One piece collection, welke Rolex?!

Gisteren een aantal nieuwe Rolexen gepast. Dacht eruit te zijn…114060 als one piecer, easy decision…NOT!

Bij AD een 116610LN (gewoon on stock) en DJ41/126334 (jubilee, fluted, rhodium) gepast.

Daarna bij grijze dealer de Sub 114060 en GMT-Master II BLNR gepast…

Wat zouden jullie kiezen als Rolex die als one piecer zal worden gedragen? Draag zelden of nooit pakken trouwens!

Thanks

1 like

Normaal de 114060, maar als 1 piece hoef je niet met datums te kutten dus dan de 116610LN (mocht je behoefte hebben aan een datum)

Met bovenstaande modellen heb je iig de glidelock waardoor die ook ieder jaargetijde prettig draagt, die andere 2 hebben alleen easylink

10 likes

Die ronde met die wijzers, staat overal bij.

4 likes

Voor mij een Explorer1 114270 of een 5digit sub. Uit jouw genoemde, de BLNR

1 like

39

:point_up: :point_up_2:

Easy choice! Een vintage DayDate…

2 likes

116610LV of 116710BLNR.

4 likes

Als je een datum wil de 116610LN, anders de 114060. Can’t go wrong with a sub! :wink:

Overigens zou ik zelf op zoek gaan naar een Dweller, een 116600 of liever nog een 16600 (met lugholes, dus een ouwetje). Dan wel NOS graag.

3 likes

Rolex Submariner No Date 114060

2 likes

Explorer 114270 of als je van iets meer presence houdt een 214270 (mark 2). Beide horloges die altijd kunnen in ieder opzicht:

  • hebben een formaat dat altijd kan
  • glimmen niet overdreven
  • vallen niet enorm op
  • glijden makkelijk onder een hemd
  • voldoende waterdicht (maar dat is iedere rolex)
  • geen lastig te polijsten bezels (hallo Explorer II en fluted datejust!)
7 likes

Dan zou ik voor 126710BLRO gaan, kan overal bij.
BEM!!

Kabats

3 likes

Wat een luie rotpost zeg.

Even voor de mensen die niet dwangmatig vijf- (of zes-, touché) cijferige referenties uit het hoofd leren:

114060

Njet, nee, non, no. Enorm cliché, ik ben geen fan.

116610LN

Hee, exact hetzelfde horloge wat ik ook voor geen goud zou doen als hierboven!

Wel authentieker Rolex met datumpukkel, dus beter dan de bovenste optie.

DJ41/126334

Jawel dames en heren, zie daar een prachtig horloge. Tikje groot, ik denk dat 36 of 39 mooier zou zijn voor vrij veel polsen, maar het horloge an sich:

Wunderbar!

download
Ook mooi, maar totaal niet praktisch, want niet te dragen bij overhemden en jasjes, hoezeer de foto hierboven het ook probeert.

Kortom: De DJ 41, alstublieft.

@HanDavinci lult natuurlijk uit z’n nek, want die heeft een one-piece Rolex, en da’s geen Day-date (kostenplaatje) maar een bi-tone DJ. Dus eigenlijk is hij het ook met de DJ eens.

14 likes

Een Submariner 16610. Mét de mooiere slankere kast!

8 likes

+1 …nee echt, plus één! Vijf is ouwe zooi. :wink:

4 likes

214270 met long hands. Dat is de rolex explorer @Fate_Amenable_To_Change :wink:

dat ding staat echt overal bij. Van overhemd tot trainingspak en van trui tot t-shirt.

3 likes

mooie daydate, fluted bezel, dat zou mijn keuze zijn (die wat dus al door Han gepost was)

1 like

Nog ff en de seiko’s en russen vliegen je om de oren

TS geeft toch aan waar ie tussen twijfelt

2 likes

Omdat ie zo butt saai is

1 like


Dat model dus?

Beter dan de Subs, minder mooi dan de GMT, maar wel praktischer en flexibeler, maar nog steeds minder mooi dan een DJ in 41 of 39mm.

6 likes

Past zelfs bij de meeste banken

7 likes