Bij sommige zou dit onderwerp misschien niet in de smaak vallen. Hiervoor mijn excuses.
Ik wil binnenkort een high-end replica chonograph horloge kopen van TAG HEUER. Nu schijnt het dat naast het bekende Asian Valjoux 7750 ook een Swiss Valjoux bestaat voor de replica markt. Hiermee bedoel ik dus niet her origineel maar een replica dat weer beter moet zijn dan de Asian Valjoux.
Omdat ETA hun Valjoux 7750 in Azie laat maken kunnen zij daar de onderdelen achterover drukken en dus gebruiken voor de replica markt.
Het origineel wordt echter gepolijst in Zwitserland en verder geassembleerd zodat er uiteindelijk Swiss Made op mag staan. Wat natuurlijk mooier staat dan Made in China.
De replica Swiss Valjoux wordt alleen niet gepolijst in zwitserland en gaat de replicamarkt op.
Echter, een ander beweert dat dit helemaal niet klopt en dat er geen Swiss Valjoux bestaat (behalve het origineel)
En dat er voor een replica niet beter is te krijgen dan Asian Valjoux.
Wanneer je over replica’s wil praten ben je inderdaad hier niet op het juiste forum.
Daarnaast bestaat een Asian Valjoux niet. De Valjoux (afgeleid van Vallée de Joux) is een op en top Zwitsers uurwerk van manufactuur ETA welke onder de Swatch group valt.
Dat ze in China hun best doen om de Valjoux na te maken is tot daar aan toe, maar dan is het dus geen Valjoux maar een namaak uurwerk.
Ik hoop dat je je bedenkt en voor een echte TAG Heuer gaat.
Omdat ETA hun Valjoux 7750 in Azie laat maken
kunnen zij daar de onderdelen achterover drukken
en dus gebruiken voor de replica markt.
Het origineel wordt echter gepolijst in
Zwitserland en verder geassembleerd zodat er
uiteindelijk Swiss Made op mag staan. Wat
natuurlijk mooier staat dan Made in China.
De replica Swiss Valjoux wordt alleen niet
gepolijst in zwitserland en gaat de replicamarkt
op.
Allemaal leugens, en idd replica wordt hier niet op prijs gesteld.
Ik snap de verleiding wel van die replica klokjes, heb ik vroeger ook meegemaakt.
Ik zie ook dat MP vol staat met replica’s en handelaren die pretenderen een horloge te verkopen met een echt valjoux 7750 werkje, alleen het feit al dat deze handelaren geen flauw benul hebben van de waar die ze verkopen moet al genoeg zeggen.
In 99 procent van de gevallen krijg je spijt van je aankoop, beland hij in de kast,
en ga je op zoek naar een echt mooi klokje.
Maar begrijp wel dat die 350 euro die je er voor neergeteld hebt fopetsie(foetsie) is.
Mijn Advies:
Kijk eens op MP bij de Poljot horloges, een forumlid verkoopt deze.
Prachtige Mechanische chronografen met meestal aan de achterkant een doorkijkje waar je kunt genieten van een origineel stukje techniek, vernuft
Neem deze wijze woorden mee als bagage vannacht en maak dan je keuze
Inderdaad. Valjoux is puur Zwitsers. Wordt niets van in Azie gemaakt, wel NAgemaakt. Blijf ver van replica’s vandaan. Al is het alleen maar omdat je voor de meeste imitaties veel te veel betaald.
Ga dan, zoals hierboven ook al aangegeven, voor iets echts, bijv. Poljot. Maar Parnis of Alpha kan ook. Deze zijn Chinees en qua uiterlijk vertonen ze veel gelijkenis met modellen van bijv. Rolex en Omega, maar er staat een eigen merk op. Leuke klokjes voor een leuke prijs.
