Nog een reply op odets artikel.Het artikel schijnt nogal controversieel te zijn
Schijnbaar is het toch een Rolex geweest die hij van de plank had meegenomen.
Misschien een maandagmorgen exemplaar.
Zijn revieuw is van 2005 dus zo oud nou ook weer niet.
Ik heb ook gevonden dat de Explorer in kwestie een Rolex is voor de wat minder gefortuneerden onder ons en dat het vrij normaal is dat de fabrikant meer werk steekt in zijn topmodellen, vandaar het prijsverschil natuurlijk.
Hoe dan ook,iets van waarheid zal er in zijn artikel toch wel zitten.
ik durf het bijna niet toe te geven Dreski,maar daar heb je eigenlijk gelijk in.
By the way,de orient die ik van je heb overgenomen bevalt nog steeds prima.
Met alle klokjes die ik heb krijgt hij toch regelmatig polstijd.
En ik moet toegeven dat ik ondanks walt odets en weet ik wie allemaal toch nog stiekem kwijl bij een Rolex diepsea dweller.
Bedankt voor jullie info. Gelukkig ga ik het
horloge niet via internet bestellen. Zo slim ben
ik zelf ook wel.
Ik koop het bij een handelaar in Nederland die ze
wel uit China haalt. Hij geeft 8 maanden no
nonsense garantie op alle onderdelen, werkt samen
met met een horlogemaker en heeft veel ervaring.
Dat 300-390 veel is voor een replica klopt, maar
je krijgt wel een die amper te onderschijden is
van het origineel. Saffierglas onder en boven,
automatisch uurwerk, en volledig staal zoals het
origineel.
Dat is dus €350,- afschrijven in 8 maanden. Succes ermee…
Nog een reply op odets artikel.Het artikel schijnt
nogal controversieel te zijn
Schijnbaar is het toch een Rolex geweest die hij
van de plank had meegenomen.
Misschien een maandagmorgen exemplaar.
Zijn revieuw is van 2005 dus zo oud nou ook weer
niet.
Ik heb ook gevonden dat de Explorer in kwestie een
Rolex is voor de wat minder gefortuneerden onder
ons en dat het vrij normaal is dat de fabrikant
meer werk steekt in zijn topmodellen, vandaar het
prijsverschil natuurlijk.
Hoe dan ook,iets van waarheid zal er in zijn
artikel toch wel zitten.
Groetjes,
Lenno
Odets heeft gewoon op een te kritische wijze na het uurwerk gekeken. En Rolex uurwerke worden echt niet anders afgewerkt.
Vooropgesteld, voor mij geen replica’s. Echter in eerdere posts heb ik al eens laten doorschemeren dat ik iedereen vrij laat in zijn keuze. Ik heb er geen moeite mee als iemand hiervoor kiest.
Ik ken ook iemand die er één tot volle tevredenheid reeds geruime tijd (ca. 2 jaar) in zijn bezit heeft. Ik kan derhalve bevestigen dat er wel degelijk kwalitatief goede replica’s te koop zijn. Horloges die qua kwaliteit meekunnen met de eerder genoemde merken als Tissot, Seiko etc. Het is volkomen onzin te stellen dat een replica per definitie maar een paar weken meegaat en niet meer mag kosten als pak em beet €50. Wat wel waar is, is dat dit wel voor de overgrote meerderheid geldt.
Eerdergenoemde replica is gebaseerd op een 2824 uurwerk. Zoals eerder vermeld is het patent op dit uurwerk verlopen en geloof me of niet, die chinezen zijn inmiddels in staat een zeer behoorlijk uurwerk te fabriceren. Of dit ook voor een 7750 geldt is mij niet bekend. Ook de waterdichtheid laat tot op heden niet te wensen over.
Nogmaals, replica’s niet voor mij, maar desondanks wil ik toch even vermelden dat er v.w.b. kwaliteit wel degelijk goede in omloop zijn.
Zo goed zelfs dat ze voor echt verkocht worden,en daar schuilt het gevaar.
De neppers die voor €60 aangeboden worden(MP en vakantie) daar moeten de kopers maar zelf de les van leren, maar de “duurdere” die in de verkoop komen daar moet je voor opassen.
Box en wat papier erbij en men stinkt er zo in!
Getuige het topic over de IWC, dat zegt al genoeg, al zat daar geen papier bij maar wel een juwelier!
Bedankt voor jullie info. Gelukkig ga ik het
horloge niet via internet bestellen. Zo slim ben
ik zelf ook wel.
Ik koop het bij een handelaar in Nederland die ze
wel uit China haalt. Hij geeft 8 maanden no
nonsense garantie op alle onderdelen, werkt samen
met met een horlogemaker en heeft veel ervaring.
Dat 300-390 veel is voor een replica klopt, maar
je krijgt wel een die amper te onderschijden is
van het origineel. Saffierglas onder en boven,
automatisch uurwerk, en volledig staal zoals het
origineel.
Mijn vraag is niet of ik beter een Tissot kan
kopen voor 300 euro of een nepper voor 350 maar
hoe het zit met de namaak uurwerken.
Btw, een replica van 50 - 150 euro heeft
natuurlijk geen Asian Valjoux maar een goedkoop
batterij uurwerkje waarbij de secondewijzer tikt.
De kast is niet doorzichtig met saffierglas, want
wie wil nou een goedkoop batterij uurwerkje zien,
dat ziet er niet uit!
