M’n SMPc draag ik alleen op de originele bracelet, rubber draag ik nooit, dat lijkt me eigenlijk niet iets voor mij.
Dat dacht ik ook altijd. Ik wilde m’n horloges perse op staal. Totdat ik de Citizen NY0040 een twee maanden heb gedragen, toen was ik om. Het draagt toch wel heel fijn en staat ook nog eens goed. Maar natuurlijk is het persoonlijk.
Zo zie je maar weer dat als je de prijzen van horloges in perspectief plaatst er sprake is van een hele andere realiteit dan hier op het forum waar het allemaal zo vanzelfsprekend lijkt dat er voor (tien)duizenden euro’s uit de losse pols word geschud wil je pas “gelukkig” zijn met een klok. Gewoon verstandig!
Succes met het weloverwogen zoeken naar een mooie Seamaster!
Leuk topic! Mooi om te zien dat passen toch een groot verschil maakt qua indruk. De seamaster blijft ook een knaller, persoonlijk zou ik ook zeker het vorige model overwegen, is net wat rustiger zonder de golfjes op de wijzerplaat en is net een wat beter formaat denk ik.
Ik zie je overigens zeggen dat er nog ‘wat’ geld naar de tuin moet, als iemand die vorig jaar zelf een nieuwbouwhuis heeft betrokken: reken er dan wel op dat je voor een beetje tuin ook een sub kan kopen
Ik heb deze twee jaar gehad:
Lijkt zwart hier, maar is toch echt de blauwe in 41 mm.
Die heb ik samen met de “peter blake” goed kunnen verkopen en met een dichte beurs deze sinds mei, gekocht bij de AD. Rubberen band komt nog, is besteld en zat bij de deal in.
Mocht je een blauwe in 41mm zoeken dan weet ik er waarschijnlijk nog ééntje, splinternieuw, bij een NL AD. Voor de oude listprijs.
Delayed gratification .
Zwart/wit combi is mooi zomers in elk geval
Thanks! Hij lijkt misschien zwart maar is toch echt blauw. Hij bevalt heel goed, ik heb zelf ook de verstelbare sluiting (had de vorige eigenaar er al op laten zetten) en dat is wel echt een goede toevoeging. Ik heb hem via het forum bemachtigd. Heb het nieuwe model niet geprobeerd omdat ik die er niet zo mooi/minder mooi uit vond zien op de foto’s.
De Seamaster 300M werkt inderdaad verrassend goed op een kleine pols. Heb zelf ook vrij kleine polsen, maar kan 'm goed hebben, ondanks de 42mm. Doet me in dat opzicht een beetje denken aan m’n oude SKX…
Trouwens, als ik nu opnieuw mocht kiezen kocht ik de witte… Wat een prachtding is dat, zeker voor de zomer!
Mooi verhaal
Goed bezig, je droom omzetten in een doel. Dan heb je er twee keer plezier van. Eerst met het uitkijken naar de nieuwe aankoop en daarna met de aankoop.
Hier op het forum komen regelmatig zgan exemplaren voorbij met een goede prijs.
Mijn ervaring bij S+C is dat zij zeker korting geven, als je ernaar vraagt. Een AD is niet zo goedkoop als het grijze circuit, maar daarvoor kun je wel oneindig passen en weet je zeker dat je het mooiste horloge voor jou hebt.
Nog veel plezier met de droom en de uiteindelijke aankoop.
Trouwens, blauw is ie ook mooi
Vanaf de 007 met de oude golfjes is ie er in quartz geweest. Sterker nog, de eerste 007 Seamaster was n quartz
@Petteflet ja draagt erg lekker op rubber, de originele stalen band heb ik ook enkel krijg ik daar niet echt de lekkere afstelling mee een halve schakel er bij is net te krap en een grote weer te groot, zit nu te asen op zo’n verstelbare sluiting. Dit horloge komt uit 2002 ref nr 25318000 nog niet lang geleden gekocht bij @SuperC.
Er zijn heel veel verschillende ref nummers met allemaal hun eigen stijl elementen check op chrono de 300m en dan zoeken op jaren 2000 tot nu en je vind er een heleboel!
Nee. Heb zelf een Speedmaster toevallig, maar deze heb ik bij William voor mijn vader besteld. Om aan te geven dat je hem daar ook echt kan bestellen voor dat bedrag. Het is idd een heel mooie horloge. Een veel value for money on vergelijk met een Sub of zo.
Succes met de journey!
Succes met het sparen! Het is een mooi doel!
Het leuke aan dat model is ook dat het iedere keer weer een andere kleur lijkt als het licht erop valt. Relaxed dat je al de nieuwe sluiting hebt! Als je een keer in de buurt van een AD bent moet je toch maar eens naar binnen lopen om het nieuwe model in het echt te zien… Hij is echt anders dan op de foto’s.
@stefanodibosso ja wat grappig, jij ervaart een beetje hetzelfde met betrekking tot de maat. Het komt ook wel een beetje door de vorm van de kast he. Hij zit best heel comfortabel. Want wat is jouw polsmaat?
Ik heb er nog even over nagedacht maar als ik nú zou moeten kiezen zou ik voor de zwarte gaan. Ik denk toch dat ik die op lange termijn het mooist vind. Maar misschien dat ik daar tegen die tijd weer anders over denk hoor. Al een rubberen band erbij besteld?
Ja dat klopt, @Watch_only. Het ernaar toe leven vind ik ook wel een sport. Ook al is februari nog wel ver weg, maar goed het is ook wel een flinke uitgave natuurlijk. Wow op jouw foto is ook erg mooi! Zo met de volle zon erop. De keuze tussen blauw en zwart wordt nog lastig…
Thanks @Jurk! Ik gezien nu al van het uitzoeken en er lekker mee bezig zijn. Leuk dat je de vergelijking met de sub maakt. Ik denk dat je daar inderdaad wel gelijk in hebt, heel veel value for money. Misschien zou ik nog liever een sub willen hebben… maar goed, die is meer dan 2 keer zo duur en ik vind een SMP al een enorme stap. Ach wie weet over 5 jaar.
@Jdb Ja ik blijf nog wel twijfelen tussen die twee. Inderdaad ook vanwege het formaat! Daarom wil ik rond de herfst nog wel een keer gaan passen om er zeker van te zijn dat het horloge goed past. Op rubber voelde hij in ieder geval wel heel goed. Maar zolang de stalen band niet op maat is vind ik het passen nog wat lastig om het echt aan te voelen.
Ja klopt, in dat perspectief probeer ik alles ook wel altijd te zetten en een beetje verstandig met m’n geld om te gaan als dertigjarige. Door sommige dingen op een iets langere baan te zetten kan ik het toch doen zonder er iets anders voor te moeten laten. En dan voelt het toch ook gewoon beter.
Thanks!
16cm, dus nooit verwacht dat 42mm zou werken.
Nee, ik draag praktisch al m’n horloges op staal. Vind rubber ook niet echt mooi staan, eigenlijk op geen enkel horloge…
Grappig, mijn nieuwbouwwoning wordt in augustus opgeleverd en tussen alle kosten door probeer ik ook te sparen… voor de witte Seamaster! Hopelijk is ook mijn spaarpotje het eerste kwartaal van 2021 gevuld maar nu heeft het huis natuurlijk prioriteit
Ja, die is moeilijk. Als je ze ziet in de etalage of los in de hand, geef ik zwart veruit de voorkeur. Maar eenmaal aan de arm begint de blauwe voor mij echt te leven.
Hoe dan ook, je kunt niet fout kiezen, want ze zijn beide erg mooi!