Ongepland gewonnen -> wat vraagjes

Exact. Ik zou hem voor €1300 op HF hebben geknald en met de koper een gentlemens agreement hebben gemaakt over winstdeling bij verkoop in de toekomst.

Iedereen blij.

@BadgeandBezel absoluut helder maar discussie is al vaak gevoerd vandaar de balorigheid.

2 likes

Ah, ik pak even chips en cola.

2 likes

Die klokjes heb ik naderhand gezien véél te goedkoop laten gaan :sweat:
Wou nu dat ik één van de 3 had bijgehouden… één van de twee world timers was zalig geweest in m’n huidige collectie.

2 likes

Maar wel op verdiend toch? :wink:

Komop mannen, betaal wat je wilt betalen…

Ja hoor, maar belange niet genoeg om te gaan rentenieren helaas… de krasse knar was goed op de hoogte van marktprijzen. Zoals ik zei, de hobby neem je met mazzeltjes en zure oprispingen. Beide liggen in mijn voorbije pad, dat beloof ik je :smiley:

1 like
2 likes

1 like

Iedereen moet lekker zelf weten wat hij met zijn horloges doet, als jij er lekker bij voelt gewoon doen. Als iemand een mazzeltje heeft dan is dat toch leuk, ik zie niet in waarom hij er dan niet van mag profiteren. Ik heb zoveel dingen voor een habbekrats gekocht en met forse winst kunnen verkopen, dat is basically hoe ik mijn horlogehobby kan financieren. Als jij de tijd, kennis en moeite er niet in wilt steken dan is dat prima maar dan moet je niet gaan klagen dat ze het jou moeten verkopen voor weinig. Als ik je een vriend noem dan wil ik je best matsen, maar dat werkt in de regel twee kanten op en in de regel zie ik veel items hier gewoon voor marktconform of zelfs daarboven worden aangeboden, en dat is verder prima, de markt bepaalt automatisch wat de juiste waarde is.

2 likes

Zie mijn eerdere punt…

"nondeju…

Neen, waar het mij om gaat is dat iemand verkondigd een mooi horloge te krijgen, het halve forum hier op reageert met "super tof deze zou ik ook wel willen’ en dit horloge vervolgens bij binnenkomst via een ander kanaal wordt verpatst.

Horloge is hier nog niet aangeboden terwijl er genoeg zijn dit dit graag zouden willen. Dan is dit toch bewust gedaan omdat je bang bent hier niet de volle mep te krijgen omdat je in je enthousiasme je aankoopprijs hebt vermeld? Het horloge is na binnenkomst in dit draadje note bene niet eens getoond…

Dat is toch jammer, of ben ik nou de enige waar het brein zo werkt dat je best wat mag verdienen, maar dat een ander wat matsen (of überhaupt de gelegenheid geven) ook wat waard is.

Het zal wel aan mij liggen :wink:"

…En “matsen” is een breed begrip uiteraard.

2 likes

Niet altijd hoor. Mensen die ik ken of mag (via hun reacties) kunnen altijd wel op een betere prijs rekenen. En dat is bij anderen ook heb ik gemerkt.

1 like

Misschien is het hier niet aangeboden omdat dan iedereen begint te muiteren, zoals nu.

…en zo is het glas halfleeg of halfvol.
Oftewel we gaan er niks mee opschieten. Kennelijk heeft iedereen hier een eigen mening over.

Prima, en we gaan dooorrr…

Over heel veel zaken heb ik geen mening, maar hierover toevallig wel. Voor mij ligt de forum spirit voornamelijk in het feit dat ik kan kopen bij mensen die ik min of meer ken en vertrouw, zonder het typische marktplaats gezeik, en waarvan ik de inschatting kan maken dat ik verhaal kan halen als er iets echt niet klopt. Het heeft m.i. minder met de prijs te maken.

Ik kan nu niet zeggen dat ik erg kapitalistisch ben ingesteld of op de vrije markt vertrouw, maar ik zie niet zo waarom iemand niet een paar centen mag verdienen aan mij. Ik hoef niet per sé het gevoel te hebben gematst te worden, als ik maar niet het gevoel heb dat ik afgezet word. Ik koop nog steeds 10x liever hier een horloge dan dezelfde klok voor hetzelfde bedrag op MP.

11 likes

Zelfs als hij voor minder op MP staat…;):+1:t2:

2 likes

helemaal eens, maar dan moet het horloge hier wel worden aangeboden :joy:

2 likes

Ik denk dat Topicstarter er wijs aan deed om het horloge hier niet voor het door hem gewenste bedrag aan te bieden, maar het eerst elders te doen.

2 likes

Eens🖒…betrap mezelf er wel op dat ik horloges eerder op MP zet, gewoon makkelijker i.p.v het verplichte rijtje invullen op HF en omdat bieden daar mogelijk is…maar als er tussen zitten waarvan ik denk dat er op het forum interesse voor is zet ik ze wel hier…

4 likes

Ik vind het een vermakelijke dialoog die ook mijn geest verruimd. Ik zal het bewust geen discussie noemen, men hoeft mij niet te overtuigen van hun standpunt. Een ieder moet vooral betalen wat het waard is in hun ogen. Daarmee valt of staat een deal. Beide partijen moeten zich niet in hun eer aangetast voelen als men er niet uit komt.

Ik heb contact gehad met Sverre omtrent de Tudor. Na de reactie van Sverre begreep ik dat het de Tudor is van dit topic en was mijn bereidwilligheid om fors geld neer te leggen getemperd. Overigens was Sverre openhartig omtrent de situatie, geen blaam.

Waarom dan toch niet de trekker overhalen? Voornamelijk omdat ik de foto’s van dit topic niet van mijn netvlies kan halen, die pushpins doen zeer aan mijn ogen. Tot halverwege dit topic men het er mee eens dat het een goede deal was, maar vooral erg gepolijst. (ik heb even terug gelezen)

Ik heb niet het bedrag over voor deze Tudor, toegegeven, dat heeft ook te maken met het verschil in aankoop- en vraagprijs. Noem het een psychologische drempel waarbij ik iemand zeker wat gun, maar ook zelf zo weinig mogelijk wil betalen. Balans is het sleutelwoord.
Ook dat is onderdeel van het onderzoek doen voor de aankoop. :slight_smile:

2 likes

Luister vriend, doe mij die Constellation voor € 250,-

2 likes

Iedereen vraagt wat ie wil net zoals iedereen betaalt wat ie wil…
Wel irritant zijn de incoming, unboxing, new arrivals die alleen maar tot nut hebben de interesse te peilen en te vergroten

1 like