Onderhoud Speedmaster reduced EUR 750?

Kan meestal nog heel goed, maar bijvoorbeeld een centrale secondenteller voor een chronograaf - die moet echt muurvast zitten, anders verschuift-ie een paar honderdste mm. na elke reset. Indien beschikbaar, lekker vervangen dat ding. Centrale secondenwijzers voor driewijzer-werkjes zakken ook telkens iets dieper bij elke her-plaatsing.

Ik “doe” veel vintage, en dan is 't vaak wat schipperen met die secondenwijzers… Busje inknijpen, staart van de wijzer omhoogbuigen, dat soort fratsen.

3 likes

Ik vind €750 fors. W&V hebben hun prijzen fink verhoogd en dat is hier ook te merken. Ik heb vier jaar geleden een Schumacher Speedmaster laten servicen incl. module en dat was toen ongeveer €350 incl. modificatie set voor het standaard uurwerk. Heb dat bij Nico Rijsman laten doen en dat is perfect gegaan.

1 like

750 voor een reduced met module is erg duur.
Voor een triple date is het absurd. Die heeft een VJ7751. Dan ben je ronduit genaaid.

Dit soort kreten zeggen mij na een halfjaar op dit forum niks meer.
Zoveel mensen, zoveel meningen.

Welke “kreten”?

Die al helemaal niet, volgens mij laat hij leerlingen aan horloges prutsen. En als hij het wel zelf doet is het helemaal te treurig voor woorden.

3 saffiertjes plaatsen in 3 nieuwe horloges is al tehoog gegrepen, Zonder de boel en een wijzer te slopen.

1 like

€ 750 euro is inderdaad een hoop geld maar niet te veel geld, naar mijn inziens.
Het uurwerk word volledig gedemonteerd, alle anderdelen bekijken op slijtage etc.
Lagerstenen pennehouten en het gehele uurwerk reinigen.
Uurwerk weer monteren , alle onderdelen op de juiste manier smeren, ( raderwerk smeren, anker en ankerrad voorzien van epilaam etc.)
Uurwerk afregelen en wijzers plaatsen en uitlijnen op de juiste positie.
Daarna uurwerk controleren op lopen en gangresere.
Verder band en kast eventueel opmaken en reinigen, kast voorzien van nieuwe pakkingen en waterdicht testen.

Er komt echt een hoop kijken bij het GOED servicen van een uurwerk.

Verder komen de kosten van machines en huren van een pand etc er nog bij.

Wees een liefhebber en bezuinig niet op de service kosten, prijsopgave van rond de 3 a 400 is gewoon erg laag en kan na mijn inziens niet uit.

4 likes

Als je niet weet waar je over praat moet je niet staan roepen dat iemand genaaid wordt.

2 likes

Ik heb er goede ervaringen mee.

Heb zeer goede ervaringen met W en V; deze prijzen zijn vastgesteld door Omega en daar heb je je aan te houden als je gecertificeerd bent.
Ook is het zo dat ze toegang hebben tot alle originele onderdelen.

2 likes

Amen :innocent:

Zit niet heel ver af van economisch total loss wanneer deze een service nodig heeft. Maar kan wel de moeite waard zijn, zeker als je er emotionele binding mee hebt of daarna weer een paar jaar zorgeloos kan dragen. Iets anders ervoor terug kopen kost waarschijnlijk meer.

1 like

Betaal vooral 750 Euro per service voor een 7750, mijn ervaring is dat het veel goedkoper èn goed kan.

Maar goed, mensen moeten het gevoel hebben dat hetgeen ze uitgeven niet teveel was. Dat gaan ze dus voor zichzelf verantwoorden.

Kijk maar eens hoeveel tijd voor de service van een 7750 staat en deel die 750 Euro daardoor. Je schrikt.

“Genaaid” “erg duur” en je pedante toontje zonder enige onderbouwing.

Spuit 11.

Complimenten, volwassen bijdrage!

Hoeveel uur zou het in totaal kosten? Max een uurtje of tien? Dat is dan 30 euro per plus 100 aan reserve onderdelen mogelijk. Is dat zo weinig? :thinking:

Joh, ik denk dat je maar even wat rond hoeft te kijken om een redelijk beeld van servicekosten te krijgen. Met een 7750 ben je enkele uurtjes bezig qua service. 750 Euro is daartegen afgezet bijzonder veel geld.

1 like

Als officieel Omega service punt zijn ze verplicht deze prijzen te hanteren heb ik me laten vertellen. Omega controleert dat ook middels mistery cliënts. Wanneer je je Omega volgens de eisen van Omega wilt laten onderhouden en ook van originele onderdelen wilt laten voorzien kun je niet zonder zo’n officieel service punt (denk aan garantie) of je moet genoegen nemen met minder. Daar bedoel ik mee dat er bij een service onderdelen blijven zitten (omdat die voor niet dealers niet te verkrijgen zijn) die normaal gesproken vervangen zouden (moeten) worden of dat er imitatie onderdelen gebruikt gaan worden.

1 like

Voor een 7750 zijn originele onderdelen goed verkrijgbaar…