Oordeel zelf - uw mening

SDeze week ontmoette ik een relatie die een Tissot le Locle droeg - Een horloge dat ik een paar jaar geleden (nog) bezat. Later heb ik toen FC Classic gekocht met een zo op het oog een vergelijkbaar klokje door de Romijns cijfers en de gewafelde wijzerplaats. Een reden om deze nog eens naast elkaar te leggen en te zien of het de dubbele prijs waard eigenlijk waard was.

Uw mening?

Foto’s FC eigen opnamen / Le Locle van het net.

x

sx

3 likes

De verfijnde uitvoering van de FC vind ik persoonlijk wel veel mooier, ondanks dat ik allergisch ben voor de Romeinse cijfers op een horloge.
Met beide horloges geen persoonlijke ervaring dus of de dubbele prijs gerechtvaardigd is, kan ik geen zinnig woord over zeggen.

1 like

Op de bovenste foto zie ik links een stukje van een heel mooi horloge :grinning:

9 likes

Oris pointerdate zo te zien.

2 likes

Inderdaad, een Oris Big Crown Pointer date😀

4 likes

De FC ziet er wat beter afgewerkt uit en de wijzers vind ik erg mooi. Vind de Tissot eigenlijk wat kaal als je ze naast elkaar ziet. Dus ik zeg…het dubbele meer dan waard!
Ben alleen niet zo’n fan van de Romeinse cijfers van beide.

2 likes

De FC is toch wel mooier, mede door het opgelegde logo en de romeinse cijfers die iets dieper lijken te liggen. Fraai die Frederique Constant!

De gehele afwerking van zowel wijzerplaat, kast en uurwerk ziet er veel verzorgder uit van de FC, daar zit het prijs verschil.

Gezien u ze allebei in het bezit heeft gehad kunt u als geen ander aangeven of deze het dubbele waard was, ik oordeel op plaatjes en een voor ingenomen oordeel betreffende de beide merken.

1 like

De FC voor zeker !!

1 like

FC :+1:t4:

1 like

Ik denk dat het verschil IRL nog wel wat zichtbaarder was? Zit er nog een verschillende grade ETA in de FC?

1 like

Mijn beste,

Ik sluit mij bij de meerderheid aan!!
De FC is verfijnder. Er valt meer te ontdekken / te genietennvan de wijzerplaat.
Doch, de zicht- bodem van de Tissot vind ik dan weer een zeer getalenteerde barokke schoonheid!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Weer mooi gezegd Coenraad👌

1 like

Ik heb te weinig verstand van de ETA mods, maar men spreekt van een FC-710 alsof dat een ander werkpaard is.
Iemand met meer kennis?

Ik moest het ook opzoeken, maar dat is een manufactuur kaliber van FC. (Veel merken gebruiken eigen typenummers voor de ETA kalibers die ze gebruiken). Maar het is ook wel te zien op de foto eigenlijk, is anders dan de ETA. Grotere balans lijkt het ook.

1 like

Ik weet even niet hoe het heet, maar de wijzerplaat Is heeft hoogte verschillen doordat die details eruit ‘gedeukt’ zijn. Hij heeft dus geen opgelegd logo.

De details vd fc vind ik het klokje ook mooier maken dan de Le locale.

1 like

Dank je, als ik er beter naar kijk zie dat ook. Deze details maken de FC inderdaad mooier. Zou dat betekenen dat de wijzerplaat is gemaakt van bijvoorbeeld aluminium of een of andere legering?

Geen idee. Maar dacht t ook wel bij sommige met bv verdiepte subdials gezien te hebben.

1 like

Beide mooie horloges. Zelf heb ik de Tissot Le Locle in het Rose Gold met zwarte wijzerplaat. Ik denk dat de Frederique Constant (ook gezien zijn prijs) van hogere kwaliteit is. Ik vind de dial ook veel verfijnder ogen. Mooie klassieke Breguet stijl wijzers. Als ik de keuze zou hebben zou ik ook voor de Frederique Constant gaan.

Beiden zijn niet mijn ding, maar ik vind de FC absoluut mooier.