En heren, eerlijk is eerlijk: mijn strategie is om hem tegen een mooie (lees: scherpe, dus mooi voor zowel mij als de koper) te verkopen op het HF of simpelweg tegen een vette premium op een site daarbuiten. Want daar is nu eenmaal geen matsen of gunnen van toepassing.
Nu maar kijken wie de nieuwe gelukkige eigenaar wordt (en hem daarna voor 1.900 probeert te verpatsen. ja ik heb je wel door )
ik heb meerdere malen hier op HF een scherpe deal kosten neutraal doorgezet, maar dan moet je er maar op vertrouwen dat de volgende eigenaar hetzelfde uitgangspunt heeft en er niet alsnog er met de winst vandoor gaat
want dan had je die winst net zo goed zelf kunnen binnenharken
Eens. Ik vind het zelf ook eigenlijk wel een beetje not done om een scherpe deal hier op HF ergens anders met dikke winst door te verkopen. Heb het zelf ook wel eens gedaan maar daar toch achteraf dan een beetje een gemengd gevoel aan over gehouden. Zat er gister nog aan te denken bij de sawtooth van @HorloG maar vanwege de boven genoemde reden niet doorgezet.
Ik denk dat dat een hele goede is. Ik heb ook wel eens zulke zaken gedaan (niet horloge gerelateerd; in mijn jongere jaren), maar ik voel me lichtelijk opgelaten. Iemand anders ābenadelenā voor een paar euroās.
Stel je koopt een horloge marktconform, en iemand wil heeeeeel graag het horloge hebben en is bereid hier āteā veel voor te betalen. Dan is het in mijn ogen ook weer anders.
Tot slot kan je altijd de vorige verkoper mee laten genieten in de winst. Je hoeft de winst niet gelijk te delen. Of bij een volgende deal gewoon de prijs te betalen etc.
Het begint met een overgepolijste Tudor, dan gaat het over moraalridders, welles-nietes matsen en het eindigt met een Tudor in erg goede staat in het blauw gedeelte, zoietsā¦