigenaar. gaat richting de anderhalf jaar, heb je daar nog garantie op?
Helaas komt het wel vaker voor wat ik lees, kwaliteitscontrole is er niet super op lijkt mij, je moet net een beetje geluk hebben
Je kunt ook even een bericht naar Seiko Nederland sturen. Naar mijn smaak geeft Seiko twee jaar garantie, maar dat weet ik niet zeker. Hoe dan ook heb ik twee horloges met een 6R35 gehad die niet goed liepen, daar hebben ze een ander uurwerk in gelepeld. Ze zeiden tegen mij dat ik naar de AD moest gaan om hem op te sturen. Ik had Seiko het serienummer al gegeven, heeft me alleen porto gekost.
hmm inmiddels lijkt het zelf naar Seiko opsturen een goede optie
Heb contact opgenomen met bouman, moet nu een schema een week bijhouden over de tijden die het uurwerk achterloopt. Eerste dag was het 47 seconden, wat compleet buiten de range van het uurwerk ligt. Dit ook gemailed naar bouman
helaas kreeg ik een antwoord met een vrij belerend toontje terug dat het toch echt een week lang moet. Iets wat ik bijzonder vind aangezien ik een handje vol jaren geleden een Tissot een soortgelijk probleem had en die werd gelijk opgestuurd.
kortom, ga niet wat meer bij bouman kopen als het zo moet
Bij mij heeft Eugene van Baal in Nijmegen het perfect opgepakt. Je betaald iets van €30,- voor de verzending.
Moest bij mijn Alpinist ook een nieuw uurwerk in met vergelijkbare klachten.
Ik was hem wel 3 maandjes kwijt.
Stuur een mail naar Seiko. Leg uit dat het horloge buiten spec loopt, en binnen garantie is, zorg er voor dat zij aangeven dat ze het van repareren. Loop met die mailwisseling naar de AD, en zeg “doe stuur Seiko nu”.
Als Bouman kinderachtig gaat doen over een schema van een week ben je niet helder genoeg geweest in je communicatie naar die mensen toe. Je hebt hun de ruimte gegeven om te denken dat je debiel bent. Evengoed een nare houding van de juwelier. Ik zou daar nooit meer komen.
Een dozenschuiver moet niet gaan denken dat hij belangrijk is voor het proces.
Inmiddels mail contact met bouman gehad, gevraagd waarom. hoe en wat. Waar het op neer komt is dat ze een deal hebben met Seiko dat ze zelf uurwerken mogen gaan repareren. Een aanname aan mijn kant is dat ze per uitgevoerde reparatie een bepaalde vergoeding krijgen. Naar mijn ervaring wordt je als klant die kant dus opgedrukt zodat ze er aan kunnen verdienen en dan moet jezelf ook eerst de analyse uit gaan voeren.
Geen oordeel over hoe de reparatie wordt uitgevoerd, zal misschien ook wel sneller zijn dan het opsturen naar Seiko wat je ook als een stukje service kunt zien. De manier waarop voelde voor mij niet prettig aan wat ik ook via de mail kenbaar maakte en verduidelijking vroeg over het proces. Je krijgt niet de keuze maar na wat meer aandringen kwam toch de optie om het horloge naar Seiko op te laten sturen en heb hiervoor gekozen.
Wat ik jammer vind is dat ik hierdoor nu 2 dagen lang met ergernis naar het horloge heb lopen kijken en dat doet wel wat afbreuk voor mij eraan. Wie weet gooi ik het horloge wel de verkoop in na reparatie.
Als zij dan het uurwerk goed servicen in plaats van er een nieuw uurwerk met gebrekkige kwaliteitscontrole erin te lepelen ben je misschien wel beter uit!