One to rule them all (hoe kom je d'r op?)

Mijn oude duikertje uit 1990 dat ik destijds had gekocht in diensttijd in Duitsland is me bij een onnozele reparatiepoging ter ziele gegaan.
Deze dugena quarz WR 200 m was mijn ultieme vakantieklok:
Duikers had ik al een paar keer in mijn bezit, maar was nooit naar volle te vredenbeid: dugena met myotawerk te hoekig, steeds weer gelijk zetten, gedoe
De deep blue enorm veel kwalitatief hoogwaardig staal, maar ook veel te lomp voor mijn pols: een dag dragen was lang…
Er mistte een duiker: een ultieme duiker die alles heeft, maar wel met normale prijs, niet zo’n overbetaalde fantasieloze hype duiker: rubber band, zit lekker en goed te verstellen: lume in overvloed, kroon op 4 uur,dat draagt gewoon beter: batterijtje niet meer nodig: die techniek van vandaag benut je toch gewoon?
We rijden ook geen paard en wagen meer met z’n allen:
Dan 20 % korting dobbelen bij engelen juwelier in het roermondse en dan hatsekieflats: ultieme vakantieklok is binnen!
Bedankt voor het lezen!

16 likes

En je wilt nu dus weten hoe je er weer van af komt?

En waarom is dit trouwens geen fantasieloze duiker? Ik vind het behoorlijk veel op een tuna lijkt bijvoorbeeld. Ik vind het overigens wel een leuk horloge hoor.

Thx,
Nee deze hoeft toch niet weg?
Ik heb m net 2 u?

1 like

Ik bedoelde ervan af: de titel verwijst naar iemand die een rolex als the ruler ziet: en hoe die er weer vanaf komt op een snelle wijze om weer geld terug te krijgen om zijn hypotheek te betalen als het even tegen zit…

1 like

Ik denk niet dat hij het nodig gaat hebben voor z’n hypotheek, maar al zou dat wel zo zijn, dan is daar toch niets mis mee? Je kan een mooie Rolex dragen en wanneer je hem verkoopt krijg je er ongeveer hetzelfde voor terug. Dus eigenlijk draag je hem gewoon gratis.
Anders staat het geld ook maar op de bank. Met de belachelijk lage rente momenteel is dat ook niet de moeite waard.

3 likes

ehhh, zo had ik dat nog nooit bekeken,
daar ga ik nog een nachtje over slapen.

Exactly…deze Citizen is over 10jaar (ahum 5jr) geen drol meer waard…die Rolex van @Helden meer dan nu.
Dus wie is er nu slimmer :thinking:

1 like

Mits je een Rolex 2ehands koopt is het een hele solide investering. Koop je hem nieuw dan lever je zodra je hem aantrekt wel in natuurlijk. Of dat erg is valt te bezien. Verder moet iedereen lekker zelf weten hoe hij z’n geld uitgeeft :slight_smile:

2 likes

Zelfs dat hoeft niet zo te zijn. Als je een nieuwe sub koopt bij een grijze handelaar en die een paar jaar draagt, kan je door de prijsstijgingen van Rolex ongeveer op hetzelfde uitkomen als je hem dan tweedehands verkoopt.

zie geen “tuna-can” en de gelijkenis dan ook niet…

Leuk horloge b.t.w.

2 likes

Wellicht.

Nee dan heb je de essentie van de tuna gemist als je overeenkomsten ziet :slight_smile:

ik ben niet zo thuis in de seiko, maar het lijkt in ieder geval op een seiko. En wat mij betreft ook op een tuna als je de wijzerplaat bekijkt. En dat zeg ik niet zomaar uit het niets, maar dat is als repliek op de TS die het heeft over fantasieloze hype duikers waar ie dus een Rolex mee bedoelt.

1 like

Checkt bankrekening

Mochten mijn inkomsten per direct stoppen dan kan ik van het direct beschikbare geld nog 12.5 jaar mijn hypotheek betalen voordat ik mijn Rolex zou moeten verkopen.

En ik gok. Dat over 12.5 jaar mijn Rolex nog wat meer waard is geworden… Kan ik wéér een maandje extra mijn hypotheek van betalen… !

3 likes

Hap je nou? Stumper! :wink:

7 likes

Het blijft een brillenman hè :wink:
Overigens leuke duikert hoor, proficiat!

1 like

Kan, alleen is de Tuna dan een slecht voorbeeld :wink: Die heeft een overduidelijke “can” om de bezel heen die je niet kunt missen. Dat heeft deze Citizen niet. Daarom noemen ze hem ook Tuna. Van een blikje (can) tonijn.

Volgens mij moet je aan horloges juist lol beleven. Om beide RULE topics heb ik in ieder geval hartelijk gelachen… In beide topics zie ik ook gave klokjes.

Toegegeven met een van hen beleef ik nu al lol…

Van die ander hoop ik na het afbetalen van mijn hypotheek ook lol te beleven😀

Gefeliciteerd! Ik ben ervan overtuigt dat de Citizen je gaat bevallen!

1 like

Hoe kom je aan de stalen band?

Ik denk dat je op deze wel veel afschrijft maar wil hem desondanks wel hebben…

6 likes