Op de radar: Vacheron Constantin

Onlangs is dit prachtige merk op mijn radar gekomen, specifiek de overseas self-winding met de betoverend mooie blauwe dial, maar ik zie niet zo veel van dit merk op het forum.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Vacheron? En zo ja, foto’s graag! :smiley:

Hieronder een mooie foto die ik op Reddit heb gevonden:

19 likes

21.3k nieuw op de site van Vacheron, maar o-zo-mooi en het wachten waard. Zou hem eens in het echt willen bewonderen dit jaar.

Zou hem wel echt een keer in het echt bewonderen. Mij viel de Overseas in real-live erg tegen. Oogde lomp en niet echt heel verfijnd.

2 likes


De voorloper van de Over Seas uit de 90’s, Phidias.

4 likes

Wat een prachtig mooi horloge, heb je hier meer foto’s van?

4 likes

Oh, eerst kijken kijken, (niet) kopen :stuck_out_tongue:

1 like

Prachtig mooi. Mag je trots op zijn!

1 like

@ChetBaker heb jij niet nog een leuke foto?

:beers:

1 like

Fixed that for you

4 likes

Ik heb dezelfde ervaring. Ik was overtuigd dat dit ‘m ging worden maar ondanks het gave design viel het erg tegen. Te dik aan de onderzijde waardoor de stalen band niet mooi op mijn 18,5cm pols aansluit plus het is echt een bonk staal voor een relatief kleine wijzerplaat. Ook het uurwerk klonk goedkoop en op geen enkel vlak indrukwekkend voor een gloednieuw product. Jammer! Jammer! Maar inderdaad heel lastig te krijgen.

2 likes

Op Youtube en “op papier” vond ik dit een geweldige kanshebber.

In de praktijk met passen vond ook ik ‘m relatief dik en groot (vergeleken met een Royal Oak) aanvoelen. Draagt als een 43mm Rolex. Daar is niets mis mee, maar wel als je “verfijning” zoekt.

Voor dat budget liever een Royal Oak of iets van A. Lange voor mij.

2 likes

Hier een paar foto’s op zijn Chet’s

13 likes

Valt nog mee die foto’s! Op rubber het mooist denk ik.

1 like

Yup. Zoals de heren hierboven al schreven. Het is een bonk staal. Op staal valt het geheel vrij massief op een normale pols van 17cm. Vind het contrast met het rubber ook mooier. All in all had hij 1-2mm kleiner kunnen zijn. Zwarte plaat is echt mooi, wellicht nog mooier dan de blauwe die ik ook gepast heb en waar @Watchstick_81 en ik nog over zaten te twijfelen.

4 likes

prachtige ochtend plaatjes! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Eh. Sorry Ik bedoel prachtig horloge. :star_struck:

2 likes

Mooi! :smiley:

1 like

Knap beroerde foto’s van dit horloge inderdaad :wink:

Maar ben wel benieuwd hoe deze irl uitziet…

3 likes

Ruik ik daar worstebroodjes? Of kom maar een keer langs in Hilversum.

2 likes

Schitterend mooi dat blauw maar ook best een brok staal. Op rubber vind ik 'm super!

Foto credit: https://www.instagram.com/onefree5ole/

6 likes