Slechte mensen zijn het!
Alle “ hommage” fabrikanten produceren replica’s, ze repliceren modellen die door anderen zijn gecreëerd.
Het enige verschil tussen een replica en een “ hommage” zijn de letters op de wijzerplaat, ik heb nooit begrepen dat dit dan niet als replica/fake bestempeld wordt… (if it quacks like a duck, walks like a duck, It probably wants to be a duck…)
Is al sinds de lancering van Ginault bekend.
Thomas Cadell aka TC Watch
Hier moest ik trouwens ook even om lachen. Is dit een aanname dat er
-
Onder de vlag van Europese bedrijven altijd ethisch gehandeld wordt?
-
geen bedrijven buiten Europa zijn die probeeren misstanden uit te sluiten?
Ik vind dat een moeilijke vraag. Want als de economische realiteit in een gebied zodanig is dat gezinnen alleen met kinderarbeid overleven kunnen wij het verbieden, maar dan is het netto gevolg alleen maar dat de misere groter wordt. Dan zou je eerst moeten kijken naar de machtsstructuren in die gebieden en de economie zover moeten ontwikkelen dat dat niet meer nodig is. Ik ben namelijk van mening dat ouders die niet arm en wanhopig zijn hun kinderen niet naar de kolenmijn sturen.
Wij deden dat wel tot 1901, en grappig genoeg was het de leerplicht die er een einde aan maakte omdat de armoede niet weg was voor die beweging.
Eensch. Laten we dit “forensisch bewijs” eerst ook vooral even aan de tand voelen nadat er aangifte wordt gedaan en er een rechtsgang is geweest.
Trial by blog post, en het maakt me geen reet uit hoeveel screenshots er bij staan, is geen rechtsgeldige manier van doen.
Mijn boycot omwille van het ontwerp was al tijden aan de gang, maar wie die dingen mooi vindt moet het vooral niet laten.
Elk topic wat over de submariner en z’n hommages gaat wel ja.
Dank!
Wat ook een puntje is, Ginault claimt in Amerika gemaakt te worden, echter volgens de schrijver worden deze gemaakt in China. Op zichzelf niks mis met fabricage in China, onze halve wereld komt daar vandaan, maar oneerlijk zijn over de herkomst van een product is op zijn minst gezegd niet netjes.
Dat doet Apple ook toch?
Oorspronkelijk nam TC een Chinese replica (vrijwel altijd Noob) en modde deze met zijn eigen en originele onderdelen. Dat gebeurde in de USA.
Is dat zo? Op de achterkant van mijn ipad staat, Designed by Apple in California, Assembled in China.
Ah, dat is dan veranderd. Volgens mij stond er vroeger gewoon ‘made in California’.
Het zou mooi zijn als ze er bij zouden zetten ‘chipset made in a factory where safetynets are placed to prevent suicide jumping’.
Altijd, nee. Maar het zou wel moeten.
Jawel, maar waarschijnlijk niet in de illegale replica-business.
Absoluut. En ik ging ook wel een tikkeltje kort door de bocht.
Hahahahaha… Heb jij de afgelopen 14 jaar onder een steen gelegen of gebruik je geen Apple?
Wat ik daar van vind op de interwebz is dat er op papier door de FTC gezegd wordt dat er geen of weinig buitenlandse waarde toegevoegd mag worden, maar dat Hoover ergens in 1933 een wetje stichtte wat stipuleerde dat 50% van de waarde in de VS gegenereerd moest worden.
Daarmee is het bijna net zo’n holle kreet als Made in … vul een land in. De enige labels die nog wat waard zijn zijn “Prosciuttu di Parma” en “Made in China”.
Parma ham komt toch ook gewoon van Nederlandse varkens? Of is dat die Spaanse ham?
Meer een principe puntje, op een ontwerp rust ook auteursrecht. Nou is er een grens tussen iets als inspiratie gebruiken en iets namaken. Ik zit zeker niet goed genoeg in dit rechtsgebied om je te vertellen waar precies die grens ligt. Belangrijkste punt alleen is dat je niet pas fout bezig bent als je het Rolex logo zou gebruiken
Ik heb de goede gewoonte om - ondanks dat ik geen Fat C heet - mijn kwetsbare Apple rommel meteen in een hoesje te plempen. Dus ik zal het verkeerd onthouden hebben.
Ah. Die Nederlandse varkens. Edit: wat @cdg zegt. Typ eens niet zo snel jullie, ik moet tussendoor nog af en toe werken.
Ik vind het wel zorgelijk dat kinderhandjes worden ingezet bij het maken van dit soort horloges. Houden ze dan nog wel tijd over om mijn gympen af te maken?
Nee hoor, die varkens hebben allemaal minstens 1 dag rondgeknord op een Parmezaanse akker.
Hahahaha, werken…
Ja, in een vrachtwagen die stond te wachten om gelost te worden.
Volgens mij is heden ten dage 80% van de Nederlandse beroepsbevolking vrij op vrijdag. Hoe dat percentage hier op HF ligt weet ik niet. Misschien een idee voor een poll @rlc?
Ik ben niet vrij. Ik werk thuis. Of zoals nu, bij de kapper.