Ook maar even voorstellen

Hallo allemaal,
hier nog een nieuw forumlid.

Ik ben Bruis (koosnaampje), hard op weg naar de 40 jaar, papa en echtgenoot, en qua stijl “laat” volwassen geworden. Vroeger was ik vooral bezig met sport, toen de 30 naderde kocht ik steeds mooiere kleren en gaandeweg zijn daar ook klokjes bij komen kijken.

Het begon eigenlijk allemaal met een Seiko Kinetic toen ik 18 jaar was: In mijn beleving nog steeds één van de grootste uitgaven die ik ooit gedaan heb. In eerste instantie toch ook wel een rationele, praktische aankoop, maar uiteindelijk een horloge waar ik echt een band mee had (hahaflauw). Helaas is dit horloge van een onafgesloten studentenkamer verdwenen.
10 jaar later zocht ik een mooi en betaalbaar horloge om m’n outfit te completeren bij een bruiloft (niet m’n eigen); dit werd de Skagen 803XLTTM, een extreem slanke titanium klok met een milanese band.
Een beetje fijntjes om mijn vuistdikke ramlat (wie nu iets over mijn muzieksmaak weet mag z’n vinger opsteken :wink: ), maar wel een tijdloos mooi ontwerp. Ook een horloge waarmee ik een haat-/liefde verhouding heb opgebouwd, waarbij de haat uiteindelijk de doorslag kreeg: zowel de band als het uurwerk waren me iets te fragiel.

Na nog een paar minder “belangrijke” quartzen offreerde de Bijenkorf me €80 om het bandje en de batterij van één van die horloges te laten vervangen. Ik was een beetje klaar met de batterijen en heb het horloge verkocht; van de opbrengst + de uitgespaarde €80 kocht ik een Seiko 5 Automatic (aanbiedingkje).

Vanaf dat moment ging het “mis”: Momenteel bestaat de collectie uit MeisterSinger, Hamilton JazzMaster, Oris (vintage), Tissot Gentleman en die eerste Seiko 5. Gelukkig ben ik een redelijke handelaar (niet in de zin van dat ik mensen een poot uitdraai, maar de leuke dealtjes weten mij nog weleens te vinden), dus zijn de kosten nog enigszins binnen de perken te houden; er heeft dus al vanalles om m’n pols gezeten, en nog wel meer in de kluis gelegen.

Hoewel ik eerder eigenlijk alleen nog maar voor automaten wilde gaan ben ik eigenlijk juist gegrepen door het heerlijk analoge van een handopwinder; 's ochtends bij een bak koffie even de klok op tijd zetten en het mechanisme onder je vingers voelen tikken - het is zowaar één van die kleine dingen geworden waar ik van geniet. De MeisterSinger No. 3 heeft de strijd dus verloren van z’n Unitas-broeder, en voor de rest blijft de collectie ook in beweging: Over de Seiko twijfel ik nog een beetje (het is m’n “tweede eerste”, maar hij is wel wat klein), de Tissot en de Oris gaan m’n collectie zeker verlaten.

Op de voorlopige verlanglijst:

  • Panerai Radiomir (al tijden verliefd op, maar wel héul duur);
  • Oris Big Crown Pointer Date;
  • Pequignet Aviateur;
  • Unimatic Modello Due U2-AG Limited Edition (ja, alléén in die kleurstelling. Helaas niet te vinden);
  • Junghans Max Bill (als “opvolger” van de Skagen);

Tsja… en dan meld je je aan op Horlogeforum.nl. Slecht voor de portemonnee, want ik heb al gezien dat die lijst hier nog véél langer gaat worden…

Tot spreeks!

groet,
Bruis.

PS: Oh ja… niet veel bij de hand momenteel, maar alvast wat sfeerbeelden:

23 likes

Welkom!! En veel plezier toegewenst op dit geldverslindende forum :grin::grin:

1 like

Welkom!

1 like

animaatjes-welkom-5116820

1 like

Welkom

1 like

Welkom en veel plezier hier op dit leuke forum :+1:t2:

1 like

Welkom, veel lees en deelplezier :+1:

1 like

Welkom en veel plezier op HF, Bruis!

1 like

Welkom op het forum! :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Bruis, van harte welkom binnen de contouren van dit gezaghebbende HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom, en wat een mooie ruimhartige introductie.

1 like

Van harte welkom meest authentieke Horlogeforum van deze planeet! :sunglasses:

Ik wens je hier heel veel plezier toe en vele mooie horloges! :slightly_smiling_face::+1:

2 likes

Welkom hier op het forum, je bent al lekker aan het stoeien met je collectie. :+1:
Ik vrees wel dat je Oris een Bombay special is; oftewel een in India samengesteld fantasiehorloge dat niets met een Oris van doen heeft. :wink:

Veel plezier hier op dit forum!

2 likes

Ik was er al een beetje bang voor, maar het verhaal erbij was goed en de prijs was dusdanig dat ik me er wel aan kon wagen :slight_smile: Toen ik 'm binnen kreeg eigenlijk direct besloten dat ie te klein is, en er verder weinig aandacht aan geschonken.

Dat is trouwens nog iets dat ik spannend vind aan Panerai. Mooie horloges, maar ik heb ook al een paar imitaties gezien die ik zelfs als ik met m’n beginnersoog goed kijk en Google niet van echt ga onderscheiden. Blijft nieuw over, en ja… duur.

1 like

Ja hoor, de vuistdikke ramlat! Die ken ik! Jammer dat het niet (echt) meer bestaat.

1 like

Haha nice! En klopt, maar ik snap ook wel dat de heren tegenwoordig een wat serieuzer leven hebben - dit soort sites komen en gaan. LWE is ook al gestopt… Maar dankzij o.a. Boiler Room overleef ik aardig :smiley:

Van harte welkom hier! :slight_smile:

1 like

Bruis, welkom op HF!

1 like

Van harte welkom Bruis!

1 like

Ik heb geen Facebook, daar zijn ze een soort van doorgegaan. Gelukkig heb ik ook de YouTube en SoundCloud downloader nog. Dan kunnen de setjes gewoon in de auto gedraaid worden :+1:

1 like