Welke andere?
San Martin heeft ook de website van Farer ondekt…
Kopieer maar raak voor een knaak
Nu vind ik de 1545 zoals je 'm daar toont heel erg in de Rolex hommage hoek zitten. Ik vind Squale erg leuk, maar dit hadden ze nooit moeten doen.
Mag ik dan het verhogen van het budget voorstellen, en een Sub 39 GMT aandragen?
Dat is echte Squale, quirky ontwerp, mooi plat met 12mm, en samen met de Baltic Aquascaphe toch wel één van de leukere GMT duikertjes op de markt.
Baltic trouwens ook erg cool. Jaren lang eentje gehad.
Dat heeft ze behoorlijk wat geld in het laatje gebracht. Zeker in Azië met al die Gnomon specials.
Ik begrijp het wel, maar zou dat gezegd hebbende er nooit een kopen.
1521 is voor mij Squale, en een heel geslaagd ontwerp.
De 1521, de Tiger destijds, de 1553, de 2001, de Matic als je 'm kunt hebben, en zeker ook de Super Squale… Allemaal übercoole ontwerpen.
Ik draag vrijwel nooit meer een duikhorloge, maar blijf ze een warm hart toedragen.
Ik vind een office GMT ook veel fijner vanwege die datum. Ik laat soms een GMT wekenlang liggen en dan moet ik dagen en dagen doorscrollen en ik vind dat irritant. Het geeft me ook het gevoel dat het uurwerk met die clickende uurwijzer dat niet zo fijn vindt, zoveel klikken. Mijn Montblanc Nicolas Rieussec gaf de geest precies tijdens het verzetten van de urenwijzer om de datum juist te krijgen. Moet 'm echt eens naar een MB Service center oid brengen, is nog steeds niet okay.
Nee, geef mij maar lekker de 7754 office chrono GMT. Lekker veilig.
Nog niet genoemd, net even boven budget maar best binnen bereik, en een veel betere ‘investering’ naar mijn idee dan de categorie homages etc:
https://www.chrono24.nl/sinn/full-set--id39731051.htm
Anders ben ik voor die Squale (die blauwe, niet die semi Rolex)
Als hij mooi is en lekker zit ben je er toch uit? Of?
Traditiegetrouw komen we weer met het advies om je budget iets op te rekken
Doxa heeft onlangs nog een GMT duiker uitgebracht:
Wat een hoop reacties zeg! Super bedankt voor het enthousiasme en het meedenken! Echt leuk om te zien hoeveel suggesties er uit de community komen op mijn zoektocht naar een GMT-horloge dat niet bang is voor een spat water.
Ik wil er toch even een kleine kanttekening bij plaatsen: de hommage-horloges zijn niet echt mijn ding. Niks mis mee hoor, begrijp me niet verkeerd – maar persoonlijk blijf ik liever wat dichter bij de gevestigde namen.
De Traska die hier genoemd werd… die heeft me wel even laten fronsen (op een goede manier). Qua looks echt spot-on. Esthetisch helemaal mooi. Alleen dat importverhaal uit Amerika… tsja, dat is zo’n klein hobbeltje waar ik mentaal nog even overheen moet. Misschien morgen. Of overmorgen. We gaan het zien.
Wat ik wél zeker weet: ik ga binnenkort drie Seiko’s passen:
- De Seiko 5 Explorer
- De Alpinist GMT
- En de Seiko ‘MM Reduced’ GMT
Ik ben heel benieuwd wat die in het echt met me doen. Ik zeg er eerlijk bij – en ik hoop dat het niet al te snobistisch klinkt – dat ik inmiddels wat ervaring heb opgebouwd met horloges van een iets ander niveau. Daardoor merk ik dat horloges in het lagere prijssegment me soms nét wat minder raken. Maar goed, passen is weten. En je weet het pas als je het om je pols voelt.
De discussie die hier loskwam over True GMT vs Office GMT (Flieger-GMT vs Kantoor-GMT) vond ik trouwens superinteressant. Hoewel ik zelf niet per se op dat technische verschil selecteer… als het horloge mooi is, kwalitatief goed gebouwd en prettig draagt, dan boeit het me minder welk type GMT-uurwerk erin zit. Maar jullie visies daarop lezen is echt leuk… keep it coming!
Dus nogmaals: dank allemaal voor jullie input! En mocht je nog suggesties hebben die ik zeker niet mag missen binnen mijn wensenlijstje – gooi ze vooral in de groep. Ik blijf lekker doorzoeken… tot het moment dat het juiste horloge zich aandient.
Groet, Cris
Wat de Seiko,s betreft, check de accuraatheid van het uurwerk, dat is wel een dingetje.
De 6r35 wil nogal eens wat afwijking hebben
De 6r54 loopt redelijk zuiver
Dank voor de suggestie!
Ik kan hier weinig meer over vinden dan een insta-pagina… zelfs de website waarnaar gelinkt wordt door verschillende horloge-review-websites loopt dood.
bijvoorbeeld deze: Exploring the Pacific Coast with the Coast Pacific Explorer | Two Broke Watch Snobs
Google levert vooral websites over allerlei kustwacht artikelen op
Heb je ervaring met dit horlogemerk?
Het scheelt niet veel. Voor Nederland is dit een hele scherpe aanbieding! Ik zou daar voor kiezen, dan geniet je in wedergeval van 3 jaar garantie gezien Bouman een seiko dealer is.
Ik ook inderdaad.
Wat doet je twijfelen?
Kende dit merk nog niet, mooie horloge’s maken ze!
Off topic
Die Vaer Dirty Dozen:
Voldoet niet 100% aan je voorwaarden, maar misschien toch het vermelden waard:
Mido Ocean Star Decompression Worldtimer