Er zijn in “real life” maar weinig mensen die een opmerking maken over je horloge (uberhaubt over spullen is mijn ervaring). Vaak staren mensen er naar, maar verder komt het niet.
Hier op het forum wisselt het, zie bijvoorbeeld de thread “wat dragen we vandaag”. Het valt mij hier op dat de “high end” merken meer hits krijgen.
Wanneer ik een mooi horloge zie en ik ben met die persoon in gesprek, dan zeg ik het wel. Altijd leuk om over te praten toch?! Fijne avond!
Toevallig deze week voor het eerst een opmerking over een horloge gehad. Het ging om mijn - de dag ervoor gepolijste - bronzen Valkyr.
Deze krijgt de meeste opmerkingen van de dames (tot nu toe vier maal, waarvan 3 onbekenden en 1 van een collega):
En deze van de heren:
Terecht!
Volgens mij zien veel mensen best of je een leuk klokje draagt, ze zeggen er alleen vaak niets van.
Je hebt ook mensen die er niet over willen praten. Ik heb weleens een praatje wille maken met een collega die een witgouden daytona droeg. Ik vroeg of hij liefhebber was van horloges en vroeg me waarom ik dat dacht en ging weer verder met werken. Was wel een hele vreemde kerel.
Was het de Koreaan van Spoon 1?
Haha, nee, had wel Indisch bloed. Die kerel zat achteraf niet zo lekker in zijn vel. Heeft er zelf een eind aan gemaakt.
Diep in de schulden met zo’n horloge kan een rol hebben gespeeld…
Dreski - StarWars, or what?
Ik had gisteren echt precies hetzelfde, zag iemand met een IWC(wel heel ander model haha).
Het leek me zo’n vervelende en patserige vent ,dat ik er al vanuit ging dat hij nep was(vooroordelen deluxe).
Ik was zo nieuwsgierig(al was die nep) maar uiteindelijk toch mezelf ingehouden, omdat het inderdaad vreemd gesprek zou worden als die nep was ;).
Dat kan je niet afleiden van een horloge zou ik denken. Als hij schulden had gehad was hij bij ons al lang ontslagen geweest. Ik heb gehoord dat hij een dubbelleven had.
Maar om in topic te blijven. Ik heb ook weleens leuke gesprekken over horloges gehad. Zowel op het werk als daarbuiten
Ik voel me ook nooit op mijn gemak als een onbekend iemand een opmerking maakt over wat ik draag (horloge, kleding) of rijd.
Begrijp het nut er niet goed van en voel me ‘bekeken’. Reageer er ook doorgaans ook niet verder op, zelfs als het over horloges gaat.
Jij bent toevallig Koreaans…?
Belg
Dat…Nee, ik ga niet verder!
Pijnlijl haast… Ik had dat met een bouwkundige die eem taxatie/bouwtechnisch rapport kwam maken… Nep pam om… Begon het gesprek ook over horloges… En toen zag ik het… Pijnlijk, vooral voor hem.
Tsja best ongemakkelijk
En gaf hij dat ook direct zelf toe?
Dat dan weer wel… maargoed