Ontmaskering van Ginault makers op reddit post

Ach, jij bent zelf ook een replica. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

:joy::joy::joy: … ja, da’s waar René! :wink:

2 likes

Koop je een horloge . Of een logootje ?

Een tas in elkaar naaien is wel wat anders dan een horloge assembleren. Stuk meer precisie is dan vereist, geen stof, geklimatiseerde ruimte etc.

1 like

Allicht niet, die zitten op een plek te knutselen waar jij geen toegang tot hebt…

2 likes

hahahha… nice one…

Ja klopt …
In China is er een volwassenen tekort .
Komt door het 1 ouder beleid .

Daarnaast kosten ze snel 15.000euro per maand aan loonkosten .

Juist, en daarom laten fabrikanten spullen in China maken, toch?

Ik zou er bijna een lachende smiley achter zetten maar zowel jouw opmerking als het onderwerp zijn te droef voor woorden…

1 like

Goede vraag… maar bedenk dit he, Horlogeforum is ook maar een bubbel, een klein wereldje waarin men elkaar aansteekt… Oftewel laat je niet gek maken.
De klanten van Rolex maken zich meer druk om de hommage merken dan Rolex zelf… Mijn mening laat ik maar in het midden…

Zitten gewoon goede merken tussen de.hommage merken met mooie prijs kwaliteits horloges. Geen moeite met een Steinhart, Squale etc… Mijn grens is echter wanneer het merk daarnaast ook schaamteloze namaak maakt.

3 likes

Morgen maar eens een "hommage " om de pols slingeren , :rofl:die Monaco van Tag (ter gelegenheid van Verstappen) draagt niet comfortabel.

1 like

Dat komt dan weer weer door die kinderen .
Zijn net oempa loempa’s .
Zijn er zat van en werken voor 1 reep chocolade per jaar .

Komt vooral niet omdat ze in China metallurgisch en in automatisering ver voor lopen .

1 like

Zo, dat mag niet eens van de arbeidstijdenwet :slight_smile:

Als je een piketdienst ingesteld hebt, mag je maar 2 van de 4 weken weken bereikbaarheid eisen van je medewerkers.

Het blijft een mooie manier om bakken met euro’s meer te betalen voor gebakken lucht en dan vooral in combinatie met het veelgebruikte woord “heritage”.
En we trappen er allemaal met open ogen in en proberen het voor ons zelf op de een of andere wijze goed te praten. :joy:

4 likes

Als we dit nu eens beginnen in te zien, kunnen wij er wellicht nog achteraan en met heel veel mazzel in meelopen.

De gedachte dat wij, de Europeanen met als koploper in horlogeland “the Swiss”, voorop liepen in dit soort dingen, kunnen we inmiddels achter ons laten.

Vergis je niet, Alibaba zet eerdaags z’n voeten in Belgische grondgebied en bedient vanuit daar middels PostNL, etc. de Europese markt tegen aziatische tarieven.

Zeg eens eerlijk… Wanneer heb je zelf voor het laatst een Seiko gepast bij de Juwelier en 'm daarna toch maar besteld bij Creationwatches omdat ie daar (ondanks duoanekosten) de helft goedkoper was? :wink:

2 likes

Bij jullie in België misschien .

Maar hier in NL stikt het al van de Ikea en action en 1000den winkels die vrijwel alleen maar made in China meuk verkopen .
Maar laten we vooral net doen of het helemaal hipster Europees is .

Enne Zwitserland wil en gaat helemaal niet bij Europa horen . En terecht .

Het uurwerk heeft wel verdacht veel weg van een ETA 2824 die ook in mijn Steinhart zit, die ook op een rolex lijkt.
OMG, Steinhart is ook van Tsung Chi :open_mouth::open_mouth::open_mouth::open_mouth:

2 likes

Ah mooie plek om eens interesse te peilen.
Na dit topic en de uiteenzetting op reddit nieuwsgierig geworden naar de Ginault?
Ik heb nog een puik exemplaar liggen die eventueel van eigenaar mag wisselen :rofl:
Stuur maar een pb.

2 likes

Witte lume?

Gold Sand Lume versie. Dus hoe fout wil je het hebben?
Een hommage/replica met faux patina. Brrr.

Jammer! Als iemand niet kan leven met de gedachte dat de maker zich ooit aan replica’s heeft gebrand, wil ik diegene best helpen. Mijn moreel besef is vrij beperkt, ik zou ook gewoon Volkswagen rijden. Als ze mooie auto’s zouden maken.

En ik bied altijd meer dan €5,- dan @HanDavinci.

3 likes