Op zoek naar een chronograaf rond de 400 euro

Beste allemaal,

Jullie kennen het vast wel, op vakantie en dan kom je ergens een leuke klok tegen. In dit geval een Tissot PR100 Chrono… leuke klok, past mooi binnen mij collectie (nog geen chrono) en gewoon simpel, netjes. Maar! Dan slaat de twijfel toe… is dit wel wat je wil voor 395 euro? Dus eerst maar wat onderzoek doen!

Daarbij dus de vraag, hebben jullie nog aanraders voor een Chronograaf rond de 400 euro? Wat mij aanspreekt aan de Tissot PR100 is dat de wijzerplaat gewoon simpel, niet te veel poespas en een kleur is dus dit zoek ik dan ook echt. Geen panda o.i.d. Dus. Rond de 40mm is ook perfect. Ik ben benieuwd naar jullie aanraders!

1 like

Fraai horloge wat mij betreft.

IMG_2133

12 likes

Mijn eerste Google resultaat voor klokje, doe er je voordeel mee!

Er staat een PRC200 chrono op het forum te koop voor 100,-.

Lees KLOKJE als Horloge bij deze, mijn diepste excuses :wink: ook vakantie voor mij

2 likes

Moet het een chrono zijn? Dan misschien de topictitel even aanpassen/specifieker maken. En nieuw of mag gebruikt ook? Want dan wordt de keuze al ruimer.

Wat dacht je van deze? 40mm, 200m waterdicht en Ecodrive. Het ideale vakantiehorloge :desert_island:
Staat te koop in het blauwe gedeelte. En je houdt nog wat geld over :smiley:

3 likes

Yes, moet wel echt een chrono zijn. Trekt mij wel in het algemeen en heb ik nog niet! Nieuw heeft voorkeur, maar gebruikt is wat mij betreft ook prima. Betreft budget blijf ik dit keer wel strict, wel vaker wat overheen gegaan :wink:

Zo’n seiko met omgekeerde panda plaat.

@Brick, hoe noemt die weer?

1 like

De mooiste by far voor dat bedrag

21 likes

Volgens mij staat er ook nog een Seiko speedtimer ssc813p jn het blauwe deel.
Mijne heb ik verkocht omdat ik mijn Breitling vaker droeg, maar soms mis ik hem nog wel. Droeg heerlijk met 39mm.

5 likes

O.k., topictitel voor je aangepast. Levert hopelijk betere resultaten op.

Ja, tijdje geleden irl mogen aanschouwen en bepotelen. Veel beter ga je, denk ik niet vinden, @RintjeJ !

1 like

Citizen AT2141-52L Eco-drive chronograaf 42 mm

Jaren met plezier als daily beater gedragen. Draagt kleiner dan je verwacht van 42mm.

Geen tissot, maar wel een klokje waar lang plezier van kan hebben! Weet niet of er al een eco-drive in de collectie zit, maar dat misstaat nooit.

Nu op vakantie even niet bij, dus hier een foto van het wereld wijde web. Hou je ook nog 100 euro over voor een eventuele volgende klok.

(Dail kleurt blauw en soms bijna zwart afhankelijk van de lichtinval)

2 likes

Bulova Lunar Pilot

Best story!

3 likes

Met een beperkt budget denk ik dat je al snel uit komt bij Seiko en Citizen.
Beide merken hebben leuke horloges in die prijsklasse. Ik zou zelf denk ik voor de Citizen Zenshin chrono gaan. Titanium, Saffierglas, ecodrive en mooie dials. Nog goedkoper ook.

2 likes

Seiko Chronograph SSB455P1 (grijze)
Seiko Chronograph SSB451P1 (zilveren)
Mijn inziens ook mooie alternatieven.
Beiden te vinden rond de €350

41TNEnAMPkL.AC_SY900
413WBB0rUkL.AC_SY900

1 like

Off-Topic - maar fraai klokje!

+1!

6 likes

Erg fraai beide!