Op zoek naar een datejust/explorer-achtig horloge. Wie helpt me op weg?

Eigenlijk wil ik gewoon een datejust of een explorer. Maar omdat ik een gezin heb met twee jonge kinderen en een Rolex onderaan het prioriteitenlijstje van mijn vrouw staat, ben ik op zoek naar een alternatief. Ik ben benieuwd wie me een zetje in de goede richting kan geven.
Mijn richtlijnen:

  • ongeveer 600 euro (nieuw of gebruikt)
  • ongeveer 38 mm
  • stalen band (zonder gepolijste delen)
  • minimaal 100 meter water resist.
  • zwarte plaat (al doe ik over een mooie lichte ook niet moeilijk)
  • kastvorm enigszins vergelijkbaar met bovengenoemde horloges, maar geen hommage.
  • merk met een mooie historie
  • draagbaar op kantoor en in vrije tijd
  • geen sarb033 ( die heb ik al en krijg de stalen band niet op de juiste maat)

Ik kijk uit naar de reacties! Alvast bedankt!

3 likes

Zo herkenbaar :joy: succes met de zoektocht, ik kan je helaas niet verder helpen.

2 likes

Eigenlijk is er geen alternatief wanneer je deze in je hoofd hebt gehaald. Kun je niet die 600 apart zetten en daar het begin van je Rolex spaarpot van maken?

Laten we zeggen… in de zomer van 2020 loop je met je Rolex om :sunglasses:

4 likes

Mido commander daydate?

1 like

Je moet in de tussentijd toch wel iets dragen? In 2020 verkoop je dat horloge gewoon weer om de Rolex spaarpot aan te vullen.

3 likes

Een Seiko SARX?

1 like

Complimenten om twee redenen.

Allereerst zou ik nooit een horloge aanschaffen als ik er andere dingen voor zou moeten laten. Een heel duur horloge aanschaffen moet echt geen prioriteit zijn. Leef naar je stand. Dat doe je verstandig. Daarnaast hoef je geen hommage. :+1:t2:

600 euro is een mooi budget en daar is veel moois voor te koop. Merken als Hamilton bijvoorbeeld bieden bijzonder aardige modellen, ook met stalen band. Een Longines Conquest zit er ook in. Of een mooie Tissot:

image

Ik zou je budget en dan als zoekcriterium een stalen band even op Chrono24 intikken. Dan doe je nog vast meer ideeën op.

9 likes

Eigenlijk heb je gelijk, maar wil de komende tijd ook graag iets leuks om de pols.

1 like

Ja oké eens.

Maar je wil geen hommage, geen gepolijste delen op de band, 38mm, min 100m WR en een merk met geschiedenis.

Die vind ik best nog wel lastig :smile:

1 like

Misschien lukt dit tweedehands:

Sinn 556a

8 likes

Bedankt voor de tips. Ga ik zeker even doen!

1 like

Haha ik ook. Vandaar dit topic.

1 like

Mooie suggestie. Had 'm nog niet eerder op staal gezien.

Misschien kan je nog een seiko sarb033 vinden voor een nette prijs.

1 like

:man_facepalming:t2:

8 likes

:joy: briljant!

2 likes

Misschien sparen voor de Tudor uitvoering.
Kost veel minder maar best vergelijkbaar model

Deze misschien…?

Oeps, zie dat de Glycine een WR van 50 meter heeft…

2 likes

Helaas heeft de TS al een Seiko Sarb, anders had mijn bijdrage aan dit topic nog nuttig kunnen zijn

2 likes

Haha bedankt voor de tip;) De sarb033 heb ik, maar helaas krijg ik de stalen band niet op de juiste maat

1 like