Op zoek en nieuw!

Welkom Thijs

Wat weten jullie over het Duitse merk Junkers? Hebben mooie horloges binnen m’n budget. Zijn deze kwalitatief goed? En echt Duits?

Welkom Thijs op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie!

Zoals reeds hierboven vermeld zou je binnen het genoemde budget goed kunnen slagen bij o.m. Tissot, Hamilton of Certina.
Een redelijk breed assortiment, zodat voor iedere smaak wel wat te krijgen is en best goed verkrijgbaar.

Succes met de zoektocht en alvast veel plezier er mee.
Laat nog even weten waar de keuze op is gevallen :wink:

Of, als je de opties hebt kunnen terugbrengen naar een select aantal modellen, helpen ‘we’ jou hier graag verder.

Edit: (zomaar) een voorbeeld van, in mijn ogen, een mooi aanbod hier in het verkoopdeel:

1 like

Vind zelf hun Bauhaus modellen niet gek voor de prijs.

Ze hebben verder niet veel met de vliegtuigbouwer van toen te maken hoor. Het is zo’n ding dat met een oude merknaam een gevoel van nostalgie probeert op te roepen. De merken Junkers, Zeppelin en Iron Annie zijn van dezelfde fabrikant.

Fabricage zal iig voor het grootste deel in Azië zijn. Dus “Duits” is een beetje relatief. Maar nu geld dat eigenlijk voor heel veel merken in meer of mindere maten. Zeker in de lagere prijsklassen.

De Britse YouTuber en watch blogger “Ben’s watch club” heeft geloof ik een aardige recentie over Junkers horloges.

Welkom hier.

Welkom Thijs emot-tiphat

:point_down:

Maar, ik zou in dat kader ook dit willen voorstellen, voor zo’n 280 Euro minder dan je laagst genoemde budget:

Ook 100m WR, klassieke field watch van een op dit moment Zwitsers bedrijf met een hartstikke coole geschiedenis. :+1:

En voor 80 Euro meer dan je huidige budget:

De Archimede Klassik 200. 200m WR, kast van gehard staal, tijdloos, met automatisch Selitta uurwerk, 39x10.8x45mm, super draagbaar, super cool.

1 like

Hartstikke bedankt aan zulke voorbeelden met foto’s heb ik echt iets​:grin::grin:

Goeieavond , wat denken jullie van fromanteel?

Hamilton Jazzmaster moet nu wel lukken met jou budget.
Valjoux 7750 met 60 uur gangreserve.
Fantastisch horloge.

Voor 4 honderdjes heb je een Swiss Made G-Shock…

Nog een vraagje zijn er nog horloges die op de Breitling navitimer lijken ik weet de Sinn 903 . Dat soort horloge vind ik erg mooi . Maar zijn er die ongeveer op die lijken binnen mijn budget?

1 like

Welkom!

@Omit noemde hem al, de Seiko Flightie (Flightmaster, als ik het wel heb). Supercool quartz ding. Graag in het zwart.

Maar even voor de goede orde: Een Breitling Navitimer lijkt op een Sinn 903, niet omgekeerd. Breitling was namelijk failliet en verkocht de boedel en de IP van het ontwerp aan ome Helmut Sinn die dus eigenlijk de enige echte producent van echte Navitimers is.

Breitling is toen door een risico-investeerder weer tot leven gewekt, en is de Navitimer weer gaan maken, maar als je recht in de leer bent is dat ontwerp intellectueel eigendom van Sinn.

1 like

Zou ik (nog) van wegblijven. Misschien een volgende keer. Zou bij Swatch Group merken kijken.

Tissot

2 likes

Welkom op HF!

Als de voorkeur toch naar iets Navitimer-achtig gaat is wellicht de Hamilton Converter iets.

De ‘gewone’ ligt binnen budget.

De GMT slechts een beetje boven budget

En de chrono is super fraai maar helaas met een prijs van ongeveer €1500,- boven budget.

Hoe je het ook wendt of keert, succes en veel plezier hier!

1 like

Welkom hier bij HF !
Ja er zijn zoveel mooie horloges.

Goeieavond, na heel wat avondjes zoeken is er nu toch wel wat meer duidelijk op horloge gebied. Heb tot dusver deze horloges “opgeslagen” omdat ik deze erg mooi vind. Nu is mijn vraag aan jullie echte kenners ; welk van deze horloges is technisch gezien het beste en het meest waardevast (laatste niet perse van belang maar uit nieuwsgierigheid) . Weet 100% zeker dat ik nog meer moois tegen ga komen maar voor nu even de vraag over deze horloges.

Bedankt alvast ! :grin: