Ontzettend knullige vraag: stalen band verwijderen Speedmaster

Ik heb dat vanavond nog zo gedaan bij mijn Citizen GPS-horloge. Maar die heeft iets minder waarde (en een veel hogere afschrijving) dan mijn Speedmaster … die heb ik gewoon bij de horlogebandenwinkel in Utrecht laten doen.

Het eerste @Rlc horloge waar een Kras op gaat komen :scream:

1 like

Waar maak je je druk om man.
Je drukt zelf op het topic. Elke keer zo’n sneue reactie.

@RLC de reden waarom het niet lukt heeft te maken met het feit je te voorzichtig bent. Laat het gewoon doen bij S&C want als het fout gaat dan is dit bij jou dubbel zo erg.

3 likes

Dat krijg je bij zo een sneu figuur actie, reactie. Ik maak me overigens nergens druk om.:kissing_heart:

Je maakt er een sport van om bij elk topic van mij je negativisme te spuien. Volgens mij heb ik jou nooit wat verkeerd gedaan.:+1:

Let’s talk about watches and I hope you have a wonderful day.:sunglasses::+1:

4 likes

Nee hoor meeste topics van jou gaan meteen op negeren, topics verneuken laat ik verder aan jou over zoals laatst bij het dat watchco topic.
Cursus Engels kan je beter zelf nemen, je gaat geregeld lachwekkend de fout in met je quasi interessante teksten.

1 like

I speak English very well but not so snel maar dat komt nog wel. Zullen we weer over horloges gaan praten?

5 likes

Is dat bandje er nou al af Einstein?

2 likes

Aardappelschilmesje gebruiken lukt het beste, en eerst afplakken dan beschadig je het minst.

De eerder vermelde tips is ook hoe ik het doe (ene kant van de pushpin terugtrekken met tool en dan op die kant van de end link drukken (aan bovenkant zodat de end link iets los komt van de lugs). En dan de andere kant. Maar is inderdaad heel lastig omdat het een flink stuk staal is en heel strak zit.

Maar wilde vooral even melden dat juwelier medewerkers ook aardige lomperiken kunnen zijn. Die zetten net zo snel een kras op de lugs. Heb er al aardig wat “horror” verhalen over gelezen.

Succes!

2 likes

Het is een handigheidje dat je even onder de knie moet krijgen.
Ik gebruik het liefst een stevig mes met een scherpe punt, maar een goede bandentool werkt waarschijnlijk beter.
Als eerder gezegd zit de truc hem in de band aandrukken als de pushpin aan één zijde los zit. Vervolgens draai je het horloge om (terwijl je dus die band blijft aandrukken) en druk je de andere kant van de pushpin los.
De laatste stap is altijd het meest tijdrovend, de pushpin zoeken die ergens onder een kast in de kamer is geschoten… :blush:

3 likes

Precies dit, zou iig niet een willekeurige juwelier binnen lopen.

2 likes

Haha dit is ook zeker zo.

Toch ziet het er makkelijk uit om met een pincet het klusje te doen.

1 like

Been there, done that :joy:

2 likes

Wat een top ding! Die moet ik ook hebben! Weet iemand misschien wat je een goede pincet style bandenswapper kunt kopen?

Neem eens een kijkje hier:

https://www.watch-tools.de

Prijzen variëren behoorlijk…

1 like

1 like

Das niet zo handig Ralph, je postcode zichtbaar.
Beetje knullig😁

En dan ook nog zo een goedkope Amazon shitter, je zou denken dat alleen het beste (bergeon) goed genoeg is voor zijn iconische horloges

1 like