Die zat erop toen ik hem kocht. Wordt volgens mij alleen in het buitenland zo geleverd.
Dat kan ik me goed voorstellen!..
Die snap ik ook wel, maar ik hèb al een duiker in mijn collectie
Ja maar dat kreng gaat er wel komen @Victor70 @mike_moker. Kan me niet schelen hoeveel duikers ik heb
Je kan niet genoeg duikers hebben! Ik zit zelf ook voorzichtig te broeden op een Seiko duiker. Ben er nog niet helemaal uit, denk aan Sumo of Shogun. GS nog even niet. Voor de grotere uitgave zou ik graag eerst een zgn @Helden model willen hebben. Oh Well…
Leg me eens uit waarom je duikers mooi vindt?
Ik heb er ook een zwak voor maar snap zelf niet waarom
Met tot 80% marges lukt iedereen dat. Gaaaaaap
En kom niet aan met “hoe weet je dat” of “het is niet zo”.
Elf.
Voor mijn gevoel zijn het onverwoestbare en praktische horloges. Waterdicht, stevig glas, schroefkroon, vaak geen glasbodem, duikring voor simpele tijdmeting, stelmogelijkheden aan de band, duidelijk afleesbaar, lume, bier- en bbq bestendig, vaak wat groter en geen tierelantijnen. Het ultieme mannen sieraad zeg maar…
Meneer woont op stand:grinning:
Is dat de naam dan? Ik vind Rolex heel fraai. Ik ben met name erg gecharmeerd van de Explorer II. Maar de door mij genoemde GS vind ik eigenlijk diep in mijn hart mooier.
Geestig, ik heb van weinig horloges spijt dat ze weg zijn maar de Explorer 2 mis ik nog wel eens… En dat was het vorige (huilebalk instap😁) model. Ik zal vast ook wel gevoelig zijn voor de Zwitserse marketing maar ik heb grote waardering voor Rolex als merk. Daarnaast merk ik dat, naarmate de leeftijd vordert, ik de modellen steeds mooier ga vinden.
Als je de GS mooier vindt zou ik daar voor kiezen. Waanzinnige afwerking en een merk wat op z’n minst net zo zelfstandig is als Rolex.
Nou vind ik mijn citizen ook erg mooi afgewerkt, ik had eerder een pulsar duiker in de vingers, maar daar draaide de bezel niet.
Lijkt me niet horloge-gerelateerd…
Ik vind dat een hele mooie moderne voortzetting van de aloude Promaster NY0040! Die in het blauw zou mijn favoriet zijn en ik vind het jammer dat ze niet met een gele plaat komen!
Dat durf ik te betwijfelen, als je soms ziet wat er gevraagd wordt voor ouwe duikertjes van verchroomd ijzer, afgebladderde lume en wijzerplaat, dan denk ik, dat deze Citizen er nog prima uitziet over 10 jaar en nog steeds ‘gezocht’ is.
Fijn dat je wederom laat weten hoe goed het financieel met je gaat.
Ja, want andersom, irritant zeuren over een gebrek aan financiële middelen (maar wel vrolijk horloges kopen) veroordelen we hier net zo hard…
Word een beetje moe van dit soort zielig doende betutteling hier. Laat iedereen lekker zijn eigen keuzes maken.
Zeker weten. Vooropgesteld dat weinig mensen een Citizen of Seiko kopen om er uiteindelijk financieel beter van te worden. Hoeft ook niet; die € 200 is voor de meeste mensen nog te overzien; ook al schrijf je die in de 30+ jaar levensduur van het horloge ‘helemaal’ af.
Maar twee voorbeelden (zit wat minder in de Citizen-materie, dus), een Seiko SKX007 die je tien jaar geleden voor € 120 kocht, verkoop je nu voor € 150. Een 6309 waarvoor je in de jaren '80 € 50 betaalde, gaat nu voor € 250.
En @mike_moker Gefeliciteerd! Erg leuke klok! Veel plezier ermee!
Nou, dat valt wel mee, ik dacht zo’n bouwpakketvinexvilla.
Geld maakt niet gelukkig en een Rollie ook niet, da weten we toch?
On topic: Citizen is top maar geen investering.
Het zijn diehard klokkies die doen wat ze moeten doen.
Dus gefeliciteerd met deze eco topper Mike
Deze, uit 1987 gaat nog steeds mee voor een duik in mijn zwembad
Greetz
Leuke klok Mike! maar die sneer erbij was wat mij betreft niet nodig
calimero gedoe of zoiets…