Op welk deel van de pols draag jij je horloge?

Voor of voorbij de knokkel? (Technisch is het het deel voor de knokkel al je voorarm,geloof ik).
Groet,
Maarten.

Op de knokkel.

1 like

Dank voor deze logische aanvulling.

lekker dan, ik heb blijkbaar geen polshorloges meer, maar voorarmhorloges…:slight_smile:

Utrecht2 Schreef:

lekker dan, ik heb blijkbaar geen polshorloges
meer, maar voorarmhorloges…:slight_smile:

Tjonge,da’s waar.Interessante gedachte;dat roept de vraag op wie ooit het begrip “polshorloge” heeft geintroduceerd.

‘armbanduhr’ :slight_smile: Inderdaad op of net boven het bot.

gr, HJR

robbert maarten Schreef:

Voor of voorbij de knokkel? (Technisch is het het
deel voor de knokkel al je voorarm,geloof ik).
Groet,
Maarten.

Een onderarm drager. Tegen de “knokkel” aan. In de geul die daar ontstaan is.

Elf.

Dat ligt aan de lengte van de polsband
de ene klok draag je wat ruimer dan de ander
en dan zakt ie al of niet voorbij de knokkel.

en de lengte van de polsband is afhankelijk van je stijl maar ook van die verrekte sluitingen waarop te weinig instellingen zitten of bij sommige vlindersluitingen helemaal niet.

IK draag hem voor het bot. Noemen ze dat ook niet militair?

h_j_r_ Schreef:

‘armbanduhr’ :slight_smile: Inderdaad op of net boven het bot.

gr, HJR

Ah,mooi,zelf niet aan gedacht.Grappig, in "t Engels heet het dan weer wristwatch.Andere talen?

Ik heb alleen onderarmhorloges :stuck_out_tongue:

Dus voor de knokkel. Achter de knokkel, en hij gaat knellen en/of prikken als ik m’n hand ver naar achteren draai.

Bandje beetje los, zodat mijn horloge heen en weer schuift tussen pols en onderam.

Voor de knokkel,

En als er een horloge met een wat ruimere bandafstelling aan de pols zit dan schuift het een beetje heen en weer.

Groeten,

Noel.

Voor de knokkel.
Als ik hem na de knokkel doe kan ik mijn hand bijna niet meer bewegen of ik moet hem zo los doen dat hij overal heen glijdt en dat vind ik niks, ik hou persoonlijk niet van loszittende heen en weer gaande horloges :slight_smile:

Een beetje afhankelijk van de bouw van je pols. Hier voor de uitsteeksels. Lijkt mij wat comfortabeler en het horloge is bovendien minder blootgesteld aan schade door wrijvingscontact met één en ander. Maar nogmaals, comfort lijkt mijn de grootste factor.

Ehhh… onderarm.:wink:

En, antwoord op de vraag:

Voor het polsgewricht.

Van gerammel op mijn bovenhand wordt ik erg zenuwachtig:D

Grt.

Bij mij ook bijna altijd voor de knokkel. Soms glijdt ie wel eens voorbij maar het doet lastig bij mij als ie op de knokkel ligt.

Op die manier ook nooit last van een kroon die in m’n hand probeert te boren :smiley:

Op de knokkel of er net na

Misschien een beetje raar, maar op de knokkel? Dat blijft toch nooit zitten?
Ik draag hem altijd voor de knokkel, ertegenaan. Anders verlies ik inderdaad bewegingsvrijheid zoals anderen al opmerkten.