Onverwacht dure reparatie Maurice Lacroix

Daar wil ik wel op antwoorden.
Ik heb in mijn werkzame leven als werktuigbouwkundige veel mechanische processen onderhanden gehad als trooble shooter en mankementen opgelost t.b.v. diverse proces installaties en speciaal machines.
Daarbij ben ik ook horlogemaker geworden om mijzelf te verdiepen in de fijn mechanica, resp. de logica van het horloge mechanisme en uiteraard ook om reparaties uit te voeren.
De stelligheid komt dus voort uit de logica en en niet uit een losse vaststelling
,

Stelletje doorgedraaide horlogemakers (beetje wel). Ga ff ergens anders bakkeleien. Ander stuur ik een Chinese huurmoordenaar op jullie af, vermomd als collega. Mafketels :joy:

8 likes

Een kat in bakpapier? :joy:

2 likes

Hij is dus niet de enige met dit problem. @Reserve2 Exact hetzelfde model, exact hetzelfde probleem:

Klopt ik heb dit model ook al meerdere keren voorbij zien komen voor een nieuwe wijzerplaat.
En dan het uurwerk wat erin zit, goedkoop ISA uurwerk van een paar tientjes, je verwacht beter van ML.

Goedkoper dan repareren.

Als ik dit zo lees, kan ik Maurice Lacroix beter maar links laten liggen?

Ik weet wel dat geen enkel horlogemerk vies is van winst maken, maar dit klinkt niet best.

Dit model zou ik links laten liggen maar normaal gebruiken ze wel kwaliteits uurwerken.
Maar ML maakt toch best fraaie dingen kijk maar eens naar die masterpiece collectie.

Hier een foto van de binnenkant, kwaliteit om te huilen
Chronograaf bediening door de kunstof uurwerkring, die uiteraard nog wel eens willen afbreken.

1 like

Had ik nou begrepen dat die voor ruim 1k over de toonbank gaan?
Dan schrik ik hier toch heel erg van!

@Schoen Als ik dit zo zie, zou ik je vriend adviseren om die paar honderd eypo niet in reparatie van de ML te steken, maar een horloge van betere kwaliteit te kopen. Keuze zat.

Heb ik gedaan. Thanks voor alle adviezen! Thanks @Floris155! Het is niet leuk om te horen, maar ik heb het subtiel gebracht. Hij is inmiddels druk aan het zoeken naar een Seamaster ceramic en nog iets anders heel moois! De ML wordt niet meer gerepareerd.

2 likes

Jammer voor die vriend dat het op deze manier moet gaan, maar in dit geval wel een verstandige keuze denk ik :confused:

1 like

wut-qkygsk

Serieus 1k??? :stuck_out_tongue:

1 like

Wijzerplaat pootjes kunnen zeker wel afbreken door een val of stoten !

3 likes

Plakkertjes ? Sorry prutswerk !!

klopt, wel quick en dirty bij een niet heel boeiend horloge zou het wel kunnen.

Zeker niet bij deze ML waarbij de uurwerkring zowieso al weinig “vlees” heeft on het uurwerk stabiel in de kast te houden wat waarschijnlijk mede de oorzaak is van de afgebroken wijzerplaat pootjes ?
Met van die plakkertjes verschuift de plaat weer snel en zal het uurwerk weer stoppen.

Wijzerplaatpootjes vast laseren kroon en pusher rechtmaken waterdicht maken en gaan met die banaan daar ik verwacht dat het uurwerk weer gewoon zal functioneren als de wijzerassen vrij zijn van de wijzerplaat boringen :wink:

Thanks Hub! Heb jij een idee wie dat laseren kan doen? Hij heeft het horloge al redelijk afgeschreven maar het zou mooi zijn als er toch nog een eenvoudige reparatie mogelijk is.

ja tuurlijk, maar jij bent ook gewoon goed in je vak :smiley: ( gelukkig )

Pootjes laseren lukt wel , is een beetje afhankelijk van de dikte van de plaat en materiaal soort?