Ik snap je wel. Soms vind je een horloge/model heel erg mooi en wil je em al heel graag dragen, maar lukt een origineel niet op korte termijn. Of je wilt er niet zoveel voor neertellen. Ik denk dat er daarom ook mensen zijn die hommages kopen.
Heb er persoonlijk geen grote problemen mee. Maar om em als dagelijks klokje te dragen, zou ik liever een hommage van maken. IPV Tag Heuer, een steriele wijzerplaat nemen. Of een eigen printje. Je pretendeert em tenminste niet als een echte Tag.
Wat betreft je uurwerk, sorry, daar heb ik geen antwoord op.
Ik zeg ook niet dat de replica’s in zwitserland
worden geaembleerd/gepolijst. Die hebben nog nooit
Zwitserland gezien. Ze worden uit originele
onderdelen vervaardigd die in Azie worden gemaakt
voor ETA. Echter gaat er 1 deel terug naar
Zwitserland waar ze tot in de kleinste details
worden gepolijst en in elkaar gezet: ORIGINEEL
VALJOUX.
Het andere dedeelte BLIJFT in Azie, wordt daar in
elkaar gezet maar NIET gepolijst: Replica Swiss
Valjoux. Deze replica schijnt wel beter te zijn
dan ASIAN Valjoux.
Ik zou het horloge gewoon aan Sinterklaas vragen …deze bestaat echt , ik heb het gehoord van iemand op Marktplaats die ook contacten heeft met de kerstman !
Ik heb gehoord dat die replica’s zelf véle malen
beter zijn dan de echte…
Dus doen!
:)o
Had een tijdje geleden in een blad gelezen dat er zulke goede namaak, dat een “eenvoudige” horloge maker niet 123 het verschil kan zien. Maar of de afwerking (olien, polijsten, etc.) ook van dezelfde kwaliteit is, is maar de vraag. Vaak hoor ik dat die Asian 6497 goed zijn nagemaakt, maar de afwerking finesse mist. En onderdelen zijn vaak ook niet goed geolied.
Vooropgesteld, voor mij geen replica’s. Echter in
eerdere posts heb ik al eens laten doorschemeren
dat ik iedereen vrij laat in zijn keuze. Ik heb
er geen moeite mee als iemand hiervoor kiest.
Ik ken ook iemand die er één tot volle
tevredenheid reeds geruime tijd (ca. 2 jaar) in
zijn bezit heeft. Ik kan derhalve bevestigen dat
er wel degelijk kwalitatief goede replica’s te
koop zijn. Horloges die qua kwaliteit meekunnen
met de eerder genoemde merken als Tissot, Seiko
etc. Het is volkomen onzin te stellen dat een
replica per definitie maar een paar weken meegaat
en niet meer mag kosten als pak em beet €50. Wat
wel waar is, is dat dit wel voor de overgrote
meerderheid geldt.
Yep, beide gevallen heb ik meegemaakt. Heb jaren geleden (2002?) een neppe/replica Seamaster gekocht voor 150 USD ofzo. Die heeft het nooit echt gedaan, maar daar heb ik em ook niet voor gekocht. Al 't geld zit em in het uiterlijk. Destijds de eerste enigzins goed lijkende Seamaster band met de duikersextensie in de sluiting.
Daarnaast heeft een vriend voor de lol een goedkope IWG;) automaat voor 8 euro als souvenier voor me meegenomen, en die doet het na jaren nog steeds. Toegegeven, ik draag em niet, maar elke keer als ik em een beetje heen en weer slinger, dan loopt ie toch uren door.
Het kan dus beide kanten opgaan.
Ben benieuwd wat applefan uiteindelijk besluit. Ik ben niet tegen af en toe een discussie over nep/replica/hommage. Ik vind het juist fijn dat dit een brede forum is, waar je van alles tegenkomt. Ik ken ook horlogeliefhebbers die niks willen weten van een Casio of speelgoed als Pulsar. Of neerkijken op een Seiko. Of digitaal geen horloge vinden. Die vertoeven zich op een forum voor Paneristi of Rolex, etc.
Zolang er een gezonde mix is, voel ik me hier op m’n gemak.
Net als velen hier deel ik de mening dat je voor dat geld net zo goed een tweede hands TAG Heuer of een gloednieuw goedkoper merk kunt kopen. Ik denk zelf dat dit je uiteindelijk veel beter zal bevallen.
net als velen bij dit forum denk ik ook dat je het beste een tweedehands merk kunt kopen. Bij een replica heb je totaal geen restwaarde en dan is 350 Euro veel geld volgens mij. Ik ben zelf totaal niet geintresseerd in replica’s, “hommages” of alles wat eruit ziet als… maar met een ander merk erop.
Helaas krijg je ook veel negatieve en naar mijn smaak elitaire reacties:(
Dit is een forum voor de liefhebber van horloges in de breedste zin van het woord, dacht ik. Anders moeten we het forum hernoemen tot “hét forum voor de echte liefhebber van uitsluitend originele Zwitserse Duitse en Japanse uurwerken”
Doe vooral wat je goeddunkt, het is jouw geld:P
Aangezien deze topic weer een welles nietes discussie dreigt te worden ,en omdat de topic starter waarschijnlijk zijn keus toch al bepaald heeft sluiten we deze maar af met de enige wijze stelling die de schrijver over dit onderwerp te melden had:
quote:
Bij sommige zou dit onderwerp misschien niet in de smaak vallen.
Hiervoor mijn excuses.