Ongepland gewonnen -> wat vraagjes

@Robble26 haha! Je moet toch wat nu die spaarrekeningen nauwelijks wat opbrengen… :sunglasses:

@Hieronimus @Mark2025 bedankt voor jullie tips! Dat is inderdaad de beste oplossing…

Reken er inderdaad op dat je een fijn rekeningetje ontvangt van ongeveer 25% van €625, maar dan nog blijft het een leuke Tudor :+1:

1 like

Mooi! En die gespikkelde dial! Gefeliciteerd :slight_smile:

Ik voorzie fors meer lage biedingen vanuit de Lage Landen op eBay de komende tijd…

1 like

Benieuwd naar de invoerkosten! Lees hier en daar dat je via Hongkong vaker mazzel hebt, maar dat zal afwachten zijn…

Je hebt hem binnen zie ik?

Vintage Tudor Prince Oysterdate horloge 7024 Jumbo (Rolex)
http://link.marktplaats.nl/m1190619868?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Alweer weg

Waar HF al niet goed voor is, die is vlot verkocht.

1 like

Even wat nuanceren… Ik heb hem gewoon opnieuw geplaatst, gezien de rits aan horloge-advertenties verdwijnt hij zo snel naar beneden dat hij er nu weer opnieuw opstaat. Hij komt ook op HF (voor een wat lagere prijs), maar voor de geĆÆnteresseerden is hij nu hier te vinden (zie adv onderaan).

Ik ben bezig met fondsen bij elkaar te krijgen voor een Mark XVII of Speedmaster, dus vandaar dat ik hem te koop zet ondanks dat het een prachtige klok is. Als ik de fondsen al had, dan was hij zeker gebleven naast de toekomstige aanwinst. Hij is in veel betere staat dan verwacht op basis van de foto’s. Dat zal mee hebben gespeeld bij de biedingen. Na wat poetsen en een gepolijst glaasje ligt hij er echt schitterend bij inmiddels.

Tuurlijk verdien ik eraan, dat mag geen nieuws zijn. De nieuwe koper heeft hem alsnog tegen een veel betere prijs als je vergelijkt op Chrono24 en andere sites. Jammer dat er een beetje wijs op wordt gereageerd.

https://link.marktplaats.nl/m1191223795

2 likes

Ik gok dat dit ligt aan het feit je het horloge bewust op mp zet om de max te vangen ipv het te verkopen op een forum voor liefhebbers gezien zij weten wat je hebt betaald.

Is je recht uiteraard, maar niet in de geest van het forum.

Klopt, daarom geef ik ook aan dat als hij op HF komt, dat voor een lagere (vraag)prijs is. Ik snap je laatste zin dan ook niet want ik maak dus zelf bewust al die scheiding. :smile:

edit: Ik wil hier trouwens ook geen verkapte verkoopadvertentie van maken, maar mensen mogen me altijd benaderen. Laat ik het daar maar bij houden om aan de advertentie-regels te blijven voldoen met al die gevaarlijke vlaggers hier. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

We zien de advertentie vanzelf wel verschijnen!
Zoals je al van plan was, uiteraard.

… en dit is niet verkapt meer hoor haha.
Succes met de verkoop!

1 like

Mooie handel toch! Laat al die anderen maar zeuren :slight_smile: Sinds wanneer ben je verplicht om een ander te matsen als je zelf een mazzeltje hebt gehad dan? Dat geklets over forumspirit altijd… De Rolexen en speedmaster stijgen hier net zo hard in prijs mee, dus ik zie hier weinig spirit.

17 likes

Ps. en dan zal er in de HF-advertentie nog wel degelijk gematst worden ook t.o.v. MP… :sunglasses:

1 like

Je hebt geluk gehad, geniet ervan :slight_smile:
Je biedt nog steeds een leuke klok aan tegen onderkant marktwaarde, dus je zal een liefhebber ook gelukkig maken.

Weinig verliezende partijen in dit verhaal!

3 likes

Verplicht komt nergens terug, toch?
Zo bezoeken en beleven we allemaal op onze eigen manier het forum, en de gedachte hier achter.

Ja leuk! Wel knap trouwens van @anon50762135EV dat hij 25 dagen later de vertaling wist te maken tussen @sv3rr3 zijn oude afgekloven jumbo met uitstekende pushpins op leer, hier op HF vermeld, en de Fraaie Jumbo op Jubliee van SV uit Amersfoort op Marktplaats.

@sv3rr3: gefeliciteerd met je mazzeltje. Ziet er echt veel beter uit dan die waar je op bood!

4 likes

enkele uren na plaatsen ook!

(aankoopprijs + verzendkosten) +21% btw +13 euro inklaringskosten.

Dit overigens alleen indien het horloge afkomstig is uit een niet EU land.

1 like

Zal ik je vertellen wat de forumgedachte hier is? Iedereen hier praat over forumspirit en een ander het vel niet over de oren trekken en allerlei andere mooie verhaaltjes.

Maar 99 van de 100 horloges wordt echt niet voor een matsprijsje verkocht aan een andere ā€œliefhebberā€ inruil wordt gebaseerd op de nieuwprijs en biedingen slaan vaak werkelijk nergens op. Die forumspirit waar jij op doelt is al lang dood en begraven. Hier is het ook gewoon een marktplaats geworden waar mensen het fatsoen niet meer hebben om te reageren op berichten en om even te laten weten dat ze een horloge in ontvangst genomen (ja als er wat aan mankeert, dan hoor je ze ineens) dus zullen we het idee dat er hier nog sprake is van spirit gewoon vergeten?

8 likes