Op welk horloge reageert men soms en op welke nooit?

Oei, daar raak je een gevoelige snaar…mijn ogen zijn de laatste 5 jaar wat achteruit gegaan (ouderdom) en heb nu voor veel zaken een leesbril nodig. Zo ook voor deze mooie Seiko, tenzij de zon er vol op staat dan kan ik het wel lezen.

Ik denk maar vaak aan de slogan die ik hier nogal eens voorbij zie komen: “ik kijk vaak op mijn horloge, maar weet nooit hoe laat het is”.

3 likes

Deze krijgt best wat complimenten…

…en het is een van mijn minst kostbare. Vlekjes op de wp zijn zonlicht. Ook een van de meest nauwkeurige; net afgeregeld (vooral de beat-error zat er flink naast, gangwaarden waren wel uitstekend) met mijn splinternieuwe Timegrapher 1900 (topding!). 7733 in een kast die Breitling toen ook voor de Top-Time gebruikte; plm. 1970.

1 like

In al die jaren slechts één keer een reactie op een horloge gehad: van een vriend, op mijn BFK:
"Wauw, is dat een Rolex?!"
Ow :confused:

5 likes

Ha, herkenbaar.
Heb ik ook wel eens gehoord over mijn 007.

Gewoon ja gezegd :grin:

Grt.

3 likes

BFK vond mijn vriendin een van de mooiste horloges die ik heb gehad.
Over het algemeen trouwens de meest positieve reacties van vrouwen gekregen op mijn Seagull 1963 reissue 42mm.

Haha, heel herkenbaar hier een kist vol horloge’s waarvan de meeste in een hogere prijklasse dan de BFK.
Vaak als ik de BFK om heb zegt ze "die vind ik nou mooi, dat is toch die “goedkope” ?
Nog nooit, die vind ik nou mooi, geroepen over bijvoorbeeld de MM300. :joy:

Dan trek daar vooral maar niet het 3 wolf moon shirt bij aan

Dan raakt de poep echt de ventilator

2 likes

:grin:

Ik draag nooit horloges voor een ander maar hiermee heb ik wel eens aanspraak gehad (meestal liefhebbers):

En met deze wordt ik nog wel eens aangesproken door de oudere generaties onder ons:
“Mooi horloge jongeman die heb ik vroeger ook gedragen”
(Jammer dat het horloge is deze staat verkeerd maar ach… er hangt een leeftijd aan :wink: )

2 likes

Heb hier (bijvoorbeeld) nog nooit een reactie op gehad:

Maar op deze horloges wel:

Dit bevestigt mij in de stelling dat de mate van aandacht bij horloges omgekeerd evenredig is aan de aanschafprijs.

4 likes

Nee hoor, dat ligt aan de horloges die jij draagt
:slight_smile:

3 likes

Kan kloppen hoor, alhoewel het ook geldt voor alle Breitlings, Omega’s en Seiko’s die ik heb (gehad). Modern alsmede vintage. Ik krijg nooit reacties op horloges tenzij het dus gaat om opvallende ‘rariteiten’.

wij zijn de gekken die op horloges letten, nomale mensen doen dat niet

idd we zijn hier allen watch spotters :laughing:

Grt.

Ik heb al verschillende positieve reacties gehad de afgelopen jaren op mijn Aquis.
Van horloge kenners maar ook van leken.
De mooiste reactie was van mijn zoontje van 2 die laatst aan het kijken was toen ik hem om deed en zei : mooi mooi mooi Papa :smile:

1 like

De enige reacties die ik krijg zijn van mijn kleinzoon van twee en een half. vaste gewoonte is dat hij even naar het tikken wil luisteren.:slight_smile:

1 like

Blijft inderdaad intrigeren. Maar of ik 'm zelf zou dragen? Ik denk het niet…

In m’n leven vele tientallen horloges gehad. En ‘in het wild’/irl nooit ook maar één opmerking gehad. Behalve op deze twee.
Op deze, die ik denk ik zo’n jaar of twaalf heb nu en niet heel vaak draag, tot nu toe een keer of vier een compliment van vrouwen gekregen.

En deze, in de twintig jaar dat ik het horloge heb, nu denk ik een keer of vijf. Waren allemaal mannen en horlogeliefhebbers.

.

1 like

Ik heb één keer een vraag van een niet WIS gehad over een Meistersinger. Uitgelegd hoe dat werkt met één wijzer. Verder een keer van een collega gehoord ‘hoeveel horloges heb jij eigenlijk?!’ Kennelijk viel er wel iets op.

Zelf ben ik sterk gericht op wat iemand voor horloge draagt en maak ook graag een compliment. Iemand die een Nomos, een Speedmaster of bijvoorbeeld een mooie Zenith, JLC of GS draagt krijgt van mij vanzelf een beetje respect. Bij een Rolex of een Breitling bijvoorbeeld heb ik dat nooit.

Dit vraagt om een verklaring; Waarom heb je dat bij een Rolex of Breitling dan niet?