Iets geweldigs in wording. Heel benieuwd naar de volgende stappen.
Dacht vanochtend toevallig nog hoe zou het er mee staan?
Geweldig, er zijn dus meer mensen die dit van plan zijn
o zeker. De man waar ik aan refereer is knap bedreven in dit soort dingen. Heeft er bij ons een heel leuke lezing over gegeven. Je zou het bijna zelf gaan doen, tot hij uitlegde dat alle tandwielen handgezaagd zijn: de tanden dus! Met een zaagje, onder een vergrootglas? Brrrr.
Leuk dat die link is gelukt. En hij doet nog veel meer. Wil je iets weten over astrofotografie dan zijn er niet veel betere denk ik. Kan hij je alles over vertellen, dan zit je er nog langer (maar dan weet je ook gelijk een stuk meer, dat weer wel).
Indrukwekkend
Holyshit wat een project zeg. Ben wel benieuwd hoe dit eruit gaat zien.
Ik heb laatst 3 nieuwe rookmelders opgehangen aan het plafond. Daar ben ik net zolang mee bezig geweest.
Monniken werk. Erg knap
Geweldig zeg! Ik ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat. Maar de weg ernaar toe is ook erg leuk om te volgen.
Wat een prachtig project zeg! Mijn vrouw riep gelijk: “nee, nee, dat wil jij niet ook”. Stiekem wel, gebrek aan ruimte en intellect maakt het onmogelijk. Ben benieuwd naar het vervolg en resultaat! Keep us posted (please)
Heel erg ambitieus en fantastisch plan.
Heb je er al eens aan gedacht om een resin 3D printer te gebruiken?
Deze zijn in staat on erg kleine onderdelen heel precies te printen.
Ikzelf heb de overstap gemaakt naar een resinprinter. Ik wil gerust een voorbeeld voor je printen.
Maar aangezien je een schaalvergroting doet is het misschien een toekomst idee.
Wel echt een prachtige kamer voor een paludarium
Nee, bij mij is alles wat dat betreft relatief groot. Ook is staal en hout wat dat betreft wat steviger dan 3D geprinte plastics. Als het goed is krijg ik nog wel 2 3D geprinte titanium tanwielen in mijn planetarium. Zoals het er nu naar uit ziet, moet dat na de vakantie wel gaan lukken.
Het past erg mooi voor het planetarium inderdaad. En zo’n zijkamer zorgt er ook voor dat het niet altijd vol in het zicht hangt.
De pinnetjes die ik eerst heb gesampled hadden inderdaad een mooi afgerond uiteinde. Daarna bij ome Ali besteld en die zijn zo recht als wat… Maar uiteindelijk denk ik niet dat het een heel groot probleem gaat zijn. Het is vooral een kwestie van het goed afstellen van de hoogte waarop de tandwielen in elkaar grijpen. Uiteraard ga ik het wel goed testen met 2 wielen voordat ik het helemaal in elkaar zet…
Typefoutje . Een paludarium is ook mooi maar toch net wat anders.
Ik volg je al vanaf het begin, schiet al aardig op, relatief gezien dan he . Hoeveel manuren heb je er nu al in zitten? Slim dat je hem kan laten zakken want hij zal toch zijn onderhoud nodig hebben. Petje af voor al die mensen die aan zo’n project beginnen
. Ik kom niet verder dan een spijker in de muur slaan
Ik houd het niet bij, maar het valt nog redelijk mee denk ik. Misschien een uur of 20-30. Tot nu toe is het vooral ontwerpen geweest. Het echte bouwen moet nog beginnen.
Super om de voortgang te zien
echt “knutselen” voor gevorderden met eervolle vermelding. Benieuwd naar het eindresultaat.