Zie dit nu pas.
Zoiets dan?
Hou je nog een hoop geld over ook ![]()
Ik dacht ook meteen aan de Seiko SSB479P1
Hi is net iets boven je budget
Ik heb er 1 gehad vanuit japan voor €375 all in… Duurde wel 6 weken voordat ie op de deurmat lag.
Oh ja, en deze natuurlijk nog. Stom dat ik daar niet eerder aan dacht!
Leuk Frans merk, met stukje historie, gebruiken nog steeds de originele Monnin-horlogekasten en kwalitatief gewoon goed.
DIVER 200M CHRONO-MECAQUARTZ CHRONOGRAPH – HGP - Dive Watches
Hij is al genoemd. Sorry man. Je zegt geen panda, maar dit is in mijn optiek één van de beste chronografen van 0-5000 Euro:
De reden dat ik 5000 Euro noem is omdat ik voor die prijs nog zo’n 38mm Breitling B01 Racing chronograaf met een cushion case zou kunnen scoren, zo’n limited die Breitling in 2025 uit bracht. Super horloges. Maar goed. Deze Seiko kost geen reet en is echt heel erg cool met dat bolle glas.
De subdial layout van de PR 100 is niet mijn kop thee. Horloge is niet eens zo groot, maar toch ziet het er uit alsof het loenst.
Ja, koop geen chronograaf. Je gebruikte het woord netjes, en een Chronograaf van na 1950 is vrijwel nooit meer “netjes” te noemen. Het zijn per definitie erg sportieve horloges. Als je je budget een klein beetje op zou willen rekken is er de Seiko Speedtimer:
Nu zul je zeggen “Hee, heb je nou een Panda en een Reverse Panda voorgesteld?” en ja, dat klopt. Evengoed vind ik ze clean ogen, en dat zit 'm met name in de proporties der dingen en de subdial layout.
Tot slot, de Corniche die @M_Singer noemt is ook dikke mik. Heel erg tof.
Ik heb er voor dat bedrag gewoon eentje in Nederland gekocht.
Dat is een hele fraaie Timex!
Als ik jou iets mag aanraden, moet het een quartz zijn? Want wanneer je de smaak te pakken krijgt, zal je toch overgaan op een mechanische of automatische. Tissot heeft ook automatische horloges, niet enkel quartz. Een quartz loopt wel nauwkeuriger dan een mechanische, dat klopt maar je zal achteraf op zoek gaan naar de techniek en dan koop je toch een automatisch of handwinder horloge hoor!
![]()
Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor, zelfs de gebroeders Grönefeld gebruiken het woord “klokje” op hun horloges😀.
Meh. Een sweeping Bulova HAQ, een solar HAQ The Citizen en bijna alle reguliere Citizen RC en Eco-Drives gaat mijn hart sneller van kloppen dan van een Swatch-Group automatic.
en ook met deze merken is helemaal niks mis! Eigenlijk heb je veel te veel keuze en dat maakt het alleen maar moeilijker! ![]()
Idem. In de lagere prijsklasse zijn de atomaten of handwinders meestal helemaal niet of met een schuursponsje afgewerkt.
Als je alleen nog quartz hebt gehad is het natuurlijk wel leuk om zon entry level nh45 of myota 8000 te zien wegtikken.
Maar nu ik er +50 gehad heb zal het mij een worst wezen tenzij het ook daadwerkelijk goed is afgewerkt. En dan nog is er altijd een plek voor een goede quartz a la Bulova precisionist, grand seiko ed.