Onderhoud Speedmaster reduced EUR 750?

Is dit bedrag voor de service ‘kaal’? Of worden er nog onderdelen voor vervangen?

Mail van W&V:
“Een onderhoudsbeurt aan uw speedmaster kost € 750.-Dan wordt de kast ook weer waterdicht gemaakt en kunt u er ook voor kiezen om de kast en de band weer op te laten maken.Dat zit allemaal bij de prijs in.”

Zo zo voor die 750 willen ze zelfs nog de band voor je verstellen! :wink:

2 likes

Kalle Slaap zou ik adviseren!!

3 likes

Op laten maken is niet het afstellen op maat, maar polijsten

2 likes

Weinig geslapen vannacht :upside_down: Ik had de zin inderdaad verkeerd gelezen zie ik nu.

1 like

Dat is inderdaad niet goed en mag eigenlijk ook niet voorkomen. Wellicht dat dit had te maken met wat prive aangelegenheden.

Ik weet ook uit eigen ervaring dat in het verleden communicatie niet zijn sterkste punt was. Hij heeft nu wat hulp dus vlg mij moet dat inmiddels beter zijn.

Denk dat ook deel van het probleem is dat hij iedereen te graag van dienst wil zijn. Op zich een goede eigenschap maar dat kan zich dus ook tegen je keren.

Volgens mij zijn de ervaringen met Ruud overwegend positief en van mijn kant dus ook.

Jammer dat jij deze ervaring hebt en ik heb begrip voor jouw reactie nav jouw ervaring.

1 like

De prijs van een full service is inclusief het vervangen van alle uurwerk onderdelen.

1 like

Nou ja, alle… :wink: Wel de veerton compleet, ankerrad, alle pakkingen (ook glaspakking). Bij Breitling krijg je bijvoorbeeld ook standaard nieuwe wijzers.

1 like

Blijf ik vreemd vinden, al kun je hopelijk ook vragen om het niet vervangen van zaken die niet slijten. Als een horloge uiteindelijk vintage wordt, is originaliteit essentieel. Ook al zijn het originele merkwijzers.

Dit is een goed adres en een Omega service center. Misschien is hun prijs gunstiger. http://www.watchservice.nl/

1 like

Intussen bericht gehad van Ruud van Clockwise en Jan Ubels.
Ruud rekent EUR 350 voor alleen onderhoud, maar door de ervaring van @sanderbbb ben ik redelijk voorzichtig geworden.
Jan Ubels kan helaas pas een bedrag noemen na inspectie.

Ik heb Kalle Slaap net gemaild. Zijn reputatie is boven elke verdenking verheven, lijkt mij?

2 likes

Nico Rijsman in Culemborg hebben we ook nog altijd. Zelf alleen maar goede ervaringen mee, en op het forum idem.

3 likes

Het is gebruikelijk dat ze je horloge eerst moeten openmaken voordat ze met een kosten inschatting komen.

Ik dacht altijd dat wijzers niet hergebruikt konden worden?

Heeft iemand het mailadres van Nico Rijsman misschien voor mij?

Jan Ubels heeft gelijk als ie zegt dat ie pas een bedrag kan noemen na inspectie. Je weet nooit van tevoren of er een onderdeel vervangen dient te worden.

3 likes

Ik heb goede ervaringen met Kalle :thumbsup:

1 like

waarom zou dat niet lukken? Zouden alle vintage horloges zonder wijzers liggen dan? :stuck_out_tongue:

Veerton en wisselaar worden altijd standaard vervangen, daarnaast ook alle uurwerk onderdelen die slijtage vertonen.
Mocht er een modificatie op het uurwerk zijn geweest, vervangen ze de onderdelen voor de laatste versie.
Glas, pakkingen, kronen, drukkers etc. zit allemaal bij de full service inbegrepen.
Het enigste waar je meerprijs voor betaalt zijn saffier glazen en gouden kronen en uiteraard andere zaken zoals een nieuwe bezel of wijzerplaat.

1 like

Hub Hannemann, Blanche-watches.

1 like