Ook even voorstellen

Goedemiddag allemaal, net als velen voor mij leek het mij een goed idee om na een tijdje meelezen ook maar eens een account aan te maken en mijzelf voor te stellen.

Nou, daar gaat ie dan: ik ben Jorne, 33, en sinds een jaar of twee langzaamaan ‘slachtoffer’ geworden van het horloge virus. Begonnen met een Armani sticker horloge wat ik ondanks de merknaam puur kocht voor de mooie blauwe wijzerplaat. Daarna kwam er na een beetje inlezen de eerste automaat: een Orient Bambino met witte plaat en gouden indexen. Prachtig horloge, zeker voor de prijs! Recent het bandje vervangen en draag deze nog graag.

Na een nog een quartz (Regnum UK) en na een flinke dosis ‘internet onderzoek’ (lees: als een gek dag en nacht fora en sites doorspitten en elke 10 minuten een andere favoriet hebben) sinds vorige maand in bezit van het eerste serieuze horloge (voor mij dan) de Certina ds 1 day date met grijze wijzerplaat. Natuurlijk niet het horloge wat ik na mijn gedegen online speurtocht voor ogen had toen ik de juwelier binnenkwam, maar in het echt was ik gelijk verkocht.

Inmiddels voorzichtig aan het oriënteren op een duiker (tot vermaak van mijn vriendin, 'je hebt toch net een horloge gekocht?!) maar geen haast hiermee. Ik heb mij namelijk heilig voorgenomen niet ten prooi te vallen aan de flipper ziekte.

Wel wilde ik jullie graag nog een vraag stellen. De Certina (ETA 2824-2) is wat onbetrouwbaar in zijn power reserve namelijk. Deze is nog nooit langer dan 30 uur geweest, zelfs niet na een week dragen. Deze week was hij na 3 dagen om de pols zelfs al binnen 20 uur weer leeg. Mijn Bambino van 150 euro houdt het een stuk langer vol, en dat na een 1 dagje dragen. Is dit normaal, of moet ik deze toch ‘even’ terug laten sturen naar Certina?

Natuurlijk kan zo’n lange eerste te post niet zonder plaatjes, dus bij deze:

20 likes

Welkom!!
Je hebt al een mooie start gemaakt! :sunglasses:

V.w.b. je speurtocht naar een duiker: keuze te over!
Dat beloofd nog wat; ik surf er ook nog steeds op en je blijft nieuwe opties tegenkomen! :slight_smile:

Mijn automaten hebben -in het algemeen- ook geen denderende gangreserve; dat komt vermoedelijk omdat ik teweinig beweeg in mijn kantoorbaan en autorijdende leven… :neutral_face:

Ik zou die Certina nog wat uitgebreider testen om er zeker van te zijn dat de gangreserve niet ok is en daarna pas terug sturen! (en bereid je erop voor dat ie minimaal 6 weken weg is! :unamused:)

1 like

Bedankt Jaroen! Tsja die duikers… Ik heb inmiddels een ‘short’ list, maar die wordt steeds langer Haha! Van seiko en steinhart tot oris. Toch fijn, al die keuze!

Ook dank voor je opmerking over de reserve, ik heb ook een kantoorbaan, vandaar dat ik niet zeker ben of het wel zo abnormaal is (en inderdaad zo lang het horloge kwijt zijn is niet ideaal)

1 like

Mijn beste,

Jorne, van harte welkom bij deze enthousiaste club van Horloge-Passionisten!!
Ik wens je hier dan ook een aangename tijd.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Welkom en er zijn zoals eerder genoemd genoeg duikers te vinden.

1 like

Welkom op HF, en veel leesplezier!
En succes met die Certina natuurlijk…

1 like

Welkom :slight_smile:

1 like

welkom

1 like

Welkom Jorne! Leuke collectie!

1 like

Welkom op HF en veel plezier gewenst .

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum!

1 like

Van harte welkom en veel plezier op het Horlogeforum!:slight_smile:

1 like

Van harte welkom Jorne.

1 like

Welkom :smiley:.

1 like

Welkom, en veel leesplezier :grinning:

1 like

Welkom en veel plezier🖒☺

1 like

Welkom!

1 like

Welkom. Prachtige Certina overigens :+1:
20 uur lijkt mij aan de korte kant. Belletje kan natuurlijk altijd. Wie weet!

1 like

Welkom op HF!

Belletje zou ik maandag doen en insturen. 20 uur is ook na 1 kantoordag te weinig. Pech gehad maar dat maken ze in orde.

2 likes