Ook ik heb het Seiko virus te pakken

Ik had het er gister nog over met Harry en Ruud op de meeting, maar nu is het er toch echt van gekomen.
Het wordt wel een kerstcadeautje dus moet nog even wachten :frowning:

En het is geen Monster geworden !!!
Maar wel deze, de Seiko Samurai in SS.


Foto geleend van Squid Nunc?: www.dezinvanluxe.nl.

De prijs was maar een tientje duurder dan een Monster met dezelfde stalen band. Volgens mij had de verkoper hem verkeerd geprijst, want anderen waren gewoon 30 dollar duurder.
Hij heeft meer dan 10000 positieve reacties dus daar hoef ik me ook niet druk over te maken.

Nu nog even wachten tot het geld op mijn paypal account staat (duurt 4 dagen) en dan gelijk overmaken.

Kan kiezen tussen UPS en gewone verzending. Scheelt ongeveer 10 dagen, maar volgens mij heb je met UPS meer kans eruit te worden gepikt bij de douane.

Ik vind deze (niet doorvertellen want dan krijgen we ruzie in de tent) veel mooier dan een Monster. Gefeliciteerd Tom!

Tom, het is toch niet de eerste keer dat je iets via Ebay koopt?

vind hem ook mooier dan een Monster.

Ben benieuwd!

Jörgen

Abe Schreef:

Tom, het is toch niet de eerste keer dat je iets
via Ebay koopt?

Dat niet, maar wel de eerste keer buiten de EU. Of het was iets heel kleins, waar de douane toch niet op zou letten, qua prijs dan.

heb de verkoper gemaild of de prijs op het pakje lager kan, maar heb ik nog geen reactie op.
Maar misschien dat mensen hier weten of je bij UPS er vaker wordt uitgepikt.

ja ik vind hem niet mooier dan een monster,niet dat het er wat toe doet,maar meld het even,het wachten duurt lang,ik zit al 1 dag te wachten op het monstertje,veeeeeeeel te lang !

De kans dat je pakje er bij koeriersbedrijven als Fedex en UPS uit wordt gepikt is inderdaad veel groter. Ik adviseer gewoon aangetekend per post (registered air mail) en inderdaad vragen of op het groene label een lagere waarde kan worden aangegeven.

floris Schreef:

ja ik vind hem niet mooier dan een monster,niet
dat het er wat toe doet,maar meld het even,

Is inderdaad goed dat ik dat even weet, zal er de volgende keer rekening meer houden :wink:

Hoe lang duurt het wachten dan op je Monster.

Das jammer, scheel me 10 dagen wachten.
Daarentegen kost gewone verzending 8 euro minder, en als ik er belasting over moet betalen komt er nog wat bij.
Dan maar even wachten.

Nu maar hopen dat de Douane niet meekijkt.

Ik wil de voorpret niet bederven maar hou wel rekening met het feit dat het einde van het jaar is en het aantal pakketjes enorm gestegen is en levering dus wel eens langer zou kunnen gaan duren.

Zat ik net ook te denken.
Ach, dan heeft de douane ook minder tijd om alle pakketjes te controleren :wink:

Dat is Tom, altijd de zonnige kant in zien :slight_smile:

Als de douane wel meekijkt, kan er van alles gebeuren. Overigens doet de inklaringsdienst van TPG-Post dat vaak (of misschien wel altijd) namens de douane. Als het pakje erdoor glipt, heb je mazzel en kan het er binnen twee weken nadat je betaald hebt al zijn. Wordt het wel gecontroleerd dan komt de post het pakje in het gunstigste geval met een kleine vertraging van één of twee weken gewoon langsbrengen, met het verzoek om meteen maar even de invoerrechten (19%) plus verwerkingskosten (10 euro of zoiets) af te rekenen. Ook kan het zijn dat je eerst een formulier toegestuurd krijgt dat je moet invullen en samen met een factuur moet terugsturen. Hiervoor kan een uitdraai van de eBay-pagina dienen. Als je op het formulier verzendkosten invult, moet je daarover ook gewoon invoerrechten betalen. Geen verzendkosten invullen dus. Vervolgens gebeurt er dan hetzelfde als in het eerste geval, alleen gaat alles wat langzamer. In het ongunstigste geval gaan ze de zaak echt serieus bekijken. Dan kan het zo zes weken duren voor je überhaupt iets hoort. Daarna komt ten slotte de gebruikelijke procedure weer op gang. Denk er in dit geval vooral aan om je eBay-pagina op te slaan: het kan zijn dat er alsnog om een factuur gevraagd wordt als je allang de hoop hebt opgegeven ooit nog iets te ontvangen. Schrik niet te erg, de laatste mogelijkheid komt maar heel af en toe voor. Wordt het pakje door Fedex of UPS bezorgd, dan wordt het vrijwel zeker gecontroleerd. Bij mij is deze snelle en duurdere service ALTIJD ontaard in vertraging en extra kosten.

Bedankt voor de tips.

Ik wacht wel af, en ook al moet ik btw enz betalen dan lig ik er niet echt wakker van hoor.
Prijs was zo laag, dat ik dat nog wel kan permiteren :wink:

maximaal 2 weken stond er in de advertentie,maar vind het nu al lang duren.

Ach ik heb ooit een keer 8 weken moeten wachten op een Tissot die binnen 4 weken gemaakt zou zijn.

Is niet fijn moet ik zeggen

Waarschijnlijk stond er in de advertentie ook bij dat de verkoper niet verantwoordelijk is voor mogelijk oponthoud i.v.m. douanecontrole.

Oh, bij de weg Tom, ik maak nooit gebruik van koeriers uit Amerika tenzij de verkoper dat echt wil, ik vraag altijd om gewone postverzending via de lucht. Dat kost 6 tot 12 euro als ze eerlijk zijn. Duurt normaal een week om hier te komen, soms tot twee. En de douane vanuit de VS heeft mijn pakjes volgens mij nog nooit gecontroleerd.
Maar dat is mijn ervaring…

Tom,

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe Seiko.
Ik ben mijn Monster in augustus van dit jaar ook via e-Bay in het verre oosten gekocht. FedEx bezorgde het pakketje binnen 3 dagen. Het kost een paar stuiver extra maar dan heb je ook wat. Afgelopen dinsdag werd ik verblijd met een nota van FedEx waarop zij mij de BTW alsnog in rekening brachten. Mijn eerste reactie was: “Dat geld had ik ook anders kunnen besteden!!!”. Maar ach, zelfs met deze extra nota heb ik nog niet echt veel betaald voor dit prachtige horloge. En uiteindelijk is het natuurlijk ook zo: “Geef des keizers wat des keizers is!!!”

Gefeliciteerd Tom, en welkom bij de club :smiley:

Het is een geweldig horloge, met net even een wat andere uitstraling dan de meeste Seiko duikers.

Ruud