(onze) Freddy

Freddy is een Belgische meester-horlogemaker, beroemd op Horlogeforum.nl door zijn weergaloze "Voor en Na’s. Hij heeft het geloof ik wel altijd erg druk (en dus niet altijd tijd) maar kijk eens wat hij met twee van mijn horloges heeft gedaan:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,19523,19523#msg-19523 en http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,122175,122175#msg-122175

Alleen maar hulde voor Freddy!

2 likes

Voor echt kwaliteitswerk staat Freddy voor mij op eenzame hoogte (tu)
Maar ik had begrepen dat Freddy geen reclame wilde maken voor reparatie werk anders had ik hem als eerste hier neergezet.
Maar nu jij hem hebt genoemd kan ik dus ook :smiley:

mvg, Frans

2 likes

Ik moest er ook over nadenken, maar het is niet echt reclame, het is mijn ervaring.

2 likes

Juist. Ontzettend goede horlogemaker én iemand met LIEFDE voor zijn vak.

1 tip: Als je iets bij Freddy binnen brengt waar veel werk aan is, geef hem rustig de TIJD en vertrouw erop dat alles goed komt.

Hij heeft het ontzettend druk, maar als hij iets aan neemt, dan gaat hij er 200% voor.

1 like

top uurmaker, stemvork, automaat, quartz, handwinder, freddy weet er raad mee, van iets waar je geen eurocent meer voor geeft maakt freddy een meesterwerk.
ik had de eer al een paar van m’n klokjes te laten servicen en restauren door hem. Van een zenith stemvork, over de omega connie tot als laatste de Cartier santos en telkens kwam hij weer alsof hij pas uit de fabriek kwam.
Klasse wat die man kan en hij praat vol liefde passie en vuur over uurwerken en techniek. Spijtig dat hij het zo razend druk heeft want ik zou uren aan z’n lippen kunnen hangen om de verhalen te horen die hij in z’n lange carriére heeft meegemaak. zelf heeft hij trouwens zelf een collectie waar menigeen van zou watertanden en telkens ik er kom laat hij me weer iets speciaals zien.
Ik wordt er zowaar lyrisch van. Ene nee Freddy betaald me niet om dit neer te schrijven.

2 likes

Ik heb een te repareren horloge, ik zou het graag
door Freddy wilen laten doen.

Wie kan mij zijn adres,tel of mail adres bezorgen.

Vriendelijke groet

Moon

2 likes

Ik kan alleen maar beamen wat hierboven gezegd is.
Kan me moeilijk voorstellen dat er veel vakmannen gelijk Freddy rondlopen!
Of je nu een horloge binnenbrengt van 100euris of eentje van 3000, hij werkt er
met evenveel liefde aan,het meest onmogelijke krijgt hij nog gefixt.
Je moet inderdaad wel een beetje geduld hebben, hij heeft 't superdruk.

Was gisteren nog bij hem om een reparatie af te halen en hij was net terug van Zwitserland waar hij verschillende grote merken bezocht,oa Chopard, dus had weer wat te vertellen, super!!

2 likes

Aan alle forumleden en vooral aan Freddy, mijn klankbord nr 1 voor al wat horlogeprobleempjes en problemen zijn,

Zalig Kerstmis en Gelukkig Nieuwjaar!

1 like

Dag allemaal,

Ik ben niet een ‘poster’ maar eerder een ‘volger’ op dit forum.

Vandaag ben ik even bij Freddy binnengesprongen want ik had een probleem met een link in mijn President bracelet van mijn Day Date.

Ben een vintage kerel en had een tijdje geleden een Rolex Day Date 1810 gevonden . . . aan een mooie prijs en perfecte staat . . . . far away in Vegas :wink:

Na maanden dook er een Yellow gold President bracelet op in Parijs . . . dus hup . . . vooruit met de geit en kopen maar.

Maar . . . de band was te nipt kwestie grootte dus ben ik op zoek gegaan naar 2 extra links en na een tijdje gevonden !

Alleen na installatie . . . bleek dat de eerste link aan een President anders is als de andere en resultaat . . gaatje te klein voor de stift om de hidden clasp te bevestigen . . .

Freddy . . . HELP !

En vanmorgen was het probleem verholpen.

Freddy loste het probleem op.

Gaatje iets groter gemaakt op een perfecte manier.
Neen op een professionele manier zoals jullie hem kennen
Blinkende link eveneens mat gemaakt.

Perfect !

Freddy 1000 x thanks

Waar vinden we er nog zo eentje !

Prettige avond allemaal

Freddy, nog eens een dikke dikke dikke Belgische merci !

2 likes

Mijn Seiko 6105-8000 is bij Freddy geweest, Freddy heeft hem naar volledige tevredenheid en precies zoals aangegeven geserviced. Hij ziet er weer prachtig uit en loopt als een zonnetje.

Kortom, Freddy is een topper! :~

2 likes

Ook ik mag nu weleens in dit topic ‘onze’ Freddy van complimenten voorzien.

Wat heeft deze man voor mij al veel kunnen betekenen bij het redden van mijn vintage horloges. Ik ben namelijk iemand die nogal eens veel te veel bied op Ebay voor een vintage horloge (omdat ik zo hebberig ben :+ ) dat ik denk te moeten hebben.

Bij aankomst uit welk land dan ook blijkt toch vaak dat het horloge toch eigenlijk niet loopt, of dat er wat ontbreekt. Het enige wat mij dan rest is contact met Freddy opnemen en hopen dat hij tijd heeft.

