Op zoek naar de ultieme banden slet 😁 (sub 2000)

Ook Seiko is aan te raden uiteraard. In oplopende prijscategorieen de sarb033 of 035 (als je er eentje kan vinden), de presage Sharp edges (meerdere keuzen in kleur van de wijzerplaat) of de reissue van de king seiko zoals beschreven door @Fate_Amenable_To_Change

2 likes

Of, echt on a budget, een Tissot pr100 :wink::

(Zoals je ziet dezelfde banden als bij de seamaster).

2 likes

Mooie kast :+1:

Laten we de seiko spb143 niet vergeten, prima sletje


of een damasko, ook lekker

7 likes

Wat die King Seiko betreft: Ik wens @DPJ veel geluk bij het vinden van zo’n ding voor 2000 Euro.

Ik heb gemerkt dat een zwarte plaat misschien wat sletteriger is dan een witte plaat zodra je je in de wondere wereld van de NATO’s stort.

Maar hier even wat foto’s van mijn grootste bandensletten:

















Voor mij tekent er zich een beeld af:

  • Bezelloze sport/field/flieger horloges doen het altijd goed
  • Zwart of zilver-achtig doen het altijd erg goed
  • Standaard lugs zijn een pre, zorg dat de lug gaten niet te ver van de kast af staan
  • Te lange lugs geven lug gap, da’s geen bandenslet-materiaal
  • Teveel of te aanwezige kleuraccenten op de plaat zijn geen goed idee

Onder die omstandigheden kunt je de meest wanstaltige NATO’s, tropics, rally banden of leertjes op een horloge gooien.

  • Duikers hebben als nadeel dat vele ervan niet mooi zijn op leer. Dat past op één of andere manier niet, dan zou ik eerder in de vintage looking hoek gaan zitten.
  • Vermijd Grijs of Groen. Dat zijn vaak geen tadelloze swappers.
  • Iets rondere kasten zijn in mijn ogen flexibeler om te wisselen dan vierkante hoeken.

Voorbeelden van kutkleuren die moeilijk zijn:




Voorbeeld van een Duiker die absoluut niet op leer kan:

Voorbeelden van kasten die te hoekig en raar zijn om lekker bandje te wisselen:


En ja, de GS heeft ook nog eens een kutkleur, want turquois-blauw-donker-achtig is geen mooie ledercombokleur.

4 likes

23 reacties en meerdere Sinn’s gepost. Maar waarom post niemand het horloge dat op die van TS lijkt, duiker met witte plaat en zwarte bezel?

3 likes

:sweat_smile: in mijn herinnering stond de citizen chronomaster die jij hebt geruild voor de king Seiko te koop voor rond de 2k, vandaar de gedachte.

O en deze:

Kan op zich wel (als het @Chelmswood met een turtle lukt kan een captain W ook wel lijkt me):

2 likes

Eens, maar niet als die zwarte plaat in een pvd kast zit. Deze vind ik erg moeilijk:

De 104 is een flieger :innocent:. Bidirecionele bezel en zo. Ok 200m waterdicht, maar toch… En zo een bandenslet vind ik hem niet.

2 likes

Die Archimede blijft ook mooi hé!

1 like

Dank voor je uitgebreide antwoord!

1 like

In mijn herinnering heeft me dat ook nog wat geld gekost. :slight_smile: Maar daar heeft een heer het niet over, dus dat kwam niet ter sprake.

Mijn mini Turtle en Squale doen dat goed. De Squale verbazingwekkend, want azuurblauw met oranje accenten. Goed op cognac, oranje, helblauw, zwart en middenbruin. :+1:

Eens. PVD sowieso niet mijn ding, ik heb 10 jaar zo’n ding gehad, en voortschrijdend inzicht leert me dat ik het op staal moet houden.

Dank je!

Geen dank. :slight_smile:

Ik denk dat die Sinn vanwege de hoekige lugs een mindere bandenslet is dan mijn dark horse van 700 ballen:

4 likes

:zipper_mouth_face::face_with_monocle::tophat:

O Ja die heb ik ook, idd best versatiel (maar nu op vakantie met alleen een zwarte band erbij)

Ik kan me hier niet zoveel bij voorstellen met een leren band eerlijk gezegd.

3 likes

Ja, eens, maar daarom zei ik het nog: Zwart beter dan wit, en dan nog beter zonder bezel. Maar als TS het dan toch wil doen denk ik dat de kastvorm van de baltic zich beter leent dan een Sinn 104 in het wit.

1 like

Ook een echte bandenslet

3 likes

Dit vond ik een zeer geslaagde combo. Door het dikkere bandje en dikkere case kreeg je een “breitling feel”

1 like

Maar niet zo geslaagd dat ie in je permanente collectie is geëindigd :wink: (en ook niet in de mijne)

1 like

Geinspireerd door de fliegers en Sinn vind ik de volgende ook een goeie kanshebber:

Capture

2 likes
2 likes

De tank blijft toch een bandenslet. Persoonlijk vind ik het te licht dragen en staat daarom in het blauwe gedeelte, maar qua bandjes kan je het zo gek nog niet maken.

Zit nu te kijken naar een andere model. De Hamilton Jazzmaster maakt ook een goed kans.

2 likes

Hele mooie!