Wellicht ken je het wel: je struint eBay af op zoek naar een leuke klok, en komt er eentje tegen. Geen Nu kopen-prijs, maar bieden. Goed, je doet een bod en stelt een max-bod in. Een beetje tegen beter weten in omdat je denkt dat dit maximale bod van $800 binnen 20 seconden toch weer overboden is, maar oké. Meedoen is belangrijker dan winnen. Nog 8 dagen te gaan. Verkoper claimt dat het 100% echt Tudor is, heeft 100% positieve feedback en ik betaal met Paypal, dus het ‘‘gokje’’ durf ik wel te wagen. Vervolgens sluit je je browser en vergeet je de klok.
En dan, een dikke week later ineens een mailtje van eBay: JE HEBT GEWONNEN: Tudor 7024/0
Eerste schrik: was mijn maximale bod nou 800 of 1.800…?
Nadat je van je stoel bent gevallen van verbazing, open je de mail en zie je dat je voor €625 een Tudor Jumbo hebt gescoord. Dat is toch echt lager dan de Chrono24 prijzen. Goede vondst of dure lering?
En dan begin je je toch af te vragen of het wel allemaal klopt… Dus, kenners, welke reactie schiet jullie te binnen bij onderstaande plaatjes? Naast een ingecalculeerde servicebeurt zie ik bij de datumloep op het glas een beschadiging.
Zeker een mooie koop! Nog mooie wijzerplaat, inderdaad zoals eerder gezegd zijn de lugs wel erg gepolijst. Daarnaast valt mij erg op dat de pushpin een stuk door de lig heen steekt! Misschien ook iets om even bij horlogemaker na te laten kijken
De pushpins zijn de juiste. Maar het horloge is zo verschrikkelijk gepolijst dat de pins er uitsteken. Als je wil weten hoe de kast er eigenlijk uit had moeten zien, moet je je inbeelden dat de kast doorloopt tot over de pins. Ondanks het feit dat ie veel te ver gepolijst is (de kast zit al op het achterdeksel gepolijst), is het wel een leuke aanwinst voor het geld.
Als het 19mm of 20 is misschien de datejust pushpin. Oude milgauss pushpin past volgens mij ook. Zitten er nu geen pushpins in van een sub?
Zou wel een pushpin nemen die in de poot gaat zoals het hoort. Wanneer en originele pushpin uitsteekt , kan je hem iets inkorten op de uiteinden. Heb je als nog meer vlees dan een schouder pen.
Tudor Jumbo, echt iets om eens te hebben vind ik zelf. Mooie deal, gefeliciteerd!
Over het “doorsteken” van de springbars: Als dat alleen komt door het polijsten vind ik het wel opmerkelijk dat hij op 1 uur verder doorsteekt dan op 5 uur, terwijl die lugs toch wel vergelijkbaar zijn qua dikte. Misschien zitten ze gewoon asymeterisch.
Springbars inkorten +1, maar wel voorzichtig en stapsgewijs (slijpen en dus niet knippen), en steeds even passen.