Ontmaskering van Ginault makers op reddit post

Dus dan begin je je ook af te vragen in wat voor omstandigheden deze horloges gemaakt worden. De replica markt staat al bekend om zijn sweatshop praktijken en kinder arbeid en dit maakt het er zeker niet beter op!

1 like

Als er “Hand made in America” staat waarom zou je dat dan niet geloven :joy:

Ik denk dat Rolex hierachter zit. Ze willen Ginault neerhalen.

2 likes

Lijkt me duidelijk. Die voelen de hete adem van Ginault ook wel.

4 likes

En op zijn Rolexen staats SWISS MADE, maar geloof jij dat die in Zwitserland gemaakt worden?

3 likes

hahah inderdaad…

Hij was nooit een van de grootste, hij maakte alleen kwalitatief hele goede. Nu heeft hij zn vak om goede horloge te maken misschien op een slechte manier geleerd. Blijft dat het het goede horloges zijn.

2 likes

Ik ben blij dat we in dit topic ook nog zinvolle discussies kunnen hebben.

Edit:
Maar het blijven Nederlandse varkens.
Die overigens geld Europa door worden gereden om een ander naampje te krijgen. Over Carbon footprint gesproken.

2 likes

Mooi heritage verhaal… :rofl:Maar hij is niet gestopt he, doet nu beide…

Zie het al voor me hoor:

HODINKEE: behind the scenes at Ginault!

5 likes

Ik heb nog een foto gevonden van de eerste AD van Ginault

2 likes

Hé, dat ziet er uit als zo’n Japanse electronica-boer cum GS shop. :grin:

Dank! Bobstraps, ze doen zich in de eerste indruk voor als acceptabel,… maar ik heb er nooit één langer dan een dag gedragen.

2 likes

Zo staat het bekend maar is er ook bewijs voor? Of zijn met meer mensen die met een onderbuikgevoel wat roeptoeteren omdat fakes kut zijn? Ik vind fakes ook kut maar ben wel benieuwd naar de nuances hier. Ik kan me niet voorstellen dat een paar kids in een schuurtje een klokje van 1.5k in elkaar flansen

5 likes

Ik wel. :joy:

Maar ik ben ook benieuwd naar de bewijzen. :v:

2 likes

Nou succes met een nieuwe TC zoeken.

1 like

Kijk naar andere replica producten zoals: handtassen , kleding , electronica , etc etc.

Het gebeurt overall met alle producten dus mij zou het niets verbazen.

2 likes

Mij ook niet, en ik deel je standpunt. Ik vind het gewoon altijd leuk om er meer over te lezen. :slight_smile:

Naast de arbeidsomstandigheden in de fabriek is natuurlijk ook het hele proces om de replica bij de koper te krijgen crimineel en vaak mensonterend. Dat is dan bij de ‘echte’ Ginaults hopelijk niet het geval. :v:

1 like

Ik loop hier al een tijdje mee, maar snap nog steeds niet waarom het ene hommage/replica merk bijna steevast wordt afgebrand door velen (zoals Steinhart en/of Aramar) en waarom een merk als Ginault wel veel positieve aandacht krijgt/kreeg op dit forum.

Helemaal als al lang bekend is dat de eigenaar van Ginault ook replica’s verkoopt. Ik dacht dat we aan replica’s allemaal en altijd een hekel hebben, nog los van het feit dat je wetten overtreedt als je replica’s verkoopt.

Zou dat het verschil dan maken? Dus als replica’s mooi afgewerkt zijn is het ineens OK? Kan niet waar zijn lijkt me.

Uiteindelijk is een Ginault een Chinese Rolex replica met een “eigen wijzerplaat”. Die eigen wijzerplaat is dan weer een replica wijzerplaat met een eigen naam er op. Dat verdient m.i. geen positieve aandacht op dit forum.

Maar goed, waarom de ene hommage niet mag en de andere weer wel en dat daar topics over vol worden gekalkt die bijna altijd ontsporen. Ik snap het niet en wil het misschien ook wel niet snappen :slight_smile:

Zouden we onszelf misschien te serieus nemen?

12 likes

Het enige verschil tussen made in China / made in Swiss is dat Zwitserland inmiddels geen 3de wereld land meer is .

Je weet wel … toen ze nog “fake” Britse/Franse uurwerkjes kopieërde …

Zwitsers gebruikte wel hun kinderen daarvoor .
Kleine handjes en scherpe ogen .

In China heb ik nog nooit een kind in een fabriek zien werken . En heb aardig wat fabrieken gezien .

3 likes