Op zoek naar de ultieme banden slet 😁 (sub 2000)

Ik zie een hoop leden bijna dagelijks van (horloge) banden wisselen. Dit geeft het horloge en andere look en kan je lekker veel afwisselen. De horloges die ik op dit moment heb lenen zich er in mijn mening niet echt voor. Op dit moment zit ik een beetje vast in een klein cirkeltje. Hieronder 3 voorbeelden waar ik nu aan denk qua inspiratie. Ze lijken erg op elkaar en ik weet zeker dat er meer goeie ideeën zijn. Qua budget is het max 2000 euro en bij voorkeur niet nieuw.

1 like

De enige van deze drie horloges waar ik regelmatig een bandje op zou verwisselen is die Omega. Die doet het goed op rubber of nato.

2 likes

Ook de Explorer 2 doet het mijn inziens goed op rubber

(Afb. Gestolen van het web, horusstraps)

1 like

Geen idee of dit ‘ultieme banden sletten’ zijn, maar dit doet me denken aan jouw voorbeelden:

https://www.christopherward.com/sport-new/c63-sealander-automatic/C63-39ADA3-S00W0-VC.html

https://www.christopherward.com/dive/c60-anthropocene-gmt/C60-42AGM3-S0KW0-HKO.html

1 like

Een grotere slet dan deze ken ik niet. De kleur in de wijzerplaat maakt dat er altijd een link is met de kleur band. Cognac is de enige kleur die er wat moeilijker op past vind ik persoonlijk.

20 likes

Ik denk toch dat ik eerder aan in de hoek van een Speedy of Legend Diver zou denken als banden slet. Degene die jij noemt zijn toch meer Clasp Kechs.

Succes iig met de zoektocht :v:

11 likes

Ik snap de associatie ook niet helemaal. Dacht dat redelijk geaccepteerd was dat de BB58 OG dé bandenslet is. Nog niet voor 2000, maar ik zag de (toegegeven, saaiere en minder tijdloze) blauwe al onder de 3000 van de week :scream:

2 likes

Een speedmaster is natuurlijk de ultieme bandenslet, maar die past niet binnen het budget. Dit zou een betaalbaar alternatief kunnen zijn, Sinn 103:

6 likes

Als OG kan het ook niet anders natuurlijk. :nerd_face:

afbeelding

Original Gangster

Sowieso heel tof horloge :ok_hand:

3 likes

Zoals ik aangaf, zat een beetje vast. Even snelle Google leert inderdaad dat dit een hele goeie is! Wel net te duur.

1 like

Helder! Komen vast nog meer toffe suggesties voorbij. Succes!

Ik vind zo’n explorer echt het mooiste op staal.

Mijn SMPc met zwarte plaat kan veel hebben:

Ik vind de c63 die @TonD noemt ook heel tof, hoop ik ook ooit nog te kopen. De Sinn heb ik gehad maar deed het niet voor mij, zeker niet op iets anders dan de stalen band. Lag ook aan de versie die ik had (blauwe sunburst) wellicht.

11 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl:

3 likes

Nooit zo gerealiseerd, maar inderdaad zeg. Ziet er goed uit!

1 like

@pasd gooi die bb58 er maar in :ok_hand::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Tenzij die 2000 euro het budget is voor enkel de banden, dan zijn 2 van je 3 horloges die je voorgestelde onrealistisch.

De IWC Mark XV… horloges kunnen ook veel banden aan, maar ook boven budget.

Goedemorgen, ik heb deze recent overgenomen.
Doet het prima op metaal, rubbah, leer en nato.
Qua kleuren kan je ook vele kanten op.

2 likes

Ook Seiko is aan te raden uiteraard. In oplopende prijscategorieen de sarb033 of 035 (als je er eentje kan vinden), de presage Sharp edges (meerdere keuzen in kleur van de wijzerplaat) of de reissue van de king seiko zoals beschreven door @Fate_Amenable_To_Change

2 likes

Of, echt on a budget, een Tissot pr100 :wink::

(Zoals je ziet dezelfde banden als bij de seamaster).

2 likes