Op zoek naar: Dresser

MooiešŸ–’ā€¦ken ik al langšŸ˜Šā€¦toevallig hebben ze nieuwe soorten, die zijn meer dressy…maar wel maar 40mm…iets voor mijšŸ˜Šā€¦deze is wit maar ze hebben ook zwart(geen blauwe, nog niet i.i.g)

Geen titanium dat niet, staal is ook fijn…

Mocht iemand hierin geĆÆnteresseerd zijn…niet hier kopen…ben ik al tegengekomen voor €100 minderšŸ–’šŸ˜Ž

Kijk ook eens bij Edox

Hahahaha, ik ga stuk hier! :’)

Even zonder dollen en back on topic: Bedankt voor de tips allemaal! Mocht er nog wat zijn waarvan je denkt ā€œNouuuuu dit kan die ook nog wel een iets vindenā€ post het vooral :smiley:

2 likes

Iets boven budget, maar wellicht haalbaar : sarx033 of sarx035?
Of een 2e handsje als je die kunt vinden

Kanonnen, die Archime’s zijn mooi! Bij de blauwe jammer dat er een witte datumschijf is gebruikt, maar verder: heel mooi.

1 like

Wat dacht je van de Certina DS serie?
DS-1:

Gr.Wander

1 like

Die zwarte plaat met gouden accenten is uitgefaseerd?
En Archimede is alleen via hun website te bestellen, of zitten er hier in NL ook dealers?

Ik kan ook de SARX017 van harte aanbevelen, heb deze zelf.
Heeft het automatische 6R15-uurwerk van Seiko, met hacking (om nauwkeurig de tijd in te stellen) en winding (zodat je 'm ook handmatig tot maximale gangreserve kunt opwinden als je 'm om doet).

Prachtige dresser met hoogwaardige afwerking. Deels geborstelde, deels gepolijste kast. Gesigneerde kroon en een prachtige wijzerplaat: grijs/zwart dat speelt met het licht. Opgelegde indices die licht vangen. De skeleton wijzers en rode secondentip maken de details compleet.

Bandje is niet top, maar voldoet. Zou wel een mooie nieuwe band halen.

6 likes

Hee,

Dit is sportief, maar dressy:

https://www.christopherward.eu/c65-trident-classic-mkii-4

43mm, 150m WR, 10.4mm dik, 51.4mm l2l.

4 likes

Die is inderdaad niet gek! Ook leuk detail in de secondewijzer.

Enige probleem is dat ik niet aan de onderkant van je budget zit. Gegeven de SDGM en hoe die paste, hebben we dit alternatief nog:

Seiko hier, Seiko daar,
Seiko is uw hulp in huis.
Seiko!

Allemaal voor tussen de drie- en vierhonderd Euro te importeren. Allemaal 40.5mm groot, rond 11mm dik en 50m WR.

1 like

Plak er een 0 meer achter en je hebt hele stoere dressers en peperduur

Dit is geen dresser :innocent:

Sarx033 vond je niks ? Weet nog wel iemand die er een te koop heeft :slight_smile:

Tissot Automatics |||
Tissot Titanium
Certina DS8
De Certina heb ik zelf sinds een goed weekje en nu op zwart leer gezet. Zeker een nette klok maar wellicht met 39mm te klein. De DS1 ook erg mooi is er in 40mm. En dit zijn wat dressers die ik wel kan waarderen. Iig, veel succes en plezier

1 like

Hij is zeker wel tof, alleen zoals ik al aangaf is het niet direct nodig. Heb net 450 euro stuk geslagen om dit juweeltje te kopen, daarom ben ik nu even aan het oriƫnteren. Maar meer input is altijd welkom!

1 like

Dit is ook voor weinig te koop.
Is 'n dresser je ding? Dan 600 uitgeven. Anders is 150 voor zo’n leukerd meer dan genoeg. :wink:

Niks laten merken van merken G

1 like

Het wordt toch niet snel heel veel dressier dan zoiets als deze Chr. Ward hĆØ? Heel erg mooi!

Welke is dat?