Daar zijn we weer d’r mot weer wat nieuws/anders worden aangeschaft. Het kriebelt weer eens. Herkenbaar?
Goed, na in februari de Sinn 104 en de Breitling Colt te hebben verkocht dacht ik met de aanschaf van de Omega Smpc wel klaar te zijn. In mijn ogen een uitgebalanceerde collectie met chrono, duikers, tool, en een beater. In de afgelopen maand ook de Squale en de Precista gekocht. De collectie is nu zeker van alles wat. Van handwinder tot Quartz en van duiker tot tool. Een dresser ontbreekt en dat zal wel zo blijven denk ik. De échte dresses zijn niet zo mijn ding.
Mijn collectie is nu als volgt:
Ik ben blij met de collectie, maar ik ben een beetje onrustig. Verschillende opties schieten door mijn hoofd, en ik ben gewoon eens benieuwd waar jullie voorkeur naar uit zal gaan.
Optie 1: De Speedy, Smpc, 1521 en de Precista eruit voor de Rolex Submariner 116610. Nieuw of heel jong gebruikt.
De Explorer en de El Primero heb ik onlangs gepast bij de AD. Van beide horloges was ik erg onder de indruk. De Sub heb ik nog nooit gepast. Mocht iemand in omgeving Groningen bereid zijn, dan zou ik graag eens langskomen om te passen.
Bij alle opties wil ik maximaal € 1.500,- bijleggen.
Wat zouden jullie doen? Overigens zijn vintage en dressers geen optie.
Andere opties die ik zou moeten overwegen? Ik hoor het graag! Vind je dat ik niet moet zeuren en lekker de huidige collectie zo moet laten? Dan hoor ik het wel
Je weet inmiddels wel waar mijn voorkeur ligt Jacob Ik blijf de El Primero gewoon erg bijzonder vinden. De Explorer vind ik enigszins saai en de Sub te ‘standaard Rolex’…als in iedereen heeft 'm. Maar wel weer gaver dan de Explorer.
Voordeel van de Zenith is ook nog dat er minder uit hoeft
De wedervraag die iedereen altijd stelt: “Wat wil je zelf?”
Vooruit dan maar; mijn 5 cent:
Optie 1: je gaat terug naar een 4 piece collectie met 3 duikers en die Damasko waarbij de Sub die SKX en Squale volledig wegvaagd naar een laag stof in de horlogedoos.
Verder vind ik je Smpc en Speedy (en precista) ook geweldig cool…zijn die de ruil waard voor een enkele Sub met het beroemde kroontje?
Optie 2: een tweedehandsje? Nay!
Optie 3: Explorer is wel een alleskunner; heeft een kroontje EN is geen duiker!
Vind hem zelf wat saai maar toch…is wel een klasse horloge.
Optie 4: die Damasko, Squale en Precista eruit kachelen; doorsparen en dan die Explorer kopen.
Dat zou gaaf zijn idd. Maar dat geld ga ik er nu niet in stoppen. Er is ook nog een ander huis gekocht dus wil er deze ronde niet te veel geld in stoppen.
Die Precista eruit doen, zet niet zoveel zoden aan de dijk. Die zou ik lekker houden. Verder lijkt het me een kwestie van smaak.
Verder heb ik me ooit laten vertellen dat kiezen simpel is. Als het niks uitmaakt, maakt het niet uit wat je kiest. Als het wel uitmaakt, weet je wat je moet kiezen.
Maar hé, dat is de theorie he
Hoi. Allemaal prima opties.
Ik mis nog twee stukjes informatie voor een beter advies.
Wat is je polsomvang en welke maat vind je fijn dragen?
Wil je juist wel of juist niet dat anderen je horloge van een afstand herkennen als een “dure Rolex”? Allebei is prima, maar je moet het wel van jezelf weten… Vooral van belang als het je iets uitmaakt wat klanten en collega’s wel of niet zien / herkennen.
Verder zou ik kiezen waar je verliefd op bent qua looks en niet te rationeel kiezen.
De Zenith zou ik trouwens nieuw kopen, nieuwste versie is mooier:
Hoe vaak kom jij een sub tegen in het wild? Vind dit zo overtrokken altijd…
@cash eerst even de sub in het echt bekijken. Dan heb je ze alle 3 gezien en kan je een eigen mening vormen. Ik vind de Explorer saai en zou voor de el Primero of de sub gaan.
Ik zou de Smpc, skx en de Precista eruit en een tudor gmt nemen. Gmt zit niet in je collectie en voegt nog wat kleur toe. En toch in de rolex familie zitten