Onrust… Tja, ik blijf kijken, hier op 't forum, instagram en elders.
En dan komt er met enige regelmaat iets moois voorbij. And so it begins… de echte onrust, kopen of niet. Een andere klokje ervoor verkopen of niet etc.
Ik heb dan last van GAS…
gear acquisition syndrome: A tendency to purchase more equipment than justified by usage and/or price.
Veel onrust! Gewoon te veel tijd om hier en andere fora te bezoeken, modellen te bekijken, etc. Eeuwige jacht. Zal wel duren tot de eeuwige jachtvelden. Kvind verder niet erg. Houdt me van de straat
Onrust? Mwah kan sinds een half jaar slechts met moeite iets dragen, wellicht gaat dat nog
verbeteren, maar dat duurt ook weer een half jaar. Geeft dat onrust? Nee, rust om in mooi tijdsbestek te komen tot 3 of 4 toppers.
Ik had het eerste halfjaar om dezelfde reden onrust. Dat blauwe deel lonkt teveel. Inmiddels is dat gelukkig over, sinds ik een doel heb gesteld. Dat zorgt ervoor dat ik ineens wel kijk in het blauwe deel, maar elke keer denk; “nee, niet doen. Zo boeiend is deze toch echt niet”.
Bij mij overstijgt het een hobby. Met een hobby kan ik stoppen maar mijn passie voor horloges kan ik hooguit afzwakken maar niet uitschakelen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat er onrust en stress kan ontstaan als men keuzes moet maken tussen horloges. Merendeel van ons maakt dan ook geen keuzes vandaar dat we meerdere horloges hebben. Dit zal uiteraard niet voor iedereen opgaan.
Daarom heb ik nu zo een last van de onrust… ik heb besloten groot deel van het horloge geld lekker weg te zetten. Wat dus betekent dat ik nu gewoon echt een keuze moet maken. Nu krijg ik dus het vervelende gevoel dat geen van die keuzes de juiste zal zijn