Onderhoud Speedmaster reduced EUR 750?

Zojuist afgesproken met een vriendelijk forumlid dat hij deze klus gaat doen.

Iedereen dank voor de reacties; het was tamelijk verhelderend en goed om te weten dat ook de grote kanonnen op dit gebied weleens steken laten vallen.

1 like

Movement Watches Hengelo.
Gekwalificeerd, professioneel, heldere afspraken.
Goede ervaringen, nononsens en open communicatie, ik heb geen Omega, maar zij zijn official service centre voor Omega en als ze het net zo doen als voor Meistersinger en Oris moet het goed komen…

Langsgaan prijs afspraken maken en je gevoel volgen, zou ik zeggen.

1 like

Dus hoogstwaarschijnlijk Omega service prijzen, net zoals W&V moet hanteren.

Ter informatie bijgaand een factuur van Jan Ubels uit 2014 voor onderhoud en vervanging van diverse delen van mijn Omega Speedmaster Triple Day Date, Valjoux 7750 uurwerk. Getoonde prijs is exclusief B.T.W. en komt inclusief B.T.W. uit op € 350,=. Tel er wel wat indexering bij op zou ik zeggen.

Grt. Marco

Er is een hoop veranderd in die 3 jaar vwb onderhoud aan Omega, ook Ubels zal niet makkelijk aan originele onderdelen uit de Swatch groep kunnen komen. Mi. ook logisch want dat zou oneerlijke concurrentie betekenen t.o.v. erkende Omega service punten die aan de kwalitiets- en prijs eisen van Omega moeten voldoen…

De chronograaf modulen worden niet hersteld maar vervangen, staat ook in hun technische fichen,
Zolang de chrono werkt wordt die niet vervangen, alleen onderhoud uurwerk.

Ik denk inderdaad dat je overal hetzelfde betaalt(bij officiële omega servicecentre)

Dat mag ook wel, hij is officieel gecertificeerd Omega horlogemaker en zijn naam prijkt op de site van Omega :wink:

7 likes

Ha Freddy, dat dacht ik ook (omdat het me verteld was) maar wist het niet zeker meer. Maar ik kan me niet voorstellen dat zo’n module slechts 80 euro kost zoals werd beweerd. In ieder geval dank voor de aanvulling!

Zeker wel!
€80 het uurwerk; voor €120 voor een volledig nieuwe Omega!

“Gewoon een kwestie van goed zoeken” :yum:

2 likes

Marktplaats staat er vol mee :grin: