Ik zie hier veel mensen op het forum die duikhorloges bezitten maar, duiken jullie dan ook echt Of is dit puur omdat sommige duikhorloges dat ietsje meer hebben dan gewone of … ?
Groetjes 
Ik zie hier veel mensen op het forum die duikhorloges bezitten maar, duiken jullie dan ook echt Of is dit puur omdat sommige duikhorloges dat ietsje meer hebben dan gewone of … ?
Groetjes 
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Ik zou ook verwachten dat professionele en regelmatige duikers een duikcomputer gebruiken ipv (alleen) een duikhorloge.
Dieper dan een wasteiltje komen de mijne niet.
Als ik het water in ga, dan met een G-shock. OK, Seiko mag ook.
Bij mij gaat alles mee onderwater vanaf 30atm.
Weet zeker dat dat bij de meeste “high-end” duikers niet het geval is. 
Ben geen duiker maar als surfer maak ik ook wel eens een duik.
Met de SKX007 durf ik wel eens te duiken.
Als je schuin op het horloge kijkt is de wijzerplaat onzichtbaar,
maar anders is ze goed leesbaar.
Ja hoor, alles gaat mee naar onder (heb inmiddels 95 duikjes in mijn logboek staan)

geen horloge, maar toch…

hans
Bij mij gaan horloges vanaf 20 atm mee het water in, ik duik niet, maar in de zee doen ze het ook goed.
Vaak mijn BFK(+) om. Monstertje is ook ok.
Nog niet echt diep hoor. De 2* opleiding moet nog gebeuren…
Mijn Alpha is een stuk dieper geweest dan ikzelf ooit, dankzij Hans 

Groeten,
Martin
Mijn Alpha is een stuk dieper geweest dan ikzelf
ooit, dankzij Hanshttp://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/action/duiktest4.jpghttp://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/action/duiktest11.jpgGroeten,
Martin
Klopt, dat was een mooie duik in Zeeland (Wemeldinge).
hans
Ik draag elk horloge tijdens mijn duiken.
Maar ik duik alleen de kroeg in en daarna duik ik mijn nest in:D
Maar ik duik alleen de kroeg in en daarna duik ik
mijn nest in:D

Maar ik duik alleen de kroeg in en daarna duik ik
mijn nest in:D
Precies, duik net de kroeg uit en het bed in op naar de rikketik
Ik had al een voorkeur voor duikhorloges voordat ik met duiken begon. Vond het vaak mooie modellen en de stevigheid spreekt me aan.
Ook heb ik vroeger veel gevaren en daarbij vond ik waterdichtheid van een horloge altijd belangrijk (wilde me geen zorgen over mijn horloge hoeven maken als ik eens overboord viel ;))
Inmiddels duik ik ook en vind ik het leuk daarbij ook horloges te dragen die ik in het dagelijks leven ook om heb.
Met duiken meestal óf mijn Seiko Monster, óf een Casio. Afgelopen zomer gedoken met de Riseman.
Maar een duikcomputer is dan eigenlijk wel het meest praktisch…
Oeh, duiken met de Riseman… Hoe was dat? Wil ik ook gaan doen van het voorjaar (duikbrevet halen in Brazil en de Riseman meenemen)
Hij is natuurlijk 200 mtr waterdicht maar geen “divers 200 mtr”.
Martin.
Oeh, duiken met de Riseman… Hoe was dat? Wil ik
ook gaan doen van het voorjaar (duikbrevet halen
in Brazil en de Riseman meenemen)
Hij is natuurlijk 200 mtr waterdicht maar geen
"divers 200 mtr".Martin.
Gelukkig is 200meter hetzelfde als divers 200meter. Dan eigenlijk nog gewoon 20atm.
Snap verder wel wat je bedoeld hoor! 
De Riseman heeft het prima gehouden tot zo’n 22 meter diepte. Ik hoor ook vaak dat veel G-shocks een 20-atm test met groot gemak doorstaan, dus ik ben persoonlijk niet bang voor m’n Riseman bij het duiken.
Jammer dat er geen dieptemeter op zit, maar de watertemperatuur meet hij bijvoorbeeld behoorlijk goed.
Inmiddels heb ik mijn Riseman ‘gehydromod’ (vol met olie laten lopen) waardoor de waterbestendigheid nog een heel stuk is toegenomen, maar het duiken afgelopen zomer was nog van voor deze mod.
Naar mijn idee kun je je Riseman dus rustig omdoen bij tijdens je duikcursus (en daarna) (tu)
Wat is het oudste horloge waar je nog mee onderwater gaat? En hoe vaak laten jullie je duikhorloges op waterdichtheid testen?
Stef
Eens per jaar bij een regelmatige duiker op waterdichtheid checken, meen dit gelezen te hebben in de handleiding van m’n Oris.