Ongepland gewonnen -> wat vraagjes

A) ik praat nergens over forumspirit in mijn bericht
B) ik vind dat je wel in erg veralgemenende termen praat

Ik heb hier heel veel fijne ervaringen met fijne forum-collega’s. Ik gun af en toe iemand iets, ik word af en toe iets gegund. Hier kan je een goede Speedy 125 kopen voor minder dan 1500 euro, moet je eens op ebay of zelfs marktplaats proberen.

3 likes

En daar is ook niks mis mee.

1 like

Ik heb op het verkeerde bericht geantwoord zie ik :joy: Ik heb op Robertw willen antwoorden.

1 like

@Jeffreyh1984 @septentrio ik denk dat bericht naar @BadgeandBezel moest (ondanks dat hij niet negatief is, maar wel praatte over de geest van het forum).

Dus dit.
Het gaat mij niet om wat het gros doet, het gaat mij om wat die enkele doen.

Verder is iedereen vrij om te doen wat hem of haar goed dunkt. Dus of @sv3rr3 de advertentie nu wel of niet plaats met wel of geen korting voor het forum, dat is geheel zijn goedrecht en is niet goed of fout.

Ik mag hier echter wel een mening hebben over hoe ik over het forum denk.

1 like

Dus wat hebben we geleerd. Als je een mazzeltje hebt, meld het dan vooral niet hier maar plaats gewoon je advertentie en laat iedereen in de waan dat je ze matst :joy::yum:

Iedereen blij. Win-win.

6 likes

Dus jouw voorstel is dat, telkens iemand een mazzeltje heeft, dat gemeld moet worden in een centraal topic, waarna iedereen aanspraak kan maken op een gelijk deel van de opbrengst?

Doet me denken aan pré-McDonalds Rusland :sunglasses:

nondeju…

Neen, waar het mij om gaat is dat iemand verkondigd een mooi horloge te krijgen, het halve forum hier op reageert met "super tof deze zou ik ook wel willen’ en dit horloge vervolgens bij binnenkomst via een ander kanaal wordt verpatst.

Horloge is hier nog niet aangeboden terwijl er genoeg zijn dit dit graag zouden willen. Dan is dit toch bewust gedaan omdat je bang bent hier niet de volle mep te krijgen omdat je in je enthousiasme je aankoopprijs hebt vermeld? Het horloge is na binnenkomst in dit draadje note bene niet eens getoond…

Dat is toch jammer, of ben ik nou de enige waar het brein zo werkt dat je best wat mag verdienen, maar dat een ander wat matsen (of überhaupt de gelegenheid geven) ook wat waard is.

Het zal wel aan mij liggen :wink:

1 like

Volgens mij is het zo dat als je een mazzeltje hebt je,

1. het object tot aan je dood behoudt of
  2. je afstand doet van het mazzeltje als je er genoeg van hebt en “in the forum spirit” aanbiedt tegen kostprijs op HF.

Waarna je

1. het object met opslag weer aangeboden ziet op andere verkoopkanalen.

Of we doen Jeffrey’s voorstel natuurlijk.

6 likes

10 likes

3 likes

Ik heb net een Rolex Daytona gewonnen!

Komt binnenkort tegen verzendkosten op het forum!

4 likes

Nee vinden we ook niet oké, zo devalueer je de Daytona’s voor de andere Daytona bezitters.

2 likes

Als je mijn punt in mijn laatste bericht hierboven nog niet snapt dan weet ik het niet meer. Kennelijk is er op dit forum meer behoefte aan mensen die een plaatje droppen om grappig te zijn dan aan mensen die eerlijk hun mening geven en hier wel komen met de juiste intenties.

Succes ermee.

4 likes

Precies. Ik zal even mijn rekeningnummer geven voor de promotie vergoeding. :sunglasses:

2 likes

O denk dat iedereen het wel snapt hoor. Maar soms kun je beter je mening voor je houden. Spreken is zilver…

2 likes

Ik vind dit een interessante discussie jongens, vandaar dat ik er even op doorga :slight_smile:
Naar mijn gevoel is een middenweg zeker de oplossing, iemand af en toe iets gunnen en af en toe iets gegund worden. Geniet van de hobby, inclusief mazzeltjes aan de ene kant, en zure teleurstellingen aan de andere.

2 likes

Ohnee wacht, geen plaatje he.

For what it’s worth: Ik heb best wel een aantal keren bij een aankoop hier het idee gehad dat ik gematst werd.
Of dat ook zo was, geen idee. Maar ik hield er een goed gevoel aan over.
Ik vond de prijs scherp voor wat er aangeboden werd.
Wat de verkoper zelf had betaald voor het horloge doet er dan eigenlijk niet zoveel toe.
Als hij hem nog scherper heeft gevonden, ja dan mag hij er van mij ook best op verdienen(liever niet natuurlijk, we zijn natuurlijk wel Nederlanders).
Tuurlijk zijn er ook profiteurs etc. maar waar vind je die nou niet. HF heb ik als verkoopplatform nog steeds vele malen hoger zitten dan Marktplaats bvb, maar het is natuurlijk geen Utopia. :smile:

Die ouwe Seiko verzameling van dat oude vrouwtje heb je ook lekker op verdiend toch?

1 like