Ik heb een hele knullige vraag. Ik heb vandaag geprobeerd mijn stalen band van mijn Omega Speedmaster Professional Moonwatch af te halen. Ik wilde er de OEM lederen band met Omega vouwsluiting erop zetten. Ik kreeg het alleen niet voor elkaar om de stalen band eraf te halen. Ik heb met de Omega bandentool geprobeerd de stalen band eraf te halen maar bij het indrukken en naar achter schuiven van de pushpins gebeurd er helemaal niks. Ook niet als ik de endlink in allerlei richtingen forceer. Heeft een van jullie tips? Of weet iemand hoe het wel moet? Werkt het bij de Speedmaster op een specifieke manier? Ik heb op mijn Seiko’s destijds allerlei bandenwissels gedaan zonder enig probleem. Misschien was ik wel wat te voorzichtig maar ik ben er bij de Speedmaster maar mee gestopt omdat ik de boel niet wel forceren/beschadigingen. Ik hoor graag naar jullie ervaringen en tips tav banden wissel bij de Speedmaster. Alvast heel erg bedankt!
Anders even bij een winkel binnenlopen … niet zelf mee knoeien als het niet lukt. Die stalen band is zelfs met een pushpin-pincet (is dat een woord?) een secuur klusje; je wilt geen krasjes op de lugs.
Je moet echt stevig op de band blijven drukken zodat de springbar niet terug gaat. Ook tijdens het naar binnen toe schuiven van de andere springbar moet je druk blijven zetten.
Oh en misschien helpt het om het uiteinde van de springbar echt ver naar binnen toe te schuiven. Echt ver.
Misschien moet ie nog verder naar binnen inderdaad. Ik heb hem ingeduwd tot de bandenwisseltool tot het einde kan van de pushpin opening van de endlink bij het einde kwam (90 graden/loodrecht)