Op slot>>Swiss Valjoux replica

Ik heb eens aan zo’n replica handelaar gevraag of hij het goed vond als ik met valsgeld zijn horloges zou kopen. 3x raden wat zijn antwoord was. Nee…dan bent u strafbaar! te bizar.

Ik wil graag mijn 2c toevoegen:

M.i. is het belangrijkste argument tegen nep nog niet vernoemd,
nl nep = diefstal, bedrog, broodroof…

Wil je daarmee aan je pols lopen. Mij niet gelaten, maar ik vind het laag, erg laag.
Denk even na over de vraag: Wat zegt dat over jezelf als persoon ?

Misschien cru, maar zo denk ik erover.

GBW

GroteBozeWolf Schreef:

Ik wil graag mijn 2c toevoegen:

M.i. is het belangrijkste argument tegen nep nog
niet vernoemd,
nl nep = diefstal, bedrog, broodroof…

Wil je daarmee aan je pols lopen. Mij niet
gelaten, maar ik vind het laag, erg laag.
Denk even na over de vraag: Wat zegt dat over
jezelf als persoon ?

Misschien cru, maar zo denk ik erover.

GBW

Ik betwijfel of dezelfde mensen die een namaak rolex kopen dezelfde mensen zijn die een echte kopen. Ik denk zelf namelijk dat rolex geen enkele klant mist aan mensen die een neppert kopen. Dat is een heel ander soort mensen. De mensen die in ieder geval een echte niet kunnen betalen.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk namelijk dat het wel schadelijk is voor rolex. Rolex zal minder exclusief zijn als iedereen en mee rond loopt(aangezien de meeste mensen het verschil niet zien). Het worden op deze manier van die patser horloges voor Sjonnies.

maar om dit te nuanceren: Wat als je een horloge nou echt heel mooi vind en je kan hem niet betalen. Ik vind bijv. een Omega Vision Hour heel mooi. Maar ik weet ook dat ik hem waarschijnlijk nooit kan bekostigen. Is het dan fout om bijv. een nep horloge te kopen van dit model maar waar geen Omega op staat? Aangezien het toch alleen om de looks gaat en ik niemand voor gek wil houden of patseren mag er van mij part ook Loekie op staan!

Niet dat ik dit ga doen… maar toch iets om over na te denken.

Dens Schreef:

maar om dit te nuanceren: Wat als je een horloge
nou echt heel mooi vind en je kan hem niet
betalen. Ik vind bijv. een Omega Vision Hour heel
mooi. Maar ik weet ook dat ik hem waarschijnlijk
nooit kan bekostigen. Is het dan fout om bijv. een
nep horloge te kopen van dit model maar waar geen
Omega op staat? Aangezien het toch alleen om de
looks gaat en ik niemand voor gek wil houden of
patseren mag er van mij part ook Loekie op staan!

Ik vind een Lamborghini Murcielago ook heel mooi maar voorlopig zal deze niet binnen mijn bereik liggen. Desondanks ga ik niet in een Pontiac met Lamborghini kappen rijden.

leeuwentemmer Schreef:

Ik vind een Lamborghini Murcielago ook heel mooi
maar voorlopig zal deze niet binnen mijn bereik
liggen. Desondanks ga ik niet in een Pontiac met
Lamborghini kappen rijden.

Toch zou eerder de vergelijking zijn:

Ik vind een Lotus Seven ook heel mooi.maar voorlopig zal deze niet binnen mijn bereik liggen. Daarom ga ik in een Westfield met Lotus kappen rijden.

En even zonder dollen. Er zijn dus heel veel mensen die dat dus wel doen. Die kopen dan een Toyota MR2 en bouwen er een Ferrari van. Maar dit zijn andere mensen dan de Ferrari kopers! Waarschijnlijk rijden die mensen in een nep ferrari met een nep rolex.

http://auto.marktplaats.nl/ferrari/274455189-f-430-f430-spider-replica-ombouw-nieuw-en-uniek-in-nl.html

@Dens: Als je een echte Rolex/Omega/IWC/whatever… niet kan betalen, kan je nog altijd een homage horloge kopen. Ofwel van een ander merk (Steinhart, anyone ?) of een Chineesje zonder merkaanduiding.

De ontwerpen van de klassiekers zijn al lang vrij van copyright, dus daar is er geen probleem.

Het probleem ontstaat pas als ook de merknaam mee gekopieerd wordt. Dan ben je aan het neppen (als fabrikant) én wordt je genept (als koper) én ben je een nepper (horloge én koper).

Om jouw vergelijking met auto’s door te trekken: Op jouw Westfield hangt geen Lotus badge (evenmin als op een Caterham). Het ontwerp van de Seven is ondertussen publiek domein geworden. De merknaam niet.

Mijn voorkeur gaat uit naar een moderne interpretatie van de klassieke roadster. Honda S2000 ofzo.

zonder de ferrari emblemen, best een gave bak !

netjes afgewerkt ook

Appelmans Schreef:

Bij welke eerlijke firma (in België of Nederland)
kan ik een betrouwbare replica kopen van een
bekend merk ?

Eerlijke nep kopen? Geloof je in sprookjes??

Sowieso: stel dit soort vragen niet hier!
Dit is hier heel erg ongepast en onwenselijk.

Appelmans Schreef:

Bij welke eerlijke firma (in België of Nederland)
kan ik een betrouwbare replica kopen van een
bekend merk ?

Gast…

Oh oh oh…
sommige mensen leren het nooit!

Nep is fout… Spaar door en koop het origineel!
Heb je een stuk meer plezier van!

Gr. Mark

B)-kuch kuch voorstellen hoeft ook al niet meer.
maar een tip koop een echte iets goedkopere klok en draag hem met trots.
dat zul je met een nepper nooit voelen

wat mot je nou met zo iemand(td)

… we deze draad op slot gooien?

De apple-man, appel-fan en nog veel meer varianten weet onze gemoederen aardig in beweging te krijgen.
Volgens mij leidt deze draad verder toch nergens meer toe.
Jur / moderator

Helemaal met je eens, slotje erop!

ziezo

gr Ron

Waar wacht je nog op???
Afsluiten svp

is dat een echte???B)-

Ruimt lekker op zo.
Jur / moderator