Of spaar door voor een originele Tag Heuer 2e hands. Veelal zijn deze horloges goed en netjes behandeld en zodoende dus in mooie staat. Scheelt echter wel in prijs natuurlijk, maar je hebt dan een echte! Daar maak je ook veel betere sier mee dan met zo’n nepper (wordt je toch vaak meelijwekkend bekeken door mensen die weten dat je nep draagt).
bedankt voor de info. Spijt ga ik er niet van krijgen want deze replica’s zijn van enorm goede kwaliteit. saffierglas onder+boven en in de laatste details afgewerkt.
Ik ben nog een student en kan een echte niet eens betalen. Het horloge dat ik wil vind ik gewoon enorm mooi, daaom neem ik geen Tissot met batterij uurwerkje voor dat geld.
Iedereen weet dat er Asian Valjoux bestaat en dat dat replica is en lang niet zo goed is als het origineel… maar goed genoeg voor mij.
Nu kan ik bij een handelaar kiezen tussen Asian Valjoux en Swiss Valjoux. Het verschil: 85 euro meer voor de Swiss.
Het is natuurlijk geen echte Swiss, maar beter dan Asian. Omdat het origineel in China wordt gemaakt en verder geassembleerd en gepolijst in Zwitserland kunnen zei daar de onderdelen achterover drukken. Het wordt voledig in China in elkaar gezet en het resultaat: een Valjoux replica met een groot deel aan originele Zwitserse onderdelen alleen dan niet verder geassembleerd en gepolijst in Zwitserland zoals het origineel.
Nu weet iedereen het bestaan van Asian Valjoux maar is dit verhaal iets wat een enkeling mij doet geloven. Maar is dat waar?
De firma Sellita in Zwitserland is opgericht in 1950 in la Chaux-de-Fonds en deed de montagen voor ETA, dus ETA produceerde de onderdelen en Sellita deed de afwerking en montage.Dit in het kort gezegt.
Daar de patenten van de zeer populaire calibers ETA 2824 en 2892 vervallen zijn maakt Sellita deze calibers na in een nieuwe fabriek gevestigd in La Chaux-de-Fonds en hebben hun eigen nummer. ETA2824 = SW200 en ETA2892 = SW300.
Nu is het mogelijk, weet ik niet zeker, dat dit ook zo is met het Valjoux 7750.
Een ander feit is, dat ik al een paar A 7750 calibers heb gezien van een paar forumleden, en deze heb gecontroleerd op hun werking en eerlijk gezegt, ik stond versteld van de kwaliteit, afwerking en resultaat.
Hierbij laat ik het in het midden of ik voor of tegen ben.
Waarom hou je zo strak vast aan het idee dat deze nepper goed genoeg gaat zijn. Je koopt een klok voor €350,- (?) waar je geen garantie op krijgt, waar je de details nooit gelijkend krijgt en die binnen no-time kapot kan zijn. Kies eieren voor je geld en ga voor een mooie 2e hands klok. Er zijn zo veel merken die een goede prijs qualiteit verhouding geven die er ook zeer gelikt uitzien… Ik zou me rot schamen als je vrienden weten dat hij nep is en horlogekenners zien dat hij nep is. Maar je ieder zijn eigen ding.
Goedkoop zal in dit geval echt duurkoop zijn. Dat moet een student toch ook kunnen beseffen???
De restwaarde van een nepper is werkelijk nul komma nul terwijl een echt horloge toch in de regel een flink stuk van zijn waarde houdt!!!
Volg gewoon het advies van de mensen hierboven welke er echt verstand van hebben en koop een wat goedkoper maar origineel horloge, spaar dan verder en als je er bijna bent verkoop je je horloge weer et voila!!
Dat is beter dan jezelf voor de gek houden en daar nog voor betalen ook:P
Chinees valjoux, zwitsers valjoux - hahaha - zolang het het niet bij ETA vandaan komt is het gewoon ordinaire, illegale kermis rommel, ongeacht hoeveel je er ook voor betaald.