Vanwege zijn drukke werkzaamheden kan het soms wel even duren voordat het klaar is, maar dan is het ook echt perfect voor elkaar. Ook is hij altijd in voor een goed horloge gesprek als ik eens langkom.

Telkens weer lukt het Freddy om de juiste onderdelen te vinden en het horloge niet te over-restaureren, zodat het mooi vintage blijft.

Al met al alleen maar positieve ervaringen met deze man die zijn vak met liefde en geduld uitoefend.

2 likes

Hallo allemaal,

Ik ben niet de grootste poster maar ben wel dikwijls ‘passief’ aanwezig op het forum.

Vandaag wil ik mijn verhaal eens brengen over de ‘onze Freddy’.

Freddy en ik leerden mekaar een tijdje geleden kennen en beide hebben we dezelfde passie . . . wat anders als . . . uurwerken.

Mijn ‘grail’ uurwerk was altijd de Rolex Day Date en om eerlijk toe te geven . . . ik heb ze 25 jaar te laat gekocht . . .

Na maanden van zoeken vond ik er dan toch eentje far away in the city that never sleeps . . . Las Vegas . . .

Een Day Date 1810 van '64 (de originele ‘waved’ bezel heb ik nog maar hij is vervangen door een 1803 ‘fluted’ versie . . . vindt ik net iets mooier . . . :wink:

Hier is een foto toen ik ze net ontvangen had met een zwarte leren polsband . . .

En om af te wisselen met een bruine lederen polsband

Nu wat ging er steeds door mijn hoofd . . .

Een Day Date is beter bekend als de ‘President’ . . . . en het was net de President bracelet die ik miste . . .

Na veel zoeken vond ik er eentje in Parijs . . .

In perfecte strakke staat want de meeste zijn net iets groter geworden door gebruik

En het combo resultaat mocht er toen al wezen . . .

Black

White

Na ettelijke maanden vond ik dat het tijd was om eens een ‘dialswap’ te doen . . .

Er is niets mooier dan het zoeken naar (originele) parts voor een uurwerk en na maanden net dat gene vinden . . . waar je al zolang naar zocht . . .

De originel dial mooi in een doosje gedaan . . . want dan kunnen we lekkers switchen en hebben telkens weer een ‘nieuw’ uurwerk . . .

En de Day Date had werkelijk eens een onderhoud nodig . . . dus even ‘onze Freddy’ gebeld . . en de volgende dag even binnengesprongen . . .

“Het gaat niet voor de eerste dagen zijn” wist hij me te vertellen . . .

“Maakt me helemaal niets uit Freddy” want ik weet dat ze in de handen is van de beste uurwerkmaker die ik ken :wink:

Dagen gingen voorbij . . . weken gingen voorbij . . . maar Freddy was er aan het werken . . en het resultaat is er dan ook naar !

Nieuw veertje gestoken tussendoor . . . een heel klein beetje ‘gepolished’ . . .de schakels terug mooi mat ‘gebrushed’ . . . en de witte Roman dial erin . . . en de plexi mooi onderhanden genomen . . .

Ik moet nog even aan wennen . . . aan dit fantastisch resultaat van ‘onze Freddy’ . . .

Bekijk het even . . .

Prachtig . . . is het niet ?

Nog even een foto met Kerstsfeer . . .

Freddy . . . als je deze post leest . . . ik wil je enorm fel bedanken . . .

Fantastisch wat je weer eens deed . . . en de ganse wereld mag het van mij weten !

Thanks folks

Prettige feesten

Kingair

4 likes

Wauw, dat is een knap staaltje werk! En wat een fantastisch horloge! Chapeau

1 like

Inderdaad,
Een van de weinige Rolexen die ik mooi zo niet erg mooi vindt.
En wat Freddy er dan van maakt ehhhhh… woorden vindt ik niet en ze zouden als ik ze vond hopeloos tekort schieten.

enorm veel draagplezier

1 like

Bedankt voor de reacties.

Een Day Date is inderdaad een mooi uurwerk . . .

Er zijn er nog wel heel wat andere die (hoe moeilijk het ook om te schrijven is :wink: nog veel mooier zijn . . .

Maar het werk dat ‘onze Freddy’ verricht is a m a z i n g !

Dat weet ik wel en kunnen jullie wederom eens aanschouwen.

Freddy nog eens bedankt en tot binnenkort :wink:

Take care

Kingair

2 likes

Wat een klapper blijft dit toch… Mooi werk van Freddy, maar je bent zelf ook goed bezig geweest! Ik vind overigens de originele dial mooier, maar da’s persoonlijk.

Dit verhaal + horloge verdient eigenlijk een beter plaatsje dan in “ervaringen met…”. Deze mag/moet zeker gezien worden!

1 like

Hallo Eddy,
Zoals ik al vertelde . . . ik moet er ook nog wat aan wennen . . . misschien is het meer iets voor de zomer . .
Ik hou de originele parts steeds bij zodat we altijd terug kunnen switchen . . . to original shape :wink:
Tenslotte beginnen de ‘parts’, kwestie kostprijs, al flink op te lopen voor de vintage Rolex uurwerken . . . en zeker en vast als je met ‘NOS parts’ wil werken

Groeten,

Kingair

1 like

Hier nog even een andere foto van de Day Date

Groeten,

Kingair

2 likes

Nog even een Kerstmis wristshot . . . .

Prettige feesten

Kingair

1 like

Nog eens shot . . . Yellow Gold & Blue Denim . . .

Groeten,

Kingair

2 likes