Onzekerheid terecht? Of uitgaan van kundigheid horlogemaker.

Ze zouden die band er standaard bij moeten leveren.

1 like

Met zo’n T-lock clasp erop, dan mogen ze de neprivits houden!

2 likes

Heb ik inderdaad ook al naar gekeken. Misschien bestel ik die wel voor erbij.

Eerst maar eens knappe tools kopen…
Gebruik voor m’n Seikos een goedkoop vorkje en een schroevendraaier uit een Action gereedschapskistje :grimacing:

Tips voor welke tools zijn welkom.

Vraag me ook af hoe ik die schakel weer los krijg door de loctite die gebruikt is :neutral_face:

Loctite Blue is goed tegen vibraties e.d, maar met kracht erop krijg je hem gewoon los. Daar is het voor gemaakt.

https://www.cousinsuk.com/product/bergeon-screwdriver-sets-plastic-wallets

Topspul!

1 like

Die kale heeft je zeker geholpen aan de vriendelijkheid te zien?

4 likes

Het is niet mijn bedoeling geweest om aan shaming te doen. Ik heb de plaats genoemd zodat velen weten welke zaak het is, als bevestiging op mijn vraag dat ik inderdaad naar een goede zaak ben geweest.
Het kwam arrogant op mij over, maar dat is ook maar mijn perceptie op dat moment geweest. Dit kan ook als zodanig opgevat zijn door mijn eigen onzekerheid mbt de materie….

3 likes

Ik snap niet dat je zo gaat zitten klooien aan een nieuw horloge (of door een ander) voor een halve schakel. Dat zou ik nooit doen, zonde.

1 like

Mijn vorige seamaster zat ook te los voor mijn voorkeur. Ik wou er nog een schakel uit hebben, maar de horloge maker was er van overtuigd dat het wel goed was. Oftewel ken gebeuren. En Jah dit was ook bij een AD. :woman_shrugging:t2:

Lekker belangrijk, als jij er een extra schakel tussenuit wil dan is dat toch jouw keus?

2 likes

Had d’r gewoon geen zin in, omdat blijkbaar de band van een seamaster nogal moeilijk is. Is niet erg maar zeg dat dan gewoon. Maar goed die is nu weg, heb m’n geld terug en kom daar toch niet meer. Gelukkig ondertussen ergens anders eentje gekocht die het wel gelijk goed heeft gedaan. :joy:

2 likes

Heb je ze ervoor betaald? Anders is dit een redelijk niveau ā€˜Karen’ topic.

3 likes

Paar weken terug bij Eugene van Baal een nieuwe Grand Seiko gekocht. Medewerker Robin heeft toen de stalen band op maat gemaakt. Dat moest in 2 keer, omdat ā€˜ie na de eerste keer goed zat, maar ik iets meer ruimte wilde omdat ik lager in gewicht zat dan gebruikelijk. Dat deed hij snel en netjes.

Vooral dat snelle begreep ik pas later, toen ik er zelf weer een halve schakel bij wilde plaatsen. (Drama als je gewicht zo schommelt). Toen kwam ik er pas achter wat voor ienie-mienie-mini schroefjes er in deze band gebruikt worden. Werkelijk bijzonder snel door Robin gedaan. Ik heb er minimaal 10x langer over gedaan.

Ergo: ben je handig en je hebt de goede materialen: zelf doen. Zo niet, vakman inschakelen.

Heb exact dit met een GS heb smalle polsen en als het warm is zit hij goed (was warm op dag van aankoop) maar te los als het minder warm is. Geen microadjust mogelijkheid of iets maakt dit niet makkelijker.

Wel met de kanttekening dat je een schroevendraaier gebruikt die echt goed past anders slipt die misschien en heb je een kras.

Wat je kan doen is een plakbandje over de schroef (hele zijkant van de schakel) heen plakken en dan de schroef losdraaien verminderd misschien iets de kans op krassen.

Uiteraard gewoon betaald…

1 like

Moet hij er alweer af dan?

Toen ik mijn Omega SMP kocht is Robin zeker 3 keer en misschien 4 keer ( het is weer een paar maanden geleden) terug naar achter gegaan om de band perfect te krijgen.

Bij de ene laatste keer vond hij hem zelf mooi maar ik wilde er toch nog een halve eruit. En dat deed hij dan ook zonder twijfel.
Perfecte service bij van baal wat mij betreft

1 like

Neuh, maar ik wil binnenkort denk toch eens wat knap gereedschap kopen en wellicht wat schuiven met de schakels om te kijken of ik de balans wat beter kan krijgen.

Probeer t ook eens vanuit de ondernemer te bekijken. Er komt een klant met een horloge wat ie niet bij jou gekocht heeft, vragen of je het wilt aanpassen met een niet origineel onderdeel, wat niet goed past. Bij de verkoper van het horloge ving die klant al bot, nu komt ie bij jou. Waarom zou je daaraan gaan beginnen? Waar zit voor W&V de winst? Soit, ze besluiten je toch te helpen omdat ze je niet in de kou willen laten staan. Vinden eem slimme oplossing. Gaat die klant nog een beetje twijfelen aan jouw deskundigheid ook. En dat terwijl je het - dit vul ik even in op basis van mijn ervaring met W&V - nog voor nop gedaan hebt ook.
Volgende dag komt die koekenbakker terug met een enorm drama wat allemaal niet HAD KUNNEN gebeuren, en of je even de tijd hebt om wat ā€˜opties door te spreken’. Natuurlijk, we hebben 6-8 weken wachtrij meneer, maar voor u gaan we even zitten. Ze besluiten je opnieuw te helpen door het schroefje te zekeren met Loctite. Gaat die klant weer twijfel uiten. Om vervolgens nog even je naam in twijfel te trekken op HF.

Je maakt dit topic aan vragend om reacties, dus hier komt ie: beetje verplaatsen in de ander kan geen kwaad. Nu lekker genieten van je mooie klokkie! Enne, niet laten vallen he :sweat_smile:

14 likes

Ben het helemaal eens met @Trevillian