Onrust in de box | Wat te doen? | Luxeprobleem deel 2

Ja las ik maar wilde toch even tegengas geven :rofl:

1 like

:+1::+1:

1 like

Haha, de Zenith is een blijver!

De Dark Side misschien niet.

Op een 16,5cm pols zou de Zenith wel erg goed staan. Explorer ook. Sub gaat al een stuk groter ogen, tenzij je de vorige generatie neemt. De brede lugs en maxi-dial van de nieuwe maken een enorm verschil.

4 likes

Spijt niet, maar lekker zomers was die wel :grin:

1 like

Dat is ie zeker!

Ook zeker iets om rekening mee te houden. Ik heb ook een 16.5cm pols, maar zou niet nieuwer willen dan de 14060m.

2 likes

Is het verschil nu zo groot dan? 116610 vs 16610? Dikkere lugs, zeker. Maar is het verschil verder zo groot? Daarnaast vind ik de ceramische bezel en het glidelock systeem echt een meerwaarde.

2 likes

Ik heb zowel de 16613 als de 116610LV gehad en dat was wel echt een verschil hoor. Helaas geen foto bij de hand waar beide horloges op staan.

Ik lees her en der dat de Sub standaard/saai is. Ik tel op dit moment op het forum echter meer mensen met een gelimiteerde en uitverkochte Seiko SLA017 dan een 116610LN, dus heel veel voorkomend (op het forum onder liefhebbers) is deze nou ook weer niet. De meeste met een keramische Sub hebben de no-date versie.

1 like

Ik vind van wel. Volgens mij zag ik gisteren Mark Webber op tv bij de F1 met een Hulk. Ik vond het nogal een gevaarte op zijn pols.

2 likes

Hier geef je al een deel van je antwoord prijs! Je draagt de smpc en de Speedy veel, dan zou ik die sowieso houden! Ik zeg dan eerder de Damasko, Precista, Squale (later eventueel terug halen) en G-Shock eruit. Waarschijnlijk nog iets bij sparen om de Rolex Explorer te halen! Dan heb je een geweldige, evenwichtige collectie! De SKX zou dan de beater zijn, zou dan btw wel de 009 halen voor wat extra kleur…

1 like

Verschil is er wel en ze dragen verschillend. Een ceramic kan prima op een 16,5 cm pols, maar waarschijnlijk zit een 5-digit beter. Ik zou ze beide even proberen als je de kans hebt.

1 like

Klopt, Maar toch vaak de twijfel bij de Speedy. Ik weet niet precies wat dat is. Misschien dat de historie en het hele verhaal van de Speedy wel mooier is dan hoe het horloge eruit ziet?

3 likes

Dat zou inderdaad verstandig zijn

Zooo herkenbaar voor mij, vandaar dat ik het na twee keer proberen heb opgegeven. :wink:

2 likes

Ik begin er niet eens aan…

1 like

Je kunt hier eigenlijk niets van missen (toch?)
Dus grotere box, zoadat de ruimte toeneemt, de onrust afneemt en de geest de tijd krijgt voor je volgende aanwinst.

Durf eens Romeinse cijfers, een einzeiger, of eentje met complicaties als perpetual, moonfase weekaanduIding enz.
Maar wat er heel anders uitziet… Cash genoeg :grin:

Uitgebalanceerd? Overwegend zwart, vijf aanwezige bezels en één horloge wat geen bezel heeft maar wel een brute toolwatch blijft?

En dan weer een zwarte bezel op een duiker aanschaffen… Grappig. Doe eerst eens twee duikers weg, koop dan die Explorer in een leuker kleurtje, ruil die rare speedy om voor die Primero, en dan heb je een kleurrijkere verzameling die meer horlogetypen en stijlen vertegenwoordigd.

Misschien is mijn definitie van balans anders dan de jouwe. :slight_smile:

Geen optie. Wordt de onrust alleen maar groter van. 6 is méér dan genoeg voor me.

Dat is nog wel iets wat ik in mijn collectie zou willen hebben. Een mooie Meistersinger.

1 like

In mijn ogen dan hè :wink: maar je hebt verder wel gelijk. 5 zwarte horloges en 4 duikers is wellicht iets te veel van het goede. Vandaar ook het idee om de speedy te wisselen voor een El Primero. Ook het idee van @SwedishChef vind ik wel iets. De Explorer 2 Polar.

1 like