Onverwacht dure reparatie Maurice Lacroix

Er zal toch iets bewegen waardoor de poten afbreken.

Toch bijzonder om dat als onzin te bestempelen als ik het in de praktijk zeer regelmatig tegenkom.

1 like

Tja, je kan natuurlijk mijn tekst uit de context halen en er een eigen versie aan geven.
Maar zoals je al zelf aangeeft, in de laatste aanhaling, heb ik gesteld dat de pinnen meestal door onkundig gebruik afbreken. En dat is wat anders dan dat je zegt dat alle pinnen zijn afgebroken door onkundig geknutsel.

En de anderen door bv een ongelukkige val…?

1 like

Je spreekt jezelf tegen! als ze meestal afbreken door onkundig geknutsel is er ook een percentage dat spontaan afbreekt?
Je zegt tenslotte dat een wijzerplaat poot nooit kan afbreken door een val/

Wel, wat zou er dan nog meer moeten bewegen in dat horloge?
Misschien wat losliggende stukken lood of zo?

Dan krijg ik de indruk dat je misschien veel repareert voor de spelers van een rugby team.

Nee wel van de plaatselijke golfbaan.

Wel, mijn indruk is ook simpel, je bent ietwat té stellig van je mening…:wink:

1 like

Dat is best raar. Je vindt iets irritant, en je ergert je ergens aan. Over onjuist gesproken :thinking:

On topic, is het niet mogelijk om foto’s van de vaststellingen op te vragen? Zeker bij zo’n hoge offerte geen overbodige luxe.

Er zit nogal een groot verschil tussen iemand die verzamel stukken repareert en een atelier waar horloges binnenkomen die dagelijks gebruikt worden.

1 like

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/5/9/5/59562d156fd1d250970e4cd652123e4926210799.jpg

5 likes

Maar dat is een goede vraag: hoe oud is het horloge? Is er al eerder aan gewerkt? door wie? zou dit eventueel de oorzaak kunnen zijn van de schade? Idd foto’s van de geconstateerde problemen.

Ga nou eens bij jezelf te rade, een wijzerplaat zit niet allen vast met de pinnen maar is ook enigszins verankerd door het centrum gat waar het urenrad doorheen gaat, ook daar is een minimale ruimte.
Ergo, zoals al gezegd, de kastpinnen, een spacer, wijzerplaat verankerd in de kast, het urenrad die de plaat op haar plaats houdt.
Geef nou eens een plausibele reden dat de pinnen van een wijzerplaat op die manier afbreken.

Ik zie hier niet direct in wat dit met de topic heeft te maken.

Horloge is uit 2010. Geen eerdere service uitgevoerd.

1 like

Ik zie ook niet in wat al dit gediscussieer in dit topic moet. Ik dacht dat ik koning off-topic was, maar jullie hebben hem gewonnen met 50 reacties nodeloze onzin en elkaar af proberen te troeven :smile:

Gefeliciteerd, hier hebben jullie een kat in bakpapier als bedankje.

funny-cat-pets-kitten-covered-paper-fun-humor-staring-pics-images-photos-pic-pictures-600x

21 likes

Je hebt volledig gelijk.
Ik ga in de zon zitten met een lekker kopje koffie.
Doei.

4 likes

Als de wijzerplaat verankerd wordt door het urenrad dan ben je te laat en zijn de poten al afgebroken.
De enige verbinding van de wijzerplaat met het uurwerk zijn de wijzerplaatpoten!
Voor zover ik weet is dat alleen anders bij een Seiko 7a28 waar die vast zit met 2 schroeven of een vintage Breitling Unitime waar de wijzerplaat vastzit met een centrumschroef rond het urenrad.

Lieve mensen. Ik lees met plezier deze topic, vooral de laatste aantal berichten waarin waardevolle deskunidge content (dank @vinwat) bijzit. Zullen wij met zn allen On-topic blijven. Wij zijn immers hier om @Schoen vooruit te helpen. Dank.

1 like

Juist antwoord.
Ik zou @Schoen adviseren om netjes contact op te nemen met de fabrikant en het verhaal vertellen.
Dan is het aan hun om te beoordelen om hier wel of niet iets aan te doen.
Als ik dan de manager zou zijn van die fabrikant, dan zou ik hem uit coulance gratis helpen, of in ieder geval zorgen dat de reparatie tegen lage kosten zou gebeuren.
Immers dat is de beste reclame die een fabrikant kan krijgen.
Nu is de persoon ontevreden en zal mogelijk nooit meer een dergelijk horloge kopen en al zijn kennissen aanraden om dat ook te doen.
Het is natuurlijk altijd te proberen.

En toen werd je wakker en stond plots weer met 2 benen in de werkelijkheid…?