Er zijn ook Tissot horloges met automatische uurwerken hoor. Maar goed iemand die een replica prefereert boven een Tissot moet dat maar lekker doen. Ik kan dit echt niet begrijpen. Je geeft zelf aan dat je het niet kan betalen. Iedereen weet dus dat je een nepper draagt. Maak je studie af zoek een goede baan en koop dan een echte. Geeft veel meer voldoening. Voor het geld van je replica zou je nu een zeer mooi echt Zwitsers horloge kunnen kopen van bijvoorbeeld. Cetina, Hamilton of Tissot.
Laten we allen goed luisteren naar ons aller Freddy die ook al memoreerde dat hij zeer goede asian valjoux uurwerken heeft gezien.
Dus de opmerkingen ,troep,gaat stuk, enz. houden geen steek.
Zie het topic van de IWC neppert.
Er zijn goede nepperts op de markt waarvan je alleen maar kan zien dat het nep is als je hem openschroeft.
Het blijft natuurlijk nep.
Maar de zgn. hommages ( sjiek woord voor nep) zijn natuurlijk ook nep,alleen staat het originele merk er niet op dus dan wordt het geaccepteerd.( b.v. Parnis,het woord alleen lijkt al veel op Panerai)
De nep Heuers voor 50 euro zijn waarschijnlijk om te lachen maar de duurdere zien er gewoon goed uit ,kijk maar naar de Rolex rechtzaak op yuo-tube.
De garantie en restwaarde is natuurlijk nul ,
maar echte merken gaan ook stuk.
Deze discussie is al zo vaak gevoerd maar ik blijf het leuk vinden
Nee, ik denk niet dat je verhaal klopt, Kun je aangeven hoeveel je wilt betalen voor die replica??
Kijk als de onderdelen in China gemaakt worden en in Zwitserland geassembleerd zou het horloge als replica veel duurder zijn en dus onverkoopbaar maken. Arbeidsloon in Zwitserland ligt “ietsjes” hoger dan in China. Ik zie het nut er ook niet van in waarom ze dat zouden willen doen. Ook in china knallen ze er gewoon 'Swiss Made" op hoor.
Overigens heb ik ook niet echt een hekel aan replica’s. Ik heb er geen trouwens.
je bent wat je draagt. NEP blijft NEP al is die 18k goud draait er een echte eta in . als je die adv op mp leest lach ik me rot als die dutsen gebruiken elkaars tekst en lullen elkaar na .
Ik denk niet dat je op dit forum antwoord gaat krijgen op je vraag. Over het algemeen zijn we weinig bezig met niet origineel. Stel je vraag eens op een replicaforum, daarvan zijn er ook.
Om op je vraag terug te komen; het is niet onmogelijk.
Het Swiss Made laat ruimte voor buiten Zwitserland geproduceerde onderdelen (tot 50% in waarde voor movements, exclusief assemblage), dus theoretisch zou het kunnen. bron: http://www.fhs.ch/en/swissm.php#2.2
Of het ook gebeurd op de manier waarop jij het verteld? Geen idee…
€350 voor een nepper is belachelijk, hooguit €50 zijn ze waard.
Voor €350 kun je aardig wat originele merken kopen (Steinhart(NIEUW), oris, hamilton, tissot, seiko of zie verkooptopic), en dan weet je zeker dat je je €350 goed hebt besteed en je kunt er dan jaren plezier van hebben.
Mocht een nepper van €350 kapot gaan, dan kun je het horloge weggooien(weg €350) want een horlogemaker zal niet snel jouw nepper willen/kunnen maken(ivm onderdelen).
Voor 350 Euro heb je een prachtig origineel mechanisch horloge, en wel twee of drie ook. Een Tissot automatic kun je al krijgen voor 200 Euro. Er zijn hierboven al een aantal mogelijkheden genoemd. Ik noem er nog een paar: Christopher Ward, Stowa, Orient. Nep is op dit forum not done. We houden zelfs af en toe gezamenlijke ‘klik-acties’ om fake-advertenties van Marktplaats te laten verwijderen.