Onderkant van rolex Oyster perpetual

Misschien te onnozel voor woorden maar ik laat het toch even niet na om te melden dat de brushed metalen onderkant van volgens mij de meeste Rolexen heel erg krasgevoelig is. En dan ben ik nog zo voorzichtig met het feit dat ik bij het afdoen van het horloge niet de clasp tegen de onderkant aan laat tikken. Het zijn van die heel fijne haarkrasjes en ik denk zelfs dat het ook krasjes zijn die ontstaan door de huidharen op de onderarm want ik zou niet weten waardoor het anders kan ontstaan. In een heel bepaald fel licht zijn deze krasjes dan te zien, ook heel vaak zijn ze moeilijk te zien. Nu heb ik gehoord dat met de bekende brillosponsjes het gematteerde staal opgepoetst kan worden alleen is dat op de ronde onderkant die taps afloopt niet goed te doen. Heeft iemand een andere suggestie? Ik kan me voorstellen dat er reacties volgen als : waar maak je je druk over? Ik kan er ook wel mee dealen maar toch vind ik het eigenlijk wel erg krasgevoelig voor zo’n merk als Rolex.

:point_up:t2::point_up:t2:

11 likes

Suck it up.

Je hebt op 16 december dit topic gemaakt:

Weet je zeker dat het horloge dan niet te duur voor je is? Het is en blijft een gebruiksvoorwerp en je moet je er wel prettig bij voelen om hem dagelijks te dragen.

@dao heeft balls of steel, jij arm hair of steel :joy:

Edit: ik ga helemaal stuk om mijn eigen grapje. @schoen, mag ik de trofee al van @jurk?

Nee nevermind, krab bij kas was veel beter. Tot dusver blijft @jurk de kampioen.

21 likes

U hebt 9 topics aangemaakt sinds u lid bent. Daar gaan er vier van over krasjes of het voorkomen ervan.
Gaat alles verder wel goed ?
:thinking:

27 likes

Dat interesseert werkelijk waar toch niemand? Mijn god zeg :sweat_smile:

5 likes

Ik wilde zeggen “Tsja, dat 904L-staal is nu eenmaal krasgevoelig” maar ik lees op het rolexforum dat het deksel van 316L is dus dan snap ik ook niet helemaal waarom het zo snel zou krassen. Is het gepast als ik de link naar dat draadje plaats? Ik voel dat als nieuweling niet echt aan.

2 likes

Het zal wel aan de biertjes liggen maar ik snap de vraag van TS op zich wel. Zelf leg ik bijvoorbeeld nooit mijn horloges zonder nadenken ‘op de rug’, omdat dan de sluiting tegen het achterdeksel aankletst en dan …jaja, kunnen er krassen ontstaan! Behalve bij mijn Tegimented Sinn trouwens, die ziet er nog uit alsof 'ie uit de fabriek komt maar dat terzijde. Kortom, ik leg ze gewoon (ook) voorzichtig neer en op het nachtkastje zelfs op een doekie. Tja. :sunglasses:

Heb jij dat ook altijd? :joy: :joy: :joy:

5 likes

Zoveel biertjes.

Altijd. Anders zie ik het punt niet om hem te maken.

5 likes

Staal is staal. De naam op het horloge veranderd daar niets aan…

Bijna de hele vakantie mijn Sub (14060M) om, strand, duiken, catamaran zeilen, restaurant, zwembad, hardlopen, fietsen met de hond, cocktailbar… heeeerlijk !!
Kijk ik even hoe laat het is en ben ik verrukt!
Wat een genot.
Daar heb ik hem voor.
Uiteraard ga ik er “voorzichtig” en liefdevol mee om en zorg ik ook dat de clasp se caseback zo min mogelijk raakt.
Vcor mij is een horloge puur genieten en daar hoort geen voortdurende angst bij.

7 likes

Man, man waar maak je jezelf druk om. :thinking:

Gisteren de eerste 2 krasjes opgelopen op mijn MK2 speedmaster.

So it be.

2 likes

je moet 'm ook niet dragen !

5 likes

:joy::joy:

2 likes

Ik had al begrepen dat het een sucker for scratches is.
Dat is het zeker! :see_no_evil::joy:


:grin:

3 likes

Yep.

Aan de andere kant weet ik zeker dat juist dit horloge er erg cool/stoer, or what ever, uit gaat zien wanneer hij doorleeft gaat worden. Consequentie is wel dat je 'm ook blijft houden. Mint flipperen is mss bij dit horloge wat eerder voorbij.

2 likes

Krassen door haren :joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

3 likes

Haha… ik heb er hard om moeten lachen! :sunglasses:Ik laat het oordeel aan de jury @Schoen.
Wie weet ‘steal’ je de trofee nog op de valreep dit jaar.

1 like

Precies. Daarom leg ik mijn Rolex ook nooit op mijn ballen. :ok_hand:t2: Dat krast.

@SE-FC-RO het is allemaal hetzelfde staal. Ik merk bij mezelf dat a) ik er bij een nieuw horloge veel meer op let (en het erger vind) maar dat het ene horloge niet echt sneller krast dan de ander. En b) in het begin val het eerder op. Straks worden deze krasjes gecamoufleerd door nog veel meer krasjes en dan zie je ze niet meer :smiling_imp:

6 likes