Op zoek: een horloge onder de €1000,--

Ik ben begonnen aan een zoektocht. Het doel: een leuk horloge rond de €1000,–. Het is me opgevallen dat dit een wat lastige prijsklasse is. Omega, Rolex etc. nog lang niet in zicht. De Seiko’s en Orients die ik leuk vind echter weer een stuk goedkoper, een andere klasse. Mijn vraag: hebben jullie wat suggesties? Ik begrijp dat het niet de makkelijkste zoektocht is. :grinning: Toch hoop ik met alle aanwezige kennis hier wat moois te vinden.

Wat ik zoek:

  • Mechanisch, met voorkeur voor automaat maar ik sluit een handopwinder niet helemaal uit;
  • Liever geen vintage. Heb niks tegen vintage (integendeel) maar dit wordt een cadeau en dan is vintage niet ideaal.
  • Niet te groot. 42mm eigenlijk echt de max.
  • Dress of Diver? Denk Omega Aqua Terra: kan tegen een stootje maar ziet er ook prima uit onder een pak.

Wat ik mooi vind: Longines Conquest Heritage (35mm), Certina Action Diver (mooi, maar net wat te groot), Longines Conquest Classic. Omega Aqua Terra met blauwe plaat in 38.5mm is een droomhorloge voor mij. Echter, te duur. Dus een horloge dat iets weg heeft van de AT is zeker welkom.

Plaatje voor de mooi (niet mijn foto):

Alvast bedankt!

5 likes

Ook mooi:

11 likes

Genoeg mooie Oris horloges hier te vinden :wink:

2 likes

Al naar Hamilton gekeken? (Bv van de jazzmaster serie) Hebben best wat leuke horloges! Mocht 2e hands een optie zijn heb je ook redelijk wat aanbod van Longines.

1 like

Hamilton is een goeie suggestie, thanks. Intra-Matic erg mooi, mis alleen de secondewijzer. Voor wat betreft tweedehands: normaal geen enkel probleem mee maar voor deze gelegenheid niet handig want cadeau.

1 like

Hydroconquest :+1:

5 likes

Jazzmaster thinline. :ok_hand:

Seiko SPB051 of SPB077? Zijn de wat duurdere Seiko duikers maar echt het geld waard in afwerking. Hou je nog rond de 100 Euro over voor een rubber en lederen band.

4 likes

Voor net onder jouw grens van eur 1000 kun je een prachtige en veelzijdige Oris 65 scoren. Hier op HF komt ie regelmatig voorbij. Er staan er een aantal in het blauwe deel momenteel. Nieuwprijs is rond eur 1900.

Zelf heb ik de versie met vintage details en look…ik blijf er iedere dag enorm van genieten.

Voor dat bedrag imo een van de beste keuzes…

(shit ik word oud…val in herhaling :wink:)

13 likes

De longines conquest met blauwe wijzerplaat kan ik van harte aanbevelen! Laatst zelf aangeschaft en ik ben zeer tr spreken over de prachtige details en bijzondere kleur wijzerplaat (wat ingetogener dan het blauw van de hydroconquest).

Anders de blauwe versie van de Sinn 556 als alternatief

SARB033 met president bracelet :slight_smile:

38mm en ruim binnen je budget

1 like

http://www.gnomonwatches.com/presage-automatic-black-quot-baby-gs-quot-ref-sarx035

Op deze site mooie foto’s van dit horloge. Mogelijk zijn er betere verkooppunten.

1 like


Ben zelf nog steeds weg van mijn Squale, zit heerlijk en is netjes op leer en wat stoerder op een Nato.
En zit nieuw onder jou budget :blush:

1 like

Heb het hier al enkele malen vermeld…

Stowa heeft leuke dingen voor rond de 1000 euro.

Rechtstreeks van fabrikant, dus de betere kwaliteit voor de juiste prijs. Een horloge met een verhaal en unieker dan een Seiko.

Stowa

1 like

Denk bv ook aan Maurice Lacroix, Ball, Louis Erard,Frederique Constant of Junghans. Al zullen de laatste twee merken misschien iets minder passen bij wat je zoekt. Hmm, hoe meer ik er over nadenkt, hoe meer merken en modellen te binnen schieten :smile:
Gewoon veel plaatjes kijken. En installeer de chrono24 app, dan krijg je op een gegeven moment tips van horloges die mogelijk interessant zijn, kan ook inspirerend werken.

Ball watch natuurlijk op de eerste plaats… :sunglasses:

Met die ongelooflijke gastubes…

Maar niet zo makkelijk rond de 1000 euro.

Mag ik deze ondersteunen? Zo mooi afgewerkt en voor € 700 klaar.
En met 41 mm een mooie maat in de range die je zoekt.

Real life pic :slight_smile:

Of de SARX033, wit met blauwe wijzers. Zelfde klasse en prijs.

8 likes

:point_up_2:

Ik ben nogal een Swatch group boy, dus Tissot, Longines, Swatch.
Buiten de Swatch group zou ik iets van IWC, JLC, Oris, B&M kiezen.

1000EU… IWC , JLC… :thinking:

Oris en Longines en Seiko Sarx zijn zeker toppers in deze klasse.