Onverwacht dure reparatie Maurice Lacroix

Komtie!

Kroon is krom. Drukker bij 4 is krom. WP is verschoven, 1 poot is afgebroken. Uurwerk is vuil.

De batterij wordt vervangen. 0,00
Uurwerk controleren op functioneren 0,00
De wijzerplaat wordt vervangen. Door val/stoot schade zijn de wijzerplaatpoten afgebroken. 330,00
De kroon en stift worden vervangen. 83,00
De complete pakking set wordt vervangen. 30,00
Nieuwe drukker plaatsen 70,00
Arbeidsloon 50,00

2 likes

Thanks Peter! Alternatieve oplossingen zoals dial dots zijn geen aanrader neem ik aan? 330 voor een nieuwe wijzerplaats voor alleen die 2 pootjes voelt een beetje buitenproportioneel.

het is een quartz horloge, wellicht kun je hem tweedehands goedkoop ergens vinden ?
wijzerplaten zijn ook met mogelijke dubbelzijdige wijzerplaat plakkers vast te zetten mocht het nodig zijn.

1 like

Echt niets mis met ML, was voor mij toch de verrassing van 2017

17 likes

Een kleine opmerking van mijn kant.
Ik lees een hoop rare dingen maar geloof mij maar dat de bevestigingspinnen van de wijzerplaat kunnen nooit afbreken bij een val.
Hier is meer aan de hand.

2 likes

Ok, dat wist ik niet. Wat zou er volgens jou aan de hand kunnen zijn?

:joy:

Beste Schoen,

alles lezende denk ik dat je je vriend tijdelijk een van je horloges moet uitlenen om hem te laten wennen aan zijn verlies/kosten.
En als er toch nog een optie is voor een voordelige oplossing is dat mooi.

Intussen kan ‘ie wat sparen en zich verdiepen in jouw hobby…

Jammer dat de usual suspects zich je topic weer zo’n beetje toegeëigend hebben met hun welbekende overkill aan onderbroekenlol.

En vervelend van de schade aan het horloge van je vriend. Een second opinion laten doen lijkt wel interessant, maar vergeet niet dat je in ieder geval waarschijnlijk je verzendkosten dan kwijt bent en als er toch een nieuwe plaat in moet dan is het wel weer een hoop gedoe met opnieuw opsturen en dan weer wachten ook nog. Of dat het allemaal waard is?

Wat mij betreft niks mis met de horloges van Maurice Lacroix.

16 likes

Diamon Point huist in de Bijenkorf.
Mijn Oris komt daar vandaan en bij een servicebeurt sturen ze hem gewoon naar het NL Oris servicepunt op. Communicatie gaat wel via Diamond Point

Ah, dat wist ik niet.

Dank voor je advies. Maar ik leen mijn horloges liever niet uit.

En de rest komt ook goed. Hij is al met iets heel moois bezig.

1 like

Nooit? Komt toch zeer Regelmatig voor!! zeker bij grote zware wijzerplaten die groter zijn dan het uurwerk en met dunne pootjes vast zitten.

1 like

ML is belachelijk duur met onderdelen, kan zomaar dat een wijzerplaat van een relatief goedkoop model zo 150 a 200 euro inkoop kost.
De pootjes vast laseren kan zeker, vrijwel even sterk als origineel maar dat is echt niet goedkoop, al zal het goedkoper zijn dan een nieuwe wijzerplaat.
Lijmen of plakken moet je niet willen.

Het componentenlijm idee is zo gek nog niet (beter nog dz dotjes)

Inderdaad als je dan toch moet plakken dan met 2 componenten lijm dan zit het in ieder geval vast met plakkers gaat de wijzerplaat schuiven.

In dit specifieke geval ben ik bang van wel,want de rep is duurder dan de dagwaarde van een goed exemplaar.

Topklok Eric, heb hem ook. :+1:

2 likes

Heb in mijn BSN-tijd menig Breitling met verschoven wijzerplaat gezien - dan zijn de pootjes in elk geval flink verbogen. En menig vintage hier onder de loupe gehad, waar de vorige knutselaar al met dial-dots in de weer was geweest, wegens afgebroken pootjes… Tja, dan verwijder ik die dots, stel de eigenaar op de hoogte, en doe het na schoonmaak toch maar weer op dezelfde manier terug. Het blijft prutsen maar je moet soms wat.

1 like

Ik snap het, al zou ik het wel lijmen als het toch niet anders is in plaats van die dots, dat is echt troep imo.
Snap trouwens niet dat vinwat zo stellig durft te beweren dat de pootjes nooit afbreken :thinking: