Onderhoud Speedmaster reduced EUR 750?

Onderhoud bij Wesselink & Vreeker kost EUR 750 voor een speedy reduced automatic.
Dit is mij erg gortig, ik dacht dat service max. zo’n EUR 400 zou kosten.
Zijn er goedkopere en betrouwbare adressen?

2 likes

Ik zou Jan Ubels eens proberen…

2 likes

Ruud Kuiper van Clockwise

1 like

Aangezien het een chronograaf en automaat is zal een service nergens super goedkoop zijn. Ik verwacht dat je wel goedkopere adressen kunt vinden maar W&V hebben wel een zeer goede naam, zeker wanneer het Omega’s betreft.

2 likes

Bedankt voor de tips, ik zal deze eens mailen.
Ik denk dat onderhoud voor ca. 3/4 van de waarde van deze speedy wat teveel van het goede is, ongeacht de ongetwijfeld goede reputatie.
Ik vroeg aan W&V een prijs voor uurwerkonderhoud, maar bij dit bedrag zit ook bewerken van de kast én bracelet, al heb ik die laatste niet.

Is het geen standaard uurwerk? Of gebasseerd op een standaard uurwerk?

In zo’n Reduced zit een 2890-2 met Dubois-Depraz module. Da’s een uurwerk-combi waar ik bijvoorbeeld niet aan werk - die modules zijn ondingen om aan te werken, en de “mating” tussen de beide units is echt heel lastig. Vooral het haper-vrij krijgen van de centrale secondenteller is een opgave.

In feite moeten er dus twee uurwerken geserviced worden, ze zitten op elkaar geschroefd. Je ziet ook dat de kroon dieper ligt dan de poussoirs, van de zijkant gezien.

Dan nog is 750 euro pittig; maar als ze bijvoorbeeld Omega-gecertificeerd zijn (ook het atelier, mind you - enorme investering), moeten ze zich aan de officiele prijzen houden.

4 likes

Referentienummer is 175.0032. Het uurwerk zou een cal. 3220 moeten zijn.

Is een 2892 met DD module, niks bijzonders wel veel werk icm de module.
Je kan geluk hebben en dat alleen het basis uurwerk onderhoud nodig heeft en de module nog goed is maar dat zul je door de horlogemaker moeten laten beoordelen.
Het is maar net wat je wilt wil je alleen onderhoud aan het uurwerk, dan zal je een stuk minder kwijt zijn.
Maar wil je een full service en alles vervangen hebben, glas, kroon, drukkers, pakkingen etc. dan zit je aan de Omega prijs, niet eens zo gek als je kijkt wat wat alle onderdelen kosten en de tijd die je eraan kwijt bent.

2 likes

Eeehhhmmm
Als je je Omega naar de vernieling wilt helpen moet je naar Ruud gaan

5 likes

€750 heb ik ook betaald voor het onderhoud van mijn Speedy triple date.

Veel geld(!) maar als je voornemens bent het horloge te blijven dragen en als het een favoriet horloge betreft…tjah…dan krijg je voor dat geld wel een gloednieuw horloge terug mét 2 jaar garantie.

Die garantie heb ik door verkeerde uitlijning een maand later al aangesproken waarna zonder verdere kosten mijn wijzerplaat is vervangen.

Samengevat: allejezus duur maar wel waar voor mn geld en een fantastisch horloge teruggekregen… :sunglasses:

4 likes

Verklaar je nader.

Als is dit eigenlijk niet het topic daarvoor maar Ruud van Clockwise is een praatjesmaker en een prutser. Slechte ervaringen mee met deze man.

2 likes

Wat mij betreft: hou je vooral niet in!

Hoor graag wat er dan specifiek te melden is aangezien ik goede ervaringen met hem heb.

1 like

Maar dat is toch gek? Want jouw horloge heeft een complicatie extra en jij hebt de bezel laten vervangen.

1 like

je zou het bij Goldpoint Jewelry & watches moeten proberen

1 like

Volgens mij heb ik mijn verhaal in een ander topic gedaan. Kortgezegd komt het op het volgende neer. Heb daar ooit een Breitling met superquartz uurwerk ter reparatie gebracht. Ruud had het onderdeel op voorraad en zou het wel even regelen. Heel eenvoudige handeling en het zou binnen max 2 weken gerepareerd zijn. Vriendelijke man hoor als je in zijn zaak komt, bakkie koffie, praten over horloges allemaal prima. Maar die 2 weken werden 14 weken. En niks dan liegen en loze beloftes, (terugbel)afspraken die hij niet nakwam, snauwerig commentaar. Dan zie je de zwarte kant van Ruud. Hele vervelende ervaring.
Met klantvriendelijkheid behoud je je klanten. Dat is bij hem ver te zoeken en daarom zou ik hem nooit aan iemand aanraden.

3 likes

Exclusief bezel koekoek!
…maar die kostte maar 150, koopje :sweat_smile:

1 like

Kan je dit nader toelichten?

Heb al je reactie gelezen